וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניקולוג הורשע בביצוע מעשים מגונים במטופלות - אך זוכה מאישום אונס

19.10.2020 / 21:03

בני שכטר ביצע מעשים בעלי אופי מיני בשלוש מבקרות שהתלוננו על כאבים בזמן יחסי מין. השופטים קבעו כי חרג מגבולות הטיפול הרפואי הלגיטימי, ביזה את המטופלות ולא קיבל את הסכמתן, אך שמעשיו אינם מהווים אונס: "התנהלותו הפרה את האמון שנתנו בו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (שני) את הגניקולוג בני שכטר משני אישומים של אונס במרמה של מטופלות, אך הרשיע אותו בשלושה מקרים של מעשים מגונים במרמה. הוא ציין כי המעשים שביצע שכטר במטופלות לא נעשו לשם סיפוקו המיני, אך חרגו מגדרי הטיפול הלגיטימי ונעשו ללא הסכמתן. השופטים קבעו כי שכטר חרג מגבולות הטיפול הרפואי תוך שהוא מנצל את אמונן של המטופלות בו.

השופטים הבהירו כי "שלוש המתלוננות שלפנינו נזקקו לטיפול לאחר שהתלוננו על כאבים אגב קיום יחסי מין", כתבו השופטים טלי חיימוביץ', גרשון גונטובניק ואברהם היימן. הם הבהירו כי "במצב דברים זה מגע באיברי מין הוא מקובל, מתבקש ואף נדרש".

אולם, הם הוסיפו, "עדיין, גם לטיפול מיני יש גבולות. ערך כבוד האדם אינו נותר מחוץ לקירות הקליניקה הרפואית. דווקא במצבים הרגישים המתקיימים בתוכו, יום-יום, שעה-שעה, יש להקפיד על מימושו. ההיתר לטפל בנשים אינו כולל היתר לפגוע בכבודן, ולבצע פעולות שלא עולות לגדר טיפול. את האמון שהן נותנות ברופא המטפל בהן אין להפר".

ד"ר בני שכטר, גניקולוג. פייסבוק, אתר רשמי
ניצל את האמון שהמטופלות נתנו בו כרופא. בני שכטר/אתר רשמי, פייסבוק

השופטים קבעו כי פעולותיו של שכטר לא עלו לכדי אונס, אך חרגו מגבולות הטיפול הרפואי. "בפתח הטיפול הוא הניח מכשיר רוטט על איבר המין של המתלוננות, וביקש מהן לדרג את תחושתן בהתאם לסולם הכולל דרגות שונות של עוררות והנאה מינית", נכתב בגזר הדין. "פעולות אלה אינן נכללות בגדר טיפול לגיטימי".

שכטר אף "לא חלק על כך", נכתב. "לא התבקשה הסכמת המתלוננות לפני עריכתן וממילא היא לא ניתנה. מדובר אפוא בהתנהלות הנוגדת את יסודות יחסי רופא-מטופל". לדברי השופטים, היא "פגעה באופן בסיסי בכבודן של המטופלות. היא הפרה את האוטונומיה שלהן, היא הפרה את האמון שנתנו בנאשם כרופא, היא ביזתה אותן, ומכאן האחריות הפלילית בגין מעשים מגונים במרמה".

סנגורו של שכטר, עו"ד יניב שגב, מסר בתגובה להכרעת הדין: "בית המשפט זיכה את ד"ר שכטר מעברות האינוס במרמה, והרשיעו בעבירות מעשה מגונה במרמה וזאת על פי תזה חדשנית שלא נהוגה במקומותינו, משכך הכרעת הדין תלמד בעיון ותגובה מעמיקה תהא לאחר מכן".

עוד בוואלה!

97% מנפגעי תקיפות מיניות לא דיווחו למשטרה

לכתבה המלאה
עו"ד יניב שגב. ללא, צילום מסך
"תזה חדשנית שלא נהוגה במקומותינו". עו"ד יניב שגב/צילום מסך, ללא

התובעת, עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב, מסרה לאחר הכרעת הדין כי "בית המשפט הרשיע את הנאשם בעבירות מעשה מגונה במרמה. הנאשם ביצע את העבירות בשלוש מתלוננות תוך שהוא מנצל את האמון שנתנו בו לאחר שהגיעו אליו לטיפול רפואי. הפרשה החלה כאשר חיילת אמיצה החליטה להתלונן במשטרה נגד הנאשם, שהוא גם גניקולוג וגם מטפל מיני. אליה הצטרפו שתי נשים אמיצות שהתלוננו במשטרה. המסר שיוצא מבית המשפט הוא מסר מאוד חשוב: רופא לא יכול לנצל את מעמדו כדי לבצע מעשים מגונים במטופלות. בית המשפט הבהיר חד משמעית שמעשי הנאשם הם לא חלק מטיפול רפואי לגיטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully