וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב אי הסכמות על מתווה החינוך: הדיון בקבינט הקורונה נדחה למחר

עודכן לאחרונה: 20.10.2020 / 19:44

ההודעה על דחיית הישיבה נמסרה זמן קצר לפני תחילתה, בעקבות דרישות שונות מצד משרדי הבריאות והחינוך ללימודים בכיתות א'-ב'. בבריאות דורשים קפסולות, ואילו בחינוך הציעו מודל לימודים בחצאי כיתות המשלב לימודים מהבית. יו"ר השלטון המקומי: "מתווה משרד החינוך מגוחך"

בווידאו: יו"ר מועצת התלמידים בכנסת אומר שהנוער במצב נפשי קשה/צילום: ערוץ כנסת

ישיבת קבינט הקורונה שתוכננה להתקיים הערב (שלישי) תידחה למחר. לפי גורמים בכירים, הסיבה לדחייה היא שלא ניתן היה להגיע עד כה להסכמות בין משרד הבריאות למשרד החינוך על המתווה להמשך פתיחת מערכת החינוך. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לבקשת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, ישיבת קבינט הקורונה שנקבעה להיום - תתקיים מחר".

משרד החינוך הציע כי כיתות א'-ב' יחזרו ללימודים במודל של חצאי כיתות, במתכונת של שבוע מבית הספר ושבוע בלמידה מרחוק. מנגד, במשרד הבריאות דרשו להחזיר את תלמידי הכיתות הנמוכות בקפסולות. ואולם, לא הוחלט מה יעלה בגורל אותם ילדים שישארו במשך שבוע בבית, כיוון שהדבר מצריך כספים נוספים לגיוס מורים.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחלוקת על פתיחת הלימודים. תלמידים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

במשרד החינוך הסכימו תחילה לדרישת משרד הבריאות, אך העריכו כי יידרשו כחמישה שבועות ליישמה בשל חוסר בזמן ומשאבים. בפועל, משך הזמן ליישום מהלך כזה, שעלותו שישה מיליארד שקלים, הוא שמונה שבועות. בעקבות זאת, הציע מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי להפעיל את הלימודים בכיתות הנמוכות במתכונת של חצאי כיתות באופן מידי.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, יצא נגד מתווה משרד החינוך ואמר כי משמרות של שבוע שבוע מתאימות לצבא ולא לתלמידים בכיתה א'. "מתווה משרד החינוך מגוחך ולא מותאם לילדי כיתות א' וב'. מדובר בהצעה שתפגע בלמידה שלהם, בשגרה שלהם, בחיי החברה שלהם והיא פשוט בלתי ישימה. אני קורא למשרדי החינוך והבריאות להגיע לפתרון ההגיוני ביותר לאור נתוני התחלואה שרק פחתו - למידה בכיתות אורגניות תוך הקפדה על ההנחיות", אמר ביבס.

מתווה משרד הבריאות ליציאה מהסגר

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים

עם כניסתו לתוקף של השלב הראשון בהקלות הסגר, ביום ראשון התחדשה פעילות מוסדות החינוך לילדים עד גיל שש. חזרתן של כיתות א'-ד' צפויה במסגרת השלב השני - ובהתאם למדדי התחלואה. כיתות ה' ומעלה צפויות לשוב ללימודים סדירים רק בשלב השישי של מתווה היציאה מהסגר.

נושאים נוספים על הפרק: טייק אווי לפריטים אחרים מלבד מזון

נושא נוסף שצפוי היה לעלות בישיבת קבינט הקורונה הוא בחינת טייק אווי לפריטים אחרים מלבד מזון. זאת, בעוד המסחר לא צפוי להיפתח עד תחילת השלב השלישי, בהתאם להמשך הירידה במדדי התחלואה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נשאל היום על ידי ח"כים בנוגע להפעלת צימרים. לדבריו, "הצימרים כרגע זה בשלב 3 וזו החלטה שצריכה להיות בקבינט. אם מכניסים את החינוך לשלב 3 אפשר להכניס הרבה דברים אחרים ואת המסחר. יש גם דיון על האפשרות במסחר בטייק אווי שייתכן וייפתח כבר עכשיו וזה עולה בקבינט בשעות הקרובות, לעשות טייק אווי לא רק של מזון אלא של פריטים אחרים מחנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully