וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה: לא ניתן בעת הזו להקים ועדת איתור למינוי פרקליט המדינה

פרופ' דניאל הרשקוביץ שלח לשר ניסנקורן מכתב ובו הוא טוען לקשיים בהקמת הוועדה, מהסיבה שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרדו, אלא מ"מ. הודעת הנציב מגיעה ברקע המחלוקת בין כחול לבן לליכוד על סוגיית מינוי הפרקליט. לדברי גורמים בכחול לבן - נתניהו עומד מאחורי סיכול המינוי

צילום: יותם רונן

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, שלח הערב (שלישי) לשר המשפטים אבי ניסנקורן מכתב ובו הוא טוען כי לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה. לדברי הנציב, הדבר נובע מהעובדה שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום.

הנציב נימק במכתבו כי "אף שלממלא מקום מנכ"ל נתונות הסמכויות של מנכ"ל קבוע, כלל לנו שממלא מקום מנכ"ל של משרד ממשלתי אינו משתתף בתהליכי בחירה למשרות בכירות במשרדו". הנימוק שסיפק לכך הרשקוביץ הוא שממלא מקום מגיע בדרך כלל מתוך הנהלת המשרד, ויש קושי שישתתף בבחירת הממונים עליו. כיום ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים היא עו"ד סיגל יעקובי, האפוטרופוס הכללית וכונסת הנכסים הרשמית.

שר המשפטים ניסנקורן הודיע כבר לפני יותר מחודשיים כי בכוונתו למנות כמנכ"ל קבוע את עו"ד שימי בראון, שהיה היועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן. ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה אישרה את המינוי באוגוסט, אולם כדי למנות מנכ"ל יש צורך באישור הממשלה - שלא מצליחה כרגע להסכים על מינויים.

חבר הכנסת דניאל הרשקוביץ במהלך ביקור בקבר יוסף, פברואר 2011. אורי לנץ
קושי שישתתף ממלא המקום בבחירת הממונים עליו. הרשקוביץ/אורי לנץ

הודעת הנציב מגיעה ברקע המחלוקת בין כחול לבן לליכוד על סוגיית מינוי הפרקליט, שאת מקומו ממלא כעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בכחול לבן טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שעומד מאחורי ניסיונות העיכוב של הנציב כדי לסכל את הליך מינוי פרקליט המדינה. גורמים במפלגה אמרו כי נתניהו הוא זה שמעכב מלכתחילה את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים שניסנקורן מעוניין למנות באופן קבוע וגורם להמשך כהונתה של ממלאת מקום המנכ"ל.

עוד בוואלה!

גנץ: נקדם את מינוי פרקליט המדינה, מי שלא מתאים לו - שיילך לבחירות

לכתבה המלאה
שר המשפטים, אבי ניסנקורן בוועידת המשפט 3 בספטמבר 2020. דוברות לשכת עורכי הדין, אתר רשמי
פועל למינוי מנכ"ל. ניסנקורן/אתר רשמי, דוברות לשכת עורכי הדין

"הנציב פועל מטעם נתניהו כעושה דברו כדי לתקוע את הליך ועדת האיתור. אין שום מניעה משפטית שממלא מקום יישב בוועדות איתור, ואם הנציב רוצה למנוע את זה שיציג חוות דעת משפטית שמגבה את הקביעה שלו", אמרו גורמים במפלגה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
מכהן בשני כובעים. היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה אביחי מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ניסנקורן התחיל לפני כשבועיים בהליכי הקמת ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, בניגוד לסיכום עם הליכוד על הקפאת מינויי בכירים עד להקמת ועדה משותפת. בכל מקרה, לנתניהו יש יכולת לעכב את הליך המינוי ולשתק אותו שכן המינוי יידרש לעבור אישור ממשלה ולנתניהו יש וטו על סדר היום. כך לדוגמה, מינויו של שימי בראון, המועמד של ניסנקורן למנכ"ל משרד המשפטים, מתעכב מזה כחודשיים לנוכח העימותים בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully