וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני נשים נגד שחרור מוקדם לאסיר שהרג את אחותו: "דורשות צדק"

20.10.2020 / 11:41

מאות הודעות דואר אלקטרוני נשלחו במסגרת המאבק ליועמ"ש, בקריאה לערער על החלטת ועדת השחרורים לקצר את מאסרו של מוחמד אבו גאנם. הוא הורשע יחד עם כמה מאחיו בהרג אחותו רים ב-2006. "מה המסר שאנחנו שולחים לנערות ולנשים בסיכון?"

בווידאו: זירת רצח אישה בב"ש, בן הזוג שאיים להתאבד חשוד במעורבות/צילום: מד"א

ארגוני נשים פתחו אתמול (שני) בקמפיין הקורא ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לערער על החלטת ועדת השחרורים לקצר מאסר של תושב לוד שהורשע בהריגת אחותו, רים אבו גאנם. במסגרת הקמפיין, נשלחו ליועמ"ש הודעות דואר אלקטרוני מכ-200 בני אדם עד כה, שקראו לו לפעול כדי להפוך את ההחלטה ולהחזיר את האסיר, מוחמד אבו גאנם, לכלא.

"מה המסר שאנחנו שולחים לנערות ולנשים בסיכון?", נכתב בעמוד הקמפיין. "קל לרצוח אתכן, לא נעניש את הרוצחים שלכן ולא נוכל לשמור עליכן. בפעם הבאה שישאלו למה נשים לא מתלוננות על אלימות, ולמה אין להן אמון במערכת המשפט, תזכרו את הפנים של רים אבו גאנם".

עוד נכתב בעמוד כי "נשים לא מתלוננות כי המערכת לא עושה את עבודתה, לא שומעת את קולן של הקורבנות, ואין מי שיושיט להן יד ויעשה עמן צדק, בחייהן ובמותן".

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
"מה המסר שאנחנו שולחים לנערות ולנשים בסיכון?". אסיר בכלא/יותם רונן

אבו גאנם ושלושה מאחיו הרגו ב-2006 את אחותם, רים, משום שברחה מהבית עם אהובה - אף שמשפחתה אילצה אותה להתארס לגבר אחר. אחד האחים, רופא ילדים במקצועו, סיפק סם הרגעה שהאחרים החדירו למשקה של אחותם. כשנרדמה, הובילו אותה בתא מטען של מכוניתם לפרדס ליד רחובות. לאחר זמן מה היא התעוררה, והאחים דרשו ממנה להודות בפניהם בפגיעה בכבוד המשפחה. אחר כך חנקו אותה למוות והשליכו את גופתה לבאר.

האחים הורשעו במסגרת הסדר טיעון בהריגה, ולא ברצח. שלושה מהם, בהם גם מוחמד, נידונו לעשרים שנות מאסר כל אחד. האח הרופא נידון ל-12 שנות מאסר, משום שלא נכח במקום בעת הרצח, ולא היה ברור עד כמה היה שותף להחלטת אחיו להרוג את האחות.

עוד בוואלה!

אסיר שהורשע בהריגת אחותו ונידון ל-20 שנות מאסר - יזכה לשחרור מוקדם

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
מתבקש להחמיר את הענישה. מנדלבליט בכנס בי-ם/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי ועדת השחרורים החליטה לקצר חמש שנים וחצי מעונשו של מוחמד אבו גאנם. הוועדה סברה, על פי הדוחות שהוגשו לה, כי אבו גאנם אכן עבר כברת דרך ארוכה מהבחינה השיקומית, וציינה כי "היום הוא מבין את המניעים התרבותיים והרגשיים שהובילו אותו ואת אחיו לביצוע העבירות".

לבסוף החליטה הוועדה כי ניתן לשחרר את אבו גאנם כעת לשנתיים בהוסטל טיפולי בתנאי פנימייה, וכי גם לאחר מכן יישאר בפיקוח עד להשלמת תקופת מאסרו המקורית. נציג היועמ"ש בוועדה התנגד לשחרורו של אבו גאנם, וטען כי לא השלים את הליך השיקום בכלא. עם זאת, לאחר שהוועדה דחתה את עמדתו, הוא לא ביקש לעכב את השחרור כדי לתת למדינה אפשרות לערער. בשל כך, שוחרר אבו גאנם מהכלא להוסטל לאסירים משוחררים.

שדולת הנשים והארגונים "נשים נגד אלימות", "אלטופולה" ונע"ם (נשים ערביות במרכז) פתחו אתמול בקמפיין המונים, שקורא לשלוח פניות ליועמ"ש כדי להפוך את ההחלטה. "אסור לנו להסכים לשחרור מוקדם של הרוצח", נכתב בדף הקמפיין. "לא הצלחנו להציל את רים מידי הרוצחים, מערכת המשפט לא דרשה עבורה את הצדק, המשטרה התנהלה בצורה מבזה בניהול תיק החקירה, העונשים היו קלים, ועכשיו משחררים את אחד הרוצחים שחרור מוקדם?".

כ-370 מיילים נשלחו למנדלבליט: "דורשות צדק"

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, נשלחו באמצעות העמוד כ-370 מיילים שהופנו ליועץ, הקוראים לו לערער על החלטת ועדת השחרורים או לעתור נגדה, וכן לפעול להחמרת הענישה על רוצחי נשים. "אנחנו דורשות צדק, דורשות לחיות בביטחון", נכתב.

סנגורו של אבו גאנם, עו"ד משה פלמור, מסר בתגובה כי "ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו של אבו גאנם לאור מסע השיקום הארוך והאפקטיבי שעבר. הגופים המקצועיים כמו ועדת אלימות במשפחה והרשות לשיקום האסיר, סברו כי שחרורו המוקדם של האסיר והמשך טיפול בהוסטל הוא זה שיתרום באופן המשמעותי ביותר בהפחתת מסוכנתו של האסיר, שגם כך מוערכת נמוכה".

"בעקבות ההחלטה, טוב עשתה הפרקליטות שסברה כי אין טעם לבקש אפילו עיכוב ביצוע", הוסיף עו"ד פלמור. "ישנו אינטרס ציבורי חשוב בכך שאסירים שעברו הליך משמעותי בכלא ימשיכו את הליך השיקום גם מחוצה לו תחת הנחייתם של הגופים המקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully