וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לא תיפתח חקירה נגד גמליאל על הטעיית המערך האפידמיולוגי

עודכן לאחרונה: 19.10.2020 / 22:37

מנדלבליט דחה את הפניות שהוגשו בטענה כי השרה להגנת הסביבה, שנדבקה בקורונה ופעלה בניגוד להגבלות, שיקרה בחקירת משרד הבריאות. "השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות כהוויתן", קבע. בבדיקה נמצאה תקלה במערכת המשרד, בגינה מקום המגורים נרשם כמקום ההדבקה

בווידאו: הפגנה מחוץ לביתה של השרה גמליאל/צילום: ניב אהרונסון

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבע היום (שני) כי לא תיפתח חקירה פלילית נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל בשל הפרת תקנות הסגר. היועמ"ש דחה את הפניות שהוגשו בהן נטען כי השרה, שנדבקה בקורונה, הפרה את ההגבלות שחלו ביום כיפור ושיקרה בדיווח שמסרה למשרד הבריאות בחקירה האפידמיולוגית. הטענה השנייה מביניהן היא היחידה שנבחנה.

הבדיקה נערכה על ידי יחידת הסייבר בפרקליטות המדינה, בראשות ד"ר חיים ויסמונסקי, ובמסגרתה התקבלו חומרים ממשרד הבריאות, לרבות מידע מידי הגורם הרפואי שביצע את החקירה האפידמיולוגית לשרה. "לאחר בחינת הדברים, המליצה פרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה למברגר, כי אין מקום להמשך הבדיקה בעניין, משום שממצאי הבדיקה מלמדים כי אין בסיס לטענה בדבר דיווח שאינו אמת", נכתב בהודעת היועמ"ש. "לעמדה זו הצטרפו גם ראש אח"מ והמשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מר רז נזרי והגב' עמית מררי".

היועץ המשפטי לממשלה קיבל את ההמלצה המתוארת וקבע כי הממצאים שהוצגו בפניו מלמדים כי השרה שיתפה פעולה באופן מלא ומסרה עובדות אמת כהווייתן, ולפיכך, אין עילה להמשך בדיקה בנושא.

גילה גמליאל. ראובן קסטרו
לא תיפתח נגדה חקירה. גמליאל/ראובן קסטרו

במקביל, בבדיקה שנערכה במשרד המשפטים נמצא כי "באג" במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות גרם לכך שמקום המגורים של אדם נרשם באופן אוטומטית כמקום ההדבקה. בהתאם לכך, נמצא כי החוקרת שתשאלה את השרה הזינה למחשב כי גמליאל אמרה ששהתה בטבריה, אולם בשל התקלה שונה הרישום במחשב אוטומטית לתל אביב - עיר מגוריה. גם התרשומות שביצעה החוקרת בכתב יד במהלך התשאול אישרו זאת. כך נוצר הרושם המוטעה ששיקרה בניסיון להסתיר ששהתה בטבריה במהלך החג.

ביחס לטענה לפיה השרה גמליאל הפרה את הוראות ההגבלות, היועץ המשפטי לממשלה רשם בפניו את הודעתה לתקשורת של השרה גמליאל מ-5 באוקטובר, בה מסרה, בין היתר, כי טעתה בשיקול הדעת וכי היה מקום מצדה לנהוג אחרת. הטיפול בנושא הועבר למשטרה, על מנת שתברר עם השרה את נסיבות העניין ותפעל בהתאם.

עוד הודיע מנדלבליט כי בתום דיון שנערך עם בכירים בפרקליטות, בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשטרה, הוחלט לשנות את מדיניות האכיפה כלפי בכירים ונבחרי ציבור שיפרו את ההנחיות. על פי המדיניות החדשה, המשטרה תיתן קנסות גם כאשר ההפרה תתגלה בדיעבד.

עוד בוואלה!

גמליאל הפרה את הנחיות הקורונה - והתפללה במרחק 150 ק"מ מביתה

לכתבה המלאה

החקירה האפידמיולוגית של גמליאל, שאובחנה כחולת קורונה, הסתיימה וממצאיה טרם פורסמו. על פי החשד, השרה שהתה במהלך יום כיפור בטבריה בבית משפחת בעלה - על אף שהיא מתגוררת בתל אביב. במהלך שהייתה הגיעה גם לבית כנסת בעיר בניגוד לתקנות. 11 מהמתפללים באותו יום בבית הכנסת אובחנו כחיוביים לנגיף, אולם רק חמישה מהם תושבי העיר. בסך הכול נכחו בבית הכנסת 23 מתפללים באותה העת - בהתאם להנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully