וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיר שהורשע בהריגת אחותו ונידון ל-20 שנות מאסר - יזכה לשחרור מוקדם

14.10.2020 / 20:09

ועדת השחרורים החליטה לקצר בחמש שנים וחצי את עונשו של מוחמד אבו גאנם, שהרג את אחותו לאחר שברחה מהבית עם אהובה. נציג היועמ"ש התנגד למהלך בטענה כי האסיר לא השלים את שיקומו, אך הוועדה דחתה את עמדתו. "היום הוא מבין את המניעים שהובילו אותו לביצוע העבירה", נכתב

בווידאו: גזר הדין של ג'יהאד סאלח שהורשע בהריגת אם ובנה/צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) לקצר את עונשו של אסיר שהורשע בהריגת אחותו לאחר שברחה מהבית עם אהובה - אף שמשפחתה אילצה אותה להתארס לגבר אחר. האסיר, מוחמד אבו גאנם, נידון ל-20 שנות מאסר וישתחרר חמש שנים וחצי לפני תום מאסרו.

האירוע התרחש בשנת 2006, ושלושת אחיה של רים אבו גאנם לקחו בו חלק. האח סולימן, רופא ילדים במקצועו, נתן לאח נוסף סם הרגעה, וזה החדיר אותו למיץ תפוזים ששתתה האחות. כשנרדמה הובילו אותה האחים בתא המטען לפרדסים בכפר גבירול, הסמוך לרחובות. לאחר זמן מה היא התעוררה והאחים דרשו ממנה להודות בפניהם בפגיעה בכבוד המשפחה. אחר כך, חנקו אותה למוות והשליכו את גופתה לבאר סמוכה.

לקראת סוף 2008 חתמו ארבעת האחים על הסדר טיעון במסגרתו הורשעו בהריגה. מוחמד, סאלמה ואחמד נידונו ל-20 שנות מאסר כל אחד. סולימן, שלא נכח בזירת הרצח ולא היה שותף מלא להחלטה לפגוע באחות, נידון ל-12 שנות מאסר.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
"הרגתי את אחותי ואני מצטער ומבקש ממנה סליחה על זה"/יותם רונן

היום עמד מוחמד בפני ועדת השחרורים שליד כלא איילון - כאשר במוקד הדיון עמד הליך השיקום שעבר בכלא. נציג היועמ"ש בוועדה התנגד לשחרורו של אבו גאנם, וטען כי לא השלים את ההליך. הוא ציין כי למרות חוות הדעת החיוביות של גורמי המקצוע הטיפוליים, הליך השיקום של אבו גאנם הופסק בשל אירוע משמעתי, ולא הושלם בשל תקופת הקורונה, שמנעה ממנו לצאת למפעל בו עבד כחלק מהשיקום.

מנגד, סנגורו של אבו גאנם, עו"ד משה פלמור, הסביר לוועדה כי התקרית עליה הצביע נציג היועמ"ש הייתה אירוע מינורי: אבו גאנם קיבל מתנה לחג מהמפעל בו עבד, והלך לקחת אותה כאשר חזר מחפשה, בלי לתאם עם העובדת הסוציאלית שהייתה אחראית עליו. בשל כך הוצא לחודשיים מאגף השיקום. הוא ציין עוד כי במהלך תקופת המאסר שלו, אבו גאנם שימש "אסיר תומך" וגם לקח חלק בטיפול בקשישים וחולים.

"עברתי הרבה בשנה וחצי האחרונות", אמר אבו גאנם עצמו, כאשר קיבל את רשות הדיבור בפני הוועדה. "אני ממש מצטער על מה שעשיתי. הרגתי את אחותי ואני מצטער ומבקש ממנה סליחה על זה, בוודאי שזה קשה לי ואני כל לילה חושב עליה. לחשוב שלקחתי את החיים שלה בידיים שלי. זה מאוד קשה. לחיות עם זה זו הרגשה לא נעימה וקשה מאוד. אני כל יום חושב עליה ומבקש ממנה סליחה כל הזמן. אני מצטער מאוד על כל מה שעשיתי לה שהיא לא בחיים שלי ושל המשפחה שלי. זו תחושה מאוד קשה".

עוד בוואלה!

חנק למוות והעלים את גופתה: מאסר עולם לתושב נוף הגליל שרצח את אשתו

לכתבה המלאה

"רבות התלבטנו בבואנו לכתוב החלטה זו, והחלטה נכתבת בלב כבד לאחר ששמנו על כפות מאזניים את מכלול השיקולים שהובאו בפנינו", כתבו חברי הוועדה. "מדובר בעבירה חמורה ביותר - לקיחת חיי אדם על לא עוול בכפו. תחת הכותרת 'כבוד המשפחה' הורגים האחים את אחותם, באופן אכזרי ביותר. ברם, השאלה המונחת לפתחנו היום, היא האם האסיר ראוי לשחרור מוקדם בתנאים המגבילים והטיפוליים המוצעים על ידי גופי הטיפול באסיר".

הוועדה סברה, על פי הדוחות שהוגשו לעיונה, כי אבו גאנם אכן עבר כברת דרך ארוכה מהבחינה השיקומית וציינה כי "היום הוא מבין את המניעים התרבותיים והרגשיים שהובילו אותו ואת אחיו לביצוע העבירות". לבסוף החליטה הוועדה כי ניתן לשחרר את אבו גאנם כעת לשנתיים בהוסטל טיפולי בתנאי פנימייה, וכי גם לאחר מכן יישאר בפיקוח עד להשלמת תקופת מאסרו המקורית.

עורך דין משה פלמור 14 באוטקובר 2020. -, אתר רשמי
עו"ד פלמור/אתר רשמי, -

סנגורו של אבו גאנם, עו"ד פלמור, מסר בתגובה: "בהחלטה אמיצה וועדת השחרורים קיבלה את עמדתנו כי מוחמד סיים את כל ההליך הטיפולי שהוצע לו בעת מאסרו ועכשיו הוא עתיד להתחיל בהליך השיקומי מחוץ לכותלי בית הסוהר. ועדת אלימות במשפחה והרשות לשיקום האסיר ראו כי הוא סיים את כל ההליך הטיפולי בבית הסוהר ולכן המליצו על שחרורו. מוחמד אף שיתף את הוועדה בכמה הוא כואב את מותה של אחותו והצהיר כי ידאג להבהיר לחברה שממנו הוא מגיע כי שימוש באלימות על רקע כבוד המשפחה הוא חמור והתרבות צריכה להשתנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully