וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ליועמ"ש: אשר לפתוח בחקירה נגד גילה גמליאל

6.10.2020 / 11:27

אגף החקירות פנה למנדלבליט בכדי שיאשר לחקור חשד לפיו השרה להגנת הסביבה מסרה עדות שקר בחקירה האפידמיולוגית לקטיעת שרשרת ההדבקה בקורונה. השרה שהתה במהלך יום כיפור בטבריה, אף על פי שהיא מתגוררת בת"א, והשתתפה בתפילה בבית כנסת בניגוד לתקנות

בווידאו: הפגנה מחוץ לביתה של השרה גמליאל/צילום: ניב אהרונסון

המשטרה ביקשה היום (שלישי) מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישור לפתיחה בחקירה נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל. הבקשה הועברה בעקבות החשד שהשרה מסרה עדות שקר במהלך החקירה האפידמיולוגית לבחינת שרשרת התחלואה שהובילה להדבקתה בנגיף הקורונה.

החקירה האפידמיולוגית של גמליאל, שאובחנה כחולת קורונה, הסתיימה וממצאיה טרם פורסמו. על פי החשד, השרה שהתה במהלך יום כיפור בטבריה בבית משפחת בעלה - על אף שהיא מתגוררת בתל אביב והפרה את הסגר. במהלך שהייתה הגיעה גם לבית כנסת בעיר בניגוד לתקנות.

מעיריית טבריה נמסר כי 11 מהמתפללים באותו יום בבית הכנסת המדובר אובחנו כחיוביים לנגיף, אולם רק חמישה מהם תושבי העיר. בסך הכול נכחו בבית הכנסת 23 מתפללים באותה העת - בהתאם להנחיות.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל. 09 ביולי 2020. דוברות המשרד להגנת הסביבה, אתר רשמי
חשד להסתרת פרטים בחקירה האפידמיולוגית. גמליאל/אתר רשמי, דוברות המשרד להגנת הסביבה

במשרד הבריאות הסבירו את אי הפרסום בטענה כי מטרת החקירה האפידמיולוגית היא איתור מגעים פוטנציאלים העלולים להידבק ולסכן אנשים נוספים, ולבודד אותם. "כל מידע שאינו קשור לאיתור מגעים אינו רלוונטי לחקירה, ואינו מתועד במסגרת החקירה", ציינו. לדבריהם, "השרה שיתפה פעולה עם החקירה וכל המגעים ההדוקים הונחו להיכנס לבידוד".

למרות זאת, גורם בכיר במשטרה כבר הבהיר אמש כי ייתכן שבימים הקרובים יפנו לפרקליטות בבקשה לבחון פתיחה בחקירה פלילית נגד השרה. "אם יתגלה שמסרה עדות שקר בחקירה - זו בעיה".

לפי מסמך מדיניות התביעה של הפרקליטות שפורסם בוואלה! NEWS באפריל, מקרה של חולה שמשקר או מסתיר מידע מהותי במהלך החקירה האפידמיולוגית יצדיק פתיחה בחקירה פלילית בגין עבירה של מעשה שעלול להפיץ מחלה.

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
התבקש לאשר חקירה. מנדלבליט/שלומי גבאי

גמליאל התנצלה אתמול על הפרת תקנות הסגר בעת ששהתה אצל משפחת בעלה. "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש", מסרה.

"פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים", הוסיפה השרה. היא טענה כי לפני כניסת הסגר לתוקף קיבלה החלטה משותפת עם בעלה לשהות בטבריה בדירה עם משפחתה הגרעינית, כפי שהם נוהגים במהלך השנה ובחגים, ובהתאם להנחיות המאפשרות "יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully