וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין, רוסיה וקובה: החברות החדשות של מועצת זכויות האדם של האו"ם

14.10.2020 / 0:34

המדינות, שנטען כי הן פוגעות בשיטתיות בזכויות אדם, נבחרו בהצבעה חשאית לגוף הבינלאומי, ואילו ערב הסעודית הודחה. פומפאו תקף: "האסיפה הכללית שוב בחרה במדינות עם היסטוריה איומה של הפרת זכויות אדם". ארה"ב פרשה מהגוף לפני שנתיים בטענה שהוא אנטי-ישראלי

בווידאו: סין, רוסיה וקובה נבחרו למועצת זכויות האדם של האו"ם/רויטרס

האסיפה הכללית של האו"ם בחרה אמש (שלישי) את חברות מועצת זכויות האדם של הארגון. בין המדינות שנבחרו למועצה, המונה 47 מושבים, גם סין ורוסיה, שספגו האשמות חמורות על הפרת זכויות אדם. עם זאת, חלה ירידה בתמיכה בבייג'ינג, בהשוואה להצבעה הקודמת שנערכה בשנת 2016.

האסיפה הכללית של האו"ם, המונה 193 חברים, בחרה למועצה היושבת בז'נבה, בין היתר, גם את חוף השנהב, גבון, מלאווי, קובה, בוליביה, אוזבקיסטן, צרפת ובריטניה. כמו כן, סנגל, נפאל, פקיסטן, אוקראינה ומקסיקו נבחרו מחדש לכהונה שנייה. חברות המועצה אינו יכולות לכהן יותר משתי קדנציות רצופות. המועמדים שנבחרו יחלו את כהונתם ב-1 בינואר.

מועצת זכויות האדם של האו"ם, 2014. AP
"כשלונה של ערב הסעודית הוא תזכורת לצורך בתחרות בבחירות". מועצת זכויות האדם/AP

המועמדים נבחרים בהצבעה חשאית לפי קבוצות גיאוגרפיות בכדי להבטיח ייצוג שווה. קבוצת אסיה והפסיפיק היא היחידה שבה הייתה תחרות, כשחמש מועמדות התמודדו על ארבעה מושבים.

ערב הסעודית, שהגישה את מועמדותה לחברות במועצה בקבוצה הגיאוגרפית הזו, נכשלה במאמציה לזכות במושב. המדינה קיבלה 152 קולות כשנבחרה לאחרונה למועצה, בשנת 2016, אך אמש רק 90 מדינות הצביעו לריאד - ירידה של 40%.

עוד בוואלה!

עשרות אלפי עקורים בנגורנו-קרבאך, איראן מזהירה ממלחמה אזורית

לכתבה המלאה

האחראי על תחום האו"ם בארגון משמר זכויות האדם, לואי שרבונו, טען כי "כשלונה של ערב הסעודית לזכות במושב הוא תזכורת לצורך בתחרות רבה יותר בבחירות למועצה. אילו היו מועמדים נוספים - גם סין, קובה ורוסיה היו מפסידות".

גם התמיכה בסין, שנבחרה עם 139 קולות, צנחה ביותר מ-20% לעומת הבחירות לפני ארבע שנים. לאחרונה, סין גונתה על ידי מדינות המערב על יחסה למוסלמים האויגורים באזור שינג'יאנג שבמדינה ועל דיכוי הפגנות הפרו-דמוקרטיות בהונג קונג.

שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו במהלך הכרזה בבית הלבן על השבת הסנקציות נגד איראן 21 בפסטמבר 2020. רויטרס
"הבחירות רק מאמתות את ההחלטה לעזוב את המועצה". מייק פומפאו/רויטרס

ארצות הברית עזבה את מועצת זכויות האדם ב-2018 עקב טענת ממשל הנשיא דונלד טראמפ להטייה של המועצה נגד ישראל והיעדר רפורמה מתבקשת.

"האסיפה הכללית של האו"ם בחרה שוב במדינות עם היסטוריה איומה של הפרת זכויות אדם", אמר שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. "בחירות אלה רק מאמתות את החלטת ארצות הברית לעזוב את המועצה ולפעול במקומות אחרים ובהזדמנויות אחרות כדי להגן ולקדם זכויות אדם אוניברסליות".

רוסיה נבחרה ארבע שנים לאחר שהודחה באופן מפתיע לאחר כהונה אחת במועצה, אז הפסידה בפער של שני קולות. בשנה שעברה, שגרירת ארצות הברית באו"ם לשעבר סמנתה פאוור, שפעלה תחת הנשיא ברק אובמה, חשפה כי הונחתה להצביע בעד רוסיה בהצבעה הסודית, אך לא עשתה זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully