וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים לאחר שזוכה: 12 שנות מאסר לבן 60 שאנס וביצע עבירות מין בבנות משפחתו

26.8.2020 / 22:30

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר 12 שנות מאסר על תושב העיר, בגין אונס ועבירות מין ב-3 בנות משפחתו לאורך שנים. לפני שנתיים הוא זוכה באותו התיק, ולאחר שהעליון הפך את ההחלטה בערעור, הוחזר הטיפול למחוזי לקביעת עונשו. "עינוי הדין היה נוראי, אבל אנס סדרתי ייכנס לכלא"

מחאת הנשים, האונס באילת/כותבת: גל דרור-טל, מבצעת: נילי צרויה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (רביעי) 12 שנות מאסר על תושב העיר בן 60, בגין אונס ועבירות מין קשות אחרות בשלוש בנות משפחתו הקטינות לאורך שנים, לאחר שלפני כשנתיים זיכה אותו באותו התיק. הרכב בית המשפט העליון בראשות השופטים מני מזוז, יוסף אלרון ועופר גרוסקופף, הפך את ההחלטה, הרשיע אותו פה אחד ושלח את התיק למתן גזר דין בבית המשפט המחוזי, שם הוגש נגדו כתב האישום לפני חמש שנים. היום, אותו הרכב בראשות הנשיא ד"ר רון שפירא שלח אותו לכלא. תלונתה של אחת נוספת נסגרה בשל התיישנות.

"אין ספק שהיום השגנו ניצחון של נפגעות העבירה בהליך משפטי ארוך, מייגע ומורט עצבים שנמשך שמונה שנים", אמרה עו"ד רלי גוטמן שייצגה אותן. "עינוי הדין היה נוראי, אבל סוף סוף יכנס לכלא אנס סדרתי בתוך המשפחה", הסבירה. "מאידך, אכזבה גדולה מאוד על הענישה המקלה מאוד. יש לזכור שהוא ביצע במשך עשורים עבירות חמורות בתוך המשפחה, בכמה מתלוננות".

"כשמדובר בריבוי מקרים ובריבוי מתלוננות ברור שהעונש מופרז לקולא, ואני מאוד מקווה שהפרקליטות תגיש ערעור כי לא ניתן להסכין עם רף ענישה נמוך כל כך בעבירות רבות וחמורות כל כך", הוסיפה עו"ד גוטמן.

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"אכזבה גדולה על הענישה המקלה". באיחור של שנתיים, נגזר עונשו של הנאשם/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בפסק הדין של בית המשפט העליון, שכתב השופט יוסף אלרון, נקבע כי לאחר שבחן בדקדקנות את מצבור הראיות שנפרש בבית המשפט המחוזי, הוא מצא כי הונחה תשתית ראייתית מוצקה לחובת האיש, "שאינה מאפשרת להסיק כל מסקנה אחרת המתקבלת על הדעת, מלבד זו שלפיה ביצע את העבירות המיוחסות לו".

עוד בוואלה!

שלט אחד קטן שהתפוצץ משמות של גברים חושף שנים של אונס והשתקה

לכתבה המלאה

הוא הוסיף כי עדויותיהן של הילדות, שהיום הן נשים, "תמכו וחיזקו זו את זו, וניתן היה לזהות קו אחד רציף המחבר ביניהן. קו זה נפרש אמנם על פני למעלה מחצי יובל שנים, אך מלמד על דפוס התנהגות אחיד". השופט אלרון הסביר כי דפוס הפעילות של האיש, כללו "ניצול הזדמנויות של מפגש משפחתי יום-יומי עם בת משפחה קטינה, רגעי או מתוכנן, לצורך סיפוק תאוותיו המיניות".

העבירות שיוחסו לאיש מתפרשות על פני ארבעה עשורים, משנת 1986 ועד שנת 2012, אז הוגשה תלונה במשטרה. "ההתנהלות החקירתית הייתה איטית מאוד, ורק אחרי שלוש שנים הוגש בכלל כתב אישום", סיפרה עו"ד גוטמן, המלווה את הנשים מאז. "פעם אחר פעם נדרשה הפרקליטות לבקש מהמשטרה השלמות חקירה, ורק ב-2015 הוגש בכלל כתב אישום. שלוש שנים התנהל המשפט בבית המשפט המחוזי, עם חודשים ארוכים של הפסקות בין דיון לדיון".

הפגנה נגד אלימות נשים בכיכר רבין, תל אביב 23 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"השגנו ניצחון לנפגעות". הפגנה במחאה על אלימות נגד נשים בכיכר רבין/ראובן קסטרו

מנגד, סנגורו של האיש, עו"ד מיכאל כרמל, אמר כי "אדם חף מפשע הולך לכלא לאחר שזוכה על ידי הרכב נשיא בית המשפט המחוזי פה אחד. החלטת בית המשפט העליון תקדימית ונדירה, בכך שהפך את הזיכוי והרשיע את האיש תוך קביעת ממצאי מהימנות למתלוננת". הוא הסביר כי "אני יודע את האמת בתיק הזה, מכיוון שחקרתי את המתלוננות בתיק, וישבתי בלשכת השופטים עם הפרקליטה בעת שהמליצו לה לחזור מכתב האישום, לאחר סיום עדויות המתלוננות, תוך אמירה חד-משמעית של כל השופטים שהמתלוננות עשו רושם בלתי אמין בעליל".

הוא הוסיף כי "לצערי, באווירה הציבורית היום בתיקי מין, שופטים שיעזו לכתוב בהכרעת דין שאינם מאמינים למתלוננות ייצלבו בתקשורת, מה שלדעתי הביא להכרעת דין ללא ממצאי מהימנות". לדבריו, "המתלוננות בתיק זה חצו כל גבול אפשרי של שיבוש הליכי חקירה, כינו את השופטים רוצחים, הפרו צווי איסור פרסום והכל מבלי לתת את הדין על כך", טען. "לצערי האדם היחידי ששמר על החוק מתחילת החקירה ועד הסוף המר היום הוא מרשי, שלצערי הולך היום למאסר ממושך על לא עוול בכפו".

עו"ד גוטמן הבהירה כי "מדובר בחמש נשים שונות ובגילאים שונים, שהעידו על מקרים שבוצעו בהן בשנים שונות, בתקופות שונות ושחלקן היו אז בשנות העשרה ושאחר כך ילדיהן נפגעו". היא תהתה: "לכל זה לא להאמין וכן להאמין לאנס סדרתי, שאין לו שום קו הגנה מתקבל על הדעת?". היא תמהה, "למה שיעלילו עליו, עם כל הכאב הכרוך בכך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully