וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר הקורונה: הח"כים מבקשים לוותר על שכרם באופן חלקי או מלא

30.6.2020 / 19:33

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון בהצעת חוק שתאפשר לח"כים לוותר על משכורתם באופן חלקי או מלא, ברקע המשבר הכלכלי. החוק הקיים אינו מאפשר לח"כים לוותר על שכרם, ויוזמי ההצעה טוענים כי מדובר באפליה. "דווקא אלו שאמורים לשמש דוגמה ולוותר על שכרם לא רשאים לעשות כן"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

(בווידאו: מאהל מחאה של עובדי ענף התיירות מול משרד האוצר)

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק שתאפשר לחברי הכנסת לוותר על משכורתם באופן חלקי או מלא - כך נודע היום (שלישי) לוואלה! NEWS. ההצעה מגיעה ברקע המשבר הכלכלי, מספר המובטלים הגבוה ומצוקת העצמאים, זאת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. יוזמי ההצעה הם חברי הכנסת ניר ברקת (ליכוד), מתן כהנא (ימינה) וח"כים נוספים.

החוק הקיים אינו מאפשר לחברי הכנסת לוותר על חלק משכרם או על שכרם המלא, ויוזמי ההצעה טוענים כי הוא "פוגע בחוקי יסוד של הפרט ובחופש העיסוק, ואין לו אח ורע בחוקים אחרים".

לדברי יוזמי החוק, "המגבלה של איסור ויתור על שכר, קיימת רק לגבי חברי כנסת. דווקא אלו שאמורים להיות הראשונים לשמש דוגמה, לוותר על שכרם ולתרום את הכספים לקופת המדינה מופלים לרעה ולא רשאים לעשות כן".

כינוס מליאת הכנסת 6 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
ח"כים במליאת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

התיקון המוצע כעת מאפשר לחברי כנסת המעוניינים בכך לוותר על שכרם, כולו או חלקו, וכן על תשלומים נוספים שאינם שכר היסוד, ולהודיע על כך לחשב הכנסת. הוויתור על השכר הוא וולונטרי ואינו מחייב את מי שלא מעוניין בו, והוא יהיה תקף לתקופה או לאחוז מסוים מהשכר, כפי שיבחרו בשנה מסוימת.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: כחצי מהמובטלים בישראל - צעירים עד גיל 34

לכתבה המלאה
ניר ברקת בדרכו לישיבת בלוק הימין בכנסת 5 מרץ 2020. ראובן קסטרו
"זכות גדולה לשרת את הציבור ללא תמורה". ניר ברקת בכנסת/ראובן קסטרו

"זו היא זכות גדולה עבורי לשרת את הציבור ללא קבלת דבר בתמורה", אמר ח"כ ברקת שבתפקידו כראש עיריית ירושלים השתכר בשנה במשכורת של שקל בלבד. "בשנה האחרונה אני ממשיך גם כחבר כנסת בדרך זו של נתינה, כפי שאנו מחנכים את הנוער והילדים שלנו להתנדבות למען המדינה והחברה. כעת צריך להסדיר בדרך המלך את האפשרות של חברי כנסת לוותר על חלק או מלוא השכר, תוך הפגנת דוגמא אישית וכדי לסייע אפילו במעט בתקופה זו".

ח"כ מתן כהנא אמר כי "משבר הקורונה מציב אותנו בפני מציאות מאתגרת שתחייב אותנו לבצע קיצוצים בתקציב המדינה. בתקופה זו ראוי שגם חברי הכנסת ישמשו דוגמא ויאפשרו קיצוץ בשכרם". לדבריו, "המצב יוצא הדופן לפיו רק לחברי כנסת אין אפשרות לקצץ בשכרם אינו הגיוני ואין מתאים מתקופה זו כדי לתקן חוק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully