וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לבג"ץ: אין הצדקה לחקירת נתניהו בפרשת הצוללות

18.10.2020 / 22:01

היועמ"ש דחה את עתירת התנועת לאיכות השלטון שדרשה לחקור באזהרה את ראש הממשלה במסגרת תיק 3000. בנוסף ציין כי אין עילה להתערבות גם בפרשת המניות בהתאם להחלטתו שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד נתניהו. בתנועה תקפו: "תשובה מביכה ומבישה"

בווידאו: לאחר הסרת הגבלות הסגר התחדשו המחאות ההמוניות בירושלים ובת"א/צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט השיב הערב (ראשון) לעתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה בפרשת המניות וכן להרחיב את החקירה בפרשת הצוללות - ולחקור באזהרה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו. היועץ ענה כי ההחלטה שלא לחקור את נתניהו בפרשה הייתה מוצדקת לאור הראיות שהצטברו בתיק, וכי הוא סבור שאין עילה להתערבות של בג"ץ בהחלטה.

בנוגע לפרשת המניות, מנדלבליט הפנה להחלטתו שלא לפתוח בחקירה פלילית מיום חמישי האחרון, וציין כי הוא סבור שגם לגביה אין עילה להתערבות.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"ביחס לחלק הנוגע לפתיחת בחקירה פלילית, הרי שבפרשת כלי השיט החלטת היועץ המשפטי לממשלה לפיה לא התגבש חשד סביר המצדיק פתיחה בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בפרשה זו, עמדה זה מכבר לביקורת שיפוטית לפני בג"ץ", נכתב בתשובת היועמ"ש לגבי פרשת הצוללות.

לדברי מנדלבליט, "בית המשפט לא ראה מקום להתערב בהחלטה, לאחר שהוצגו לו השיקולים הראייתיים עליהם נסמכה, ומסקנת כל הגורמים המעורבים בחקירה ובליווייה כי לא התגבש בתשתית הראייתית שנאספה חשד סביר המצדיק חקירה פלילית של ראש הממשלה".

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך נאומו במליאת הכנסת 15 באוקטבור 2020. דוברות הכנסת – גדעון שרון, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, דוברות הכנסת – גדעון שרון

על פרשת המניות נכתב כי "המדינה מפנה בתגובתה להחלטת היועמ"ש שפורסמה ביום חמישי האחרון, ולפיה אין בתשתית שנאספה במסגרת הבחינה שבוצעה בעניין, כמו גם בחומר חקירה רלוונטי שנאסף אגב חקירת פרשות אחרות, כדי להצדיק פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בפרשה".

היועץ אף התייחס בהחלטתו לטענת התנועה לאיכות השלטון לפיה התצהירים שצירפה במעטפה סגורה לעתירה, וכן הקשר בין פרשת כלי השיט לפרשת המניות - מצדיקים את חקירת ראש הממשלה.

"אין בעתירה ובתצהירים כדי לשנות את החלטתו, שכן עולה מהם תמונה חופפת במידה רבה לזו אשר עלתה בחקירה הפלילית בנושא כלי השיט, ואשר עמדה לפניו טרם החלטתו שלא לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה", קבע מנדלבליט.

התנועה לאיכות השלטון: המדינה נתלית בדחיות בהן העיקר היה חסר

בתנועה לאיכות השלטון כינו את תשובת המדינה "מביכה ומבישה" ותקפו אותה."במקום להתייחס עניינית לטענות כבדות המשקל ולחשדות החמורים עליהם מצביעה עתירת התנועה, המדינה נתלית בדחיות הקודמות, בהן העיקר היה חסר מן הספר", נמסר בהודעת התנועה. "אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יעמיק בתשתית העובדתית ויבהיר את העננה החמורה מעל פרשת הצוללות וכלי השיט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully