וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל השופטים והנשיא: החוק לקיצוץ שכר השרים והח"כים בדרך לאישור בכנסת

15.10.2020 / 7:17

על פי יוזמת שר האוצר, שעלתה בעקבות המשבר הכלכלי, שכרם של הבכירים יופחת ב-10%. התכנית תכלול נושאי משרות נוספים, בהם נגיד בנק ישראל ומבקר המדינה. חלקם, כמו במקרה של ריבלין וחיות, ביקשו להיכלל כדי "להשתתף בנטל" ולשמש דוגמה אישית

בווידאו: הצהרת שר האוצר על הפחתת שכר השרים והח"כים/צילום: לע"מ

שר האוצר ישראל כץ צפוי להפיץ היום (חמישי) את תזכיר החוק לפיו שכרם של שרים, חברי כנסת ונושאי משרה בכירים - כמו נשיא המדינה, מבקר המדינה, נגיד בנק ישראל ושופטים - יקוצץ ב-10%. ההצעה באה בעקבות המשבר הכלכלי שנוצר בצל התפשטות הקורונה בחודשים האחרונים. לפי נוסח ההצעה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, הקיצוץ ייעשה במסגרת הוראת שעה עד לסוף שנת 2021.

עוד קובעת ההצעה, כי מלבד הקיצוץ עצמו, שכרם של הח"כים, וכן של נושאי משרה נוספים, לא יעודכן בשנה הבאה. זאת, כך נכתב, בשל העובדה כי "בשנה זו צפויה עליה חדה בגובה השכר הממוצע במשק, וזאת בעקבות הירידה במספר העובדים הפעילים ומכיוון שהעובדים שיצאו לחל"ת או פוטרו - השתכרו לרוב ממשכורות נמוכות יותר".

בנימין נתניהו, אסתר חיות וראובן ריבלין באזכרה לשמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19.09.19. ראובן קסטרו
ביקשו להצטרף מיוזמתם. ריבלין וחיות עם נתניהו, שנה שעברה/ראובן קסטרו

לפי נוסח החוק, הקיצוץ - בשיעור של 10% מהשכר - יחול על נושאי משרה בכירים, לרבות שרים, סגני שרים, ראש ממשלה בממשלת חילופים, דיינים, המשנה לנגיד בנק ישראל ועוד. הקיצוץ לא יביא בחשבון הפרשות לקופת גמל או הפרשות אחרות, ואלה ייחשבו מבחינת המעסיק, כאילו השכר לא קוצץ. הצעת החוק תופץ להערות הציבור ותובא לאחר מכן לאישור במליאת הכנסת.

בחודש שעבר, קיבלה הממשלה פה אחד את הצעת כץ בדבר הפחתת שכר השרים והח"כים ב-10%, ואי עדכון השכר כלפי מעלה ב-2021. תחילה, עם אישור ההצעה בממשלה - שופטים, נשיא המדינה, המבקר, דיינים ובכירים נוספים - לא נכללו בתכנית לקיצוץ בשכר, אך לבסוף נוספו לרשימה. במקרים מסויימים, כמו של הנשיא ונשיאת בית המשפט העליון, אף נעשו פניות יזומות מצדם להצטרף לקיצוץ בשכר.

עוד בוואלה!

האוצר יאפשר לעצמאים למשוך מהפנסיה: "ממשכנים את העתיד לטובת המשבר"

לכתבה המלאה
תדרוך של שר האוצר, ישראל כ"ץ במסגרת הצגת השינויים המבניים ועיקרי המדיניות הכלכלית, משרד האוצר, ירושלים 1 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
הרחיב את ההצעה לבכירים נוספים. שר האוצר כץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

בהצעת החוק הממשלתית צוין כי הקיצוץ הוא "לאור משבר הקורונה והמצב הכלכלי שנוצר בעקבותיו, ועל מנת להשתתף בנטל הכלכלי המוטל על כלל הציבור בישראל". ההחלטה התקבלה מרצון לשמש "דוגמה אישית" לקיצוצים הנדרשים במגזר הציבורי וכהזדהות עם הקושי הכלכלי הגדול של עצמאים ובעלי עסקים.

כך למשל, שכרו ברוטו בחודש של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא 56.3 אלף שקלים, ובעקבות ההחלטה הוא יפחת ל-50.6 אלף. שכרו של שר כיום הוא 50.6 אלף שקלים ברוטו בחודש, ובעקבות החוק, הוא יצומצם ל-45 אלף ברוטו. במקרה של חברי הכנסת, שכרו החודשי ברוטו של ח"כ הוא 45.2 אלף שקלים והוא יופחת לכ-40.6 אלף שקלים ברוטו. ההערכה היא שהקיצוץ יוביל לחיסכון של עד 20 מיליון שקלים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully