וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ברחבי הארץ נגד אלימות כלפי נשים: "יש אדישות בממשלה"

22.8.2020 / 17:28

החקירה בעניין החשד לאונס בת ה-16 במלון הסלע האדום נמשכת, ומפגינים מוחים בכמה מוקדים שונים בארץ נגד התנהלות הרשויות מול הטיפול בעבירות מין. "לא עוד הצהרות על חוסר עניין לציבור וחקירות הנסגרות מחוסר ראיות", זעמו המפגינים. "אנו דורשים מעשים"

בווידאו: הפגנת מחאה בעקבות האונס באילת/צילום: שלומי גבאי

מפגינים נגד אלימות כלפי נשים מקיימים הערב (שבת) מחאות בכמה מוקדים ברחבי הארץ. ההפגנות מגיעות בהמשך למחאה על מקרה החשד לאונס הנערה בת ה-16 במלון באילת, ולאחר שביום חמישי מאות בני אדם הפגינו בתל אביב ובחיפה.

כמאה מתוכם הגיעו לכיכר הבימה בתל אביב, וקראו "נאבקות, נאבקים, נגד אלימות כלפי נשים" ו"בממשלה
אדישים לאלימות כלפיי נשים".

המפגינים דורשים בין היתר "חקירה רגישה ויעילה. לא עוד הצהרות על חוסר עניין לציבור וחקירות הנסגרות מחוסר ראיות; שיעבור תקציב לתכנית במאבק באלימות כלפי נשים שהובטח ב-2017", וכן "מערכת משפט שראש מעייניה הוא נפגעי.ות עבירה ולא שמם הטוב של הפוגעים".

הפגנת נשים בעקבות האונס באילת. רחבת הבימה, ת"א 20 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
"אשה לא חור". הפגנות נגד אלימות כלפי נשים בת"א/ראובן קסטרו

מיקה אייזנשטיין מארגון "לא שותקות", מיוזמות ההפגנה בהבימה, אמרה כי "ביום חמישי יצאנו אלפי בני אדם בכל רחבי הארץ לזעוק על האונס הקבוצתי באילת, כמה שעות אחר כך נוכחנו לדעת שנרצחה עוד אישה. ביום חמישי נרצחה נורה אל- כעביה ע"י בן זוגה ולפי דיווחים הרוצח הורחק ממשפחתו בשל אלימות כלפי בנו, ורצח את אשתו כאשר ביקרה אותו במעצר הבית - לאחר שהוחלט שלא לעצור אותו עד תום ההליכים. זו האישה ה-16 שנרצחת השנה בישראל".

"ניתן לראות שוב איך הענישה המקלה של בתי המשפט מפקירה את הנשים ומותירה את דמן. זה מתסכל, ומכעיס עד כדי דמעות. והכתובת, כרגיל, הייתה על הקיר", אמרה אייזנשטיין. "הידיעה על רצחה של נורה אל- כעביה לא הייתה בכותרות הראשיות, וגם לא הופיעה בכל האתרים. שום פוליטיקאי, שום פוליטיקאי לא גינה את הרצח".

לדבריה, "אנחנו דורשות מעשים. מדי שנה נרצחות בישראל כ-20 נשים, מדובר באישה שמקפחת את חייה כל 17 יום בממוצע. מה זה 17 יום? זה כלום. קצת יותר משבועיים. כל שבועיים נרצחת אישה. נבחרי הציבור היקרים, טוב ויפה שגיניתם את האונס הקבוצתי באילת. אולם עד עד שלא יינקט מעשה, חד ואמיתי - נגד תרבות האונס, נגד האלימות, ונגד גל הרציחות- הגינויים שלכם יהיו שווים לקליפת השום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully