וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ברשימה המשותפת נגד עבאס: סרח עודף של ממשלת נתניהו

עודכן לאחרונה: 22.10.2020 / 10:48

בסיעת חד"ש תקפו את יו"ר רע"מ ורמזו כי הוא משתף פעולה עם הממשלה, ברקע הסערה סביב הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות. "צעד מסוכן שחושף את משטר נתניהו במלוא כיעורו", נמסר על ביטול ההחלטה במליאה. גם בבל"ד תקפו אמש את עבאס, המכהן כח"כ מטעם הרשימה

בווידאו: ביטול ההצבעה על ועדת החקירה לפרשת הצוללות/צילום: ערוץ כנסת

סיעת חד"ש ברשימה המשותפת תקפה הבוקר (חמישי) את יו"ר מפלגת רע"מ וחבר הכנסת מטעם המפלגה מנסור עבאס, בעקבות האירועים בכנסת סביב הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות. בסיעה רמזו לכך שהוא למעשה מתפקד כסרח עודף של ממשלת נתניהו, וכינו את התנהלות הקואליציה אתמול במליאת הכנסת "צעד מסוכן שחושף את משטר נתניהו במלוא כיעורו".

"ביטול ההכרעה הדמוקרטית של מליאת הכנסת על ידי יו"ר הכנסת יריב לוין הוא צעד מסוכן", נמסר מטעם הסיעה. לטענתם, הצעד מבטא את פועלה של הממשלה: "דיכוי שיטתי וכוחני באצטלה של דמוקרטיה פרוצדוראלית". בחד"ש הוסיפו כי "ההתנהלות הביזיונית אתמול במליאת הכנסת היא קצה הקרחון של מדיניות חיסול הדמוקרטיה, לטובת רצונו של הנאשם מבלפור".

עוד נמסר כי "סיעת חד"ש דוחה בתוקף את ההפרה הגסה של הנורמות הפרלמנטריות ואת הניסיונות להצדיק את הפגיעה החמורה בדמוקרטיה. הסיעה, יחד עם הרשימה המשותפת כולה, תעמוד על תפקידה כאופוזיציה לוחמת ולא סרח עודף של ממשלת נתניהו".

מהומה במליאת הכנסת לאחר אישור וביטול הקמת ועדה לחקירת פרשת הצוללות, 21 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
עבאס ויו"ר הקואליציה מיקי זוהר, בתחילת המהומה במליאה/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

המתקפה של חד"ש הבוקר מצטרפת לדבריו של יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, שצייץ אתמול בערב בטוויטר כי "מה שקרה בכנסת הוא תקלה חמורה ואני רוצה לקוות שזה לא יפגע ברשימה המשותפת ואחדותה". הוא הוסיף כי "יריב לוין השתמש בכוחו הפוליטי כדי לבטל הצבעה למען הליכוד. חברי ח"כ עבאס טעה, הליכוד אינו שותף שלנו, כך היה וכך יהיה".

המתקפה בחד"ש ובבל"ד על יו"ר סיעת רע"מ, מגיעה ברקע המהומה שאירעה אתמול בכנסת. המליאה אישרה את הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות, אך דחתה את ההצעה בהצבעה חוזרת. בקואליציה דרשו לפסול את ההצבעה הראשונה בטענה כי לא הייתה התייחסות לדרישה לקיימה באופן שמי - ויו"ר הכנסת יריב לוין קיבל את בקשתם ופסל אותה. בהצבעה החוזרת דחתה מליאת הכנסת את הקמת ועדת החקירה ברוב של 44 מתנגדים, ללא תומכים או נמנעים.

עוד בוואלה!

פארסת הצוללות תוכרע בבג"ץ אבל מסקנה אחת ברורה: הממשלה בסוף דרכה

לכתבה המלאה

בשעות הערב המאוחרות קבעה ממלאת מקום היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד שגית אפיק, כי ניתן להותיר על כנה את ההצבעה החוזרת על ההצעה. במרכז חוות דעתה של עו"ד אפיק עומדת הטענה כי תוצאות ההצבעה הראשונה במליאה היו אמורות להיות שונות, משום שכמה ח"כים לא הספיקו להצביע, כך שההצעה הייתה אמורה להידחות בכל מקרה.

כמו כן, היא קבעה כי ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הייתה סמכות לבקש הצבעה שמית, וכי מהסרטונים עולה שהוא עשה זאת עוד טרם החלה ההצבעה האלקטרונית. "אני סבורה שביטולה של הצבעה אחת וקיומה של הצבעה אחרת על פניה במטרה לעוות ולהסוות תוצאה של הצבעה היא דבר שחותר תחת עקרונות היסוד של השיטה ויש בו כדי לפגוע באמון הכנסת", ציינה עו"ד אפיק. "אך אין זה המצב שבפנינו".

איימן עודה בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
קרע ברשימה. יו"ר חד"ש איימן עודה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

נוסף על הסערה בתוך הרשימה המשותפת, הודיעה אמש ח"כ תמר זנדברג (מרצ), יוזמת ההצעה כי המפלגה תגיש הבוקר עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. "ההצבעה הייתה חוקית ונערכה על פי תקנון הכנסת", הבהירה ח"כ זנדברג. "ביטולה בדיעבד מרוקן מתוכן, לא רק את ההחלטה החשובה על הקמת ועדת חקירה על הצוללות, אלא את כל הליך ההצבעה בכנסת שהוא לב הדמוקרטיה".

היא הוסיפה כי "אי אפשר לבטל הצבעה אחרי שהתוצאות כבר מופיעות על הלוח, בגלל שהתוצאה לא מוצאת חן". לדבריה של עו"ד אפיק, מצפייה בסרטונים עולה כי ח"כ זוהר אכן פנה בבקשה להצבעה שמית לפני שסגן יו"ר הכנסת ח"כ עבאס החל את ההצבעה האלקטרונית. "ח"כ זוהר ניגש לפודיום לפני שהתקיימה הצבעה. רואים שהוא משוחח עם ח"כ עבאס, אך לא ניתן לשמוע מה אמר", כתבה.

ח"כ מיקי זוהר התייחס אף הוא הבוקר שוב לאירועים הסוערים במליאת הכנסת, וכתב בטוויטר כי "המתקפות נגדי ונגד חברי, יו"ר הכנסת, לא מכובדות ולא מקובלות". יו"ר הקואליציה הבהיר כי "פעלנו כשורה וביושר ולשמחתי גם חוות הדעת של היועמ"ש לכנסת הבהירה זאת לכל אלו שהטילו בכך ספק. מנענו מחטף של האופוזיציה". לדבריו, "הגיע הזמן שהאופוזיציה תיכנס מתחת לאלונקה, ותשקיע את מרצה במאבק בקורונה במקום לנהל נגדנו מלחמות סרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully