וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנס, השפיל ואיים: 17 שנות מאסר למנהל שביצע עבירות מין בעובדותיו

מתי בן דוד נשלח לכלא בגין עבירות שביצע בשש עובדות חרדיות במשרד פרסום שניהל, בהן אונס ומעשים מגונים. הוא נהג לשלוח הודעות עם הצעות מיניות, וכשסורב נהג להשפיל אותן ולהתעמר בהן. הוא אף איים שאם יספרו על המעשים יטען שנעשו בהסכמה וביוזמתן: "יצר מאזן אימה"

בווידאו: תדרוך של מפקד מרחב לכיש על החשד לאונס באילת/צילום: שי מכלוף, עריכה: עמית שמחה

בית משפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) עונש של 17 שנות מאסר על מתי בן דוד, מנהל משרד פרסום שביצע שורת עבירות מין בשש נשים חרדיות שעבדו תחתיו. על בן דוד, שהורשע באינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים, נגזר גם פיצוי למתלוננות בסך 470 אלף שקלים.

על פי כתב האישום, בן דוד נהג להתכתב עם הקורבנות בצ'אט המשרדי בענייני עבודה, החמיא להן בהערות עדינות ולאחר מכן בהערות מיניות בוטות. בהמשך הוא ביצע בהן מעשים מגונים ואנס אותן. על פי בית המשפט, כשבן דוד נתקל בסירוב או התנגדות מצד המתלוננות, הוא נהג להשפיל אותן ואף איים עליהן שאם יספרו על המעשים - הוא יטען כי הדברים היו מרצונן וביוזמתן.

על פי האישומים, בן דוד הבהיר לעבודות כי אם הן יתלוננו, הוא יפגע בהן, במשפחתן ובחיי הקהילה שלהן. בנוסף, הוא אמר להן כי הוא חזק, בעל אמצעים ומקושר, ולכן לא ייפגע מכך בעצמו.

מתי בן דוד, החשוד בגין עבירות רבות של אונס, מעשה סדום ומעשים מגונים במהלך הארכת מעצרו בבית משפט המחוזי בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
השפיל וצעק כשנתקל בסירוב. מתי בן דוד/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

"הנאשם יצר מאזן אימה לפיו לאחר משלוח הודעות בעלות גוון מיני ונגיעות, ידע לאיים עליהן ולהפחידן בכך שאיש לא יאמין לכך שהן לא הסכימו ואולי אף יזמו זאת, מה שיוביל להרס משפחותיהן או לפגיעה אנושה בשמן הטוב", נכתב בהכרעת הדין.

השופטים קבעו בגזר הדין כי "הנאשם תכנן את מעשיו מראש, צעד אחר צעד, הוא היה מודע למעשיו". הם ציינו כי הוא "עשה שימוש בעוצמתו כמנהל ובהתנהלותו מזרת האימה, ידע להכניע את המתלוננות, חלקן נשואות, חלקן אימהות, ולכפות עליהן מעשים אשר לא שיערו בדמיונן כי ניתן לעשותם עם מי שאינו בן זוגן, כאשר הרקע החרדי שימש בידיו מנוף להשתקתן והפחדתן".

עוד בוואלה!

חקירת האונס באילת: "מספר דו ספרתי של מעורבים", נער נוסף נעצר

לכתבה המלאה

עו"ד ליזו וולפוס מפרקליטות מחוז ירושלים, ברכה על החלטת השופטים. "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר על הנאשם עונש מאסר ממושך בגין ניצול עוצמתו המקצועית, סמכותו ומעמדו ופגע במשך שנים בעובדות במשרדו בניגוד לרצונן", מסרה עו"ד וולפוס.

"הפרקליטות מבקשת לחזק את ידי המתלוננות שהעזו להעיד על הפגיעה הקשה שעברו במשך שנים רבות במקום עבודתן אשר גרמה להן לצלקות בגופן ובנפשן ותמשיך להשפיע על מהלך חייהן עוד שנים רבות", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully