וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 שנים בלבד: הפרקליטות מערערת על העונש לגבר שאנס שלוש בנות משפחתו

21.10.2020 / 21:51

שלום בן שטרית מחיפה זוכה על ידי ביהמ"ש המחוזי לאחר שהואשם באונס ועבירות מין בגיסתו, בתה ואחייניתה בעת שהיו קטינות. בעקבות ערעור המדינה לעליון, הוא הורשע בכל האישומים שיוחסו לו. כעת, הפרקליטות ערערה שוב, הפעם על קלות העונש. "ביצע עבירות חמורות במשך עשורים"

בווידאו: הארכת מעצר לחשוד באונס קשישה בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון הודעת ערעור על קלות עונשו של שלום בן שטרית, תושב חיפה שהורשע בביצוע עבירות מין, בהן אונס, בשלוש בנות משפחתו. בית המשפט המחוזי בחיפה גזר עליו לפני כחודשיים עונש של 12 שנות מאסר בלבד, זאת לאחר שהוא זוכה על ידי אותו בית משפט, אך נמצא אשם בערעור של המדינה על ההחלטה לעליון.

עו"ד רלי גוטמן, שייצגה את המתלוננות, אמרה לאחר מתן גזר הדין כי "עינוי הדין היה נוראי". היא ציינה כי "סוף סוף ייכנס לכלא אנס סדרתי בתוך המשפחה", אך הוסיפה כי חשה אכזבה גדולה על הענישה המקלה מאוד. "יש לזכור שהוא ביצע במשך עשורים עבירות חמורות בתוך המשפחה, בכמה מתלוננות", הדגישה.

גם לפי עמדת המדינה, העונש אינו הולם את חומרת המעשים, נסיבות ביצוע העבירות שהתפרשו על פני שלושה עשורים, הפגיעה בשלושה דורות של בנות משפחה בהיותן קטינות, וכן את הטרגדיה הבין דורית העמוקה והחריגה שאירעה במשפחה בעקבות הגילוי. השלכות הפגיעה שפגע בנפשן של המתלוננות קשות ביותר.

שלום בן שטרית, תושב חיפה שהורשע בעבירות מין כלפי שלוש קרובות משפחתו. 19 באוקטובר 2020. יואב איתיאל
"ביצע במשך עשורים עבירות חמורות בתוך המשפחה, בכמה מתלוננות". בן שטרית/יואב איתיאל

הודעת הערעור מתווספת לשורת הסתבכויות שחלו בתיק. כאמור, בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה מחמת הספק את בן שטרית, מכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום - שלושה אישומים שונים של עבירות מין כלפי שלוש בנות משפחה, שהיו אז קטינות. המדינה ערערה על זיכויו, תוך שהתמקדה בטעויות המשפטיות של בית המשפט המחוזי באשר לאופן בו בחן את הראיות שהוצגו בפניו.

לאחר ביטול פסק הדין שזיכה וגזר הדין ששלח אותו למאסר, פנה שלום בן שטרית אל עו"ד ציון אמיר אשר בשבוע שעבר הגיש בשמו ערעור על חומרת העונש שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי, אשר זיכה אותו פה אחד בזיכוי דרמטי. כמה ימים לאחר מכן, הגישה התביעה את ערעורה על קולת העונש.

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והרשיע פה אחד את בן שטרית בכל האישומים. על פי הכרעת הדין, בן שטרית פגע בגיסתו, היום כבת 45, בין השנים 1988-1986, בעת שהייתה בת 13-11. עוד הוכרע כי הוא פגע מינית גם בבתה, היום כבת 20, בין השנים 2012-2011, בעת שהייתה בת 12 לערך. כמו כן, הוא ביצע עבירות מין בק', היום כבת 27, אחייניתה של גיסתו, בעת שהייתה בת תשע לערך.

גיסתו שמרה את הסוד לגבי מעשיו של בן שטרית במשך יותר משני עשורים, עד שגילתה כי פגע גם בבתה. בעקבות הגילוי הטראומתי, שגם הוביל להתמוטטותה הנפשית, היא חשפה את הדברים.

עוד בוואלה!

האונס באילת פוענח, וכעת בית המשפט ומערכת החינוך יעמדו למבחן

לכתבה המלאה
בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
זיכה את בן שטרית מחמת הספק. ביהמ"ש המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

לאחר קבלת ערעור המדינה, הוחזר כאמור הדיון לבית המשפט המחוזי בחיפה, שגזר על בן שטרית עונש של 12 שנות מאסר בלבד. הודעת הערעור הוגשה לבית המשפט העליון באמצעות עו"ד רחל מטר, מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully