וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות שוגרו לאשקלון ולעוטף עזה; צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

עודכן לאחרונה: 23.10.2020 / 2:48

דובר צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של הארגון. זאת, בעקבות השיגורים לעבר יישובי הדרום, שאחד מהם יורט על ידי כיפת ברזל. באשקלון נראו בני נוער שציינו יום הולדת נמלטים למרחב מוגן. זו הפעם 3 בתוך שבוע בה מתבצע ירי לישראל

בווידאו: אזעקות באשקלון ועוטף עזה/צילום: אדי ישראל,קובי עטיה ורומי ישראל; עריכה: אסף דרורי

דובר צה"ל מסר הלילה (שישי) כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו יעדי חמאס ברצועת עזה. זאת, בתגובה לירי שתי רקטות לעבר עוטף עזה ואשקלון אמש, שאחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל. על פי צה"ל, חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה ותשתיות תת קרקעיות של ארגון הטרור.

"צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה", נמסר. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

יירוטים בשמי אשקלון 22 באוקטבור 2020. -, אתר רשמי
תיעוד ירי הרקטה, אמש/אתר רשמי, -

אמש נורו שתי רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה ואשקלון, ודובר צה"ל מסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה את אחד השיגורים. לא דווח על נזק או נפגעים בגוף. בעקבות הירי, נשמעה התרעת צבע אדום בקיבוצים נתיב העשרה, יד מרדכי, מבקיעים וכרמיה, ובמקביל, הופעלו אזעקות באזור התעשייה הדרומי של אשקלון.

בסרטון שצולם בחצר בית באשקלון נראים בני נוער נמלטים למרחב מוגן במהלך חגיגות מסיבת יום הולדת. במועצה האזורית חוף אשקלון מסרו כי "לא זוהתה נפילה בשטחי המועצה וככל הנראה מדובר ביירוטים".

יירוטים בשמי אשקלון 22 באוקטבור 2020. -, אתר רשמי
יירוטים בשמי אשקלון, אמש/אתר רשמי, -

זו הפעם השלישית בתוך שבוע בה מתבצע ירי משטח רצועת עזה לכיוון ישראל. ביום שלישי האחרון, רקטה שוגרה מהרצועה לשטח המועצה האזורית שער הנגב, ויורטה על ידי כיפת ברזל. בעקבות הירי, התרעת צבע אדום נשמעה באזור הקיבוצים כפר עזה, נחל עוז וקיבוץ סעד. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בגוף מהירי. זמן קצר לאחר מכן, מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל תקפו תשתית תת קרקעית של חמאס בדרום הרצועה בתגובה לשיגור.

מוקדם יותר באותו היום איתר צה"ל מנהרה התקפית שחדרה עשרות מטרים אל תוך שטח ישראל, מאזור חאן יונס שבדרום הרצועה. כוחות הנדסיים של צה"ל חשפו את התוואי, שהתגלה במהלך בניית המכשול התת-קרקעי בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל הבהיר כי המנהרה לא היוותה איום ליישובים הסמוכים לגבול ובימים הקרובים יפעלו לנטרלה.

לפי צה"ל, המנהרה ההתקפית נבנתה מבטון, אך לא חוצה את המכשול בגבול עם ישראל. גורמי צבא בפיקוד הדרום, שהיו בגבול בזמן פעילות חשיפת המנהרה, ציינו כי "זו אחת המנהרות העמוקות שאותרו בגבול".

ביום שישי האחרון, רקטה שנורתה מעזה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. זאת, לאחר שנשמעה התרעת צבע אדום במושב נתיב העשרה. גם באירוע זה לא היו נפגעים או נגרם נזק. שבועיים קודם לכן נורתה גם כן רקטה מהרצועה, אז היא התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. בתגובה, כלי טיס של צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בדרום הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully