וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מינויי בכירים: אוחנה בסבב פגישות מכריע

7.10.2020 / 6:00

השר לביטחון הפנים זימן לשיחה ארבעה מועמדים משירות בתי הסוהר, מהם ייתכן שימנה את נציב שב"ס הבא. עם זאת, לא נפסלת האפשרות שלתפקיד ייבחר דווקא ניצב מכהן מהמשטרה. גורם במשרדו של אוחנה: השר כבר החליט על זהות המועמד שלו למפכ"ל

בווידאו: השר אוחנה על מינוי מפקח כללי חדש למשטרה/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה נערך לקראת הכרזה על מועמדיו לתפקידי מפכ"ל המשטרה ונציב שירות בתי הסוהר (שב"ס) - כך נודע לוואלה! NEWS. לפי גורמים המעורים בפרטים, אוחנה ייפגש היום (רביעי) עם ארבעה בכירים משב"ס שמועמדים לתפקיד הנציב.

בין הבכירים עמם ייפגש אוחנה, יהיו מ"מ הנציב הנוכחי גונדר אשר וקנין, ראש מטה שב"ס גונדר אילן מלכא, מפקדת מחוז דרום גונדר קטי פרי ומפקד מחוז צפון גונדר שרון שואן.

חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
ייפגש עם ארבעה בכירים המועמדים לתפקיד נציב שב"ס. אוחנה/ראובן קסטרו

למרות הפגישות שנקבעו בין אוחנה לבכירי שב"ס, גורמים במערכת אכיפת החוק לא פוסלים את האפשרות כי השר לביטחון הפנים ימנה לתפקיד את אחד הניצבים המכהנים מהמשטרה שלא ימונה למפכ"ל.

שירות בתי הסוהר עבר טלטלות רבות בשנתיים האחרונות. זאת לאור הפרשיות בארגון, בהן הטרדת הסוהרות בכלא גלבוע, פרשת המין בכלא צלמון שנחשפה בוואלה! NEWS ונמצאת בחקירת משטרה, וכן החשדות להטרדות מיניות והתעמרות בפקודות מצדו של גונדר אשר שריקי.

תת גונדר קטי פרי, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מועמדת לתפקיד נציבת שב"ס. גונדר פרי/ראובן קסטרו
גונדר אשר וקנין סגן נציב השב"ס שימונה לממלא מקום נציב השב"ס. דוברות שב"ס
ייפגש עם השר אוחנה. גונדר וקנין/דוברות שב"ס

באשר למפכ"ל משטרה, גורם במשרד לביטחון הפנים אומר כי אוחנה בשל למינוי וכבר החליט על זהות המועמד שלו. אחד המועמדים המובילים לתפקיד הוא ניצב משה ברקת, מפקד מחוז יהודה ושומרון במשטרה.

לצדו מועמדים מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז דרום ניצב יורם סופר ומפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא.

שרון שואן, מפקד המחוז הצפוני בשירות בתי הסוהר. -, אתר רשמי
בין ארבעת הבכירים המועמדים לתפקיד נציב שב"ס. גונדר שואן/אתר רשמי, -
גונדר אילן מלכא משירות בתי הסוהר. דוברות שב"ס
מועמד להיות ניצב שירות בתי הסוהר הבא. גונדר מלכא/דוברות שב"ס

בעבר, אמר בכיר במשרד לביטחון הפנים שמסתמן כי אוחנה ימנה למפכ"ל ניצב מכהן מתוך שורות המשטרה, אך גורמים המעורים בפרטים לא פוסלים את האפשרות שהוא יבחר לתפקיד ניצב לשעבר.

בהקשר זה עלו שני שמות בולטים. הראשון הוא ניצב בדימוס יורם הלוי, שסיכוייו נמוכים משום שמינויו עלול ליצור קשיים משפטיים בשל פרשיות עבר שבהן היה מעורב לכאורה. בנוסף, עלה שמו של מפקד מחוז יהודה ושומרון לשעבר, ניצב בדימוס שלומי מיכאל.

משה ברקת  13 בספטמבר 2020. אוליבייה פיטוסי, ראובן קסטרו
אחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל. ניצב ברקת/ראובן קסטרו, אוליבייה פיטוסי
משטרת ישראל ערכה טקס קבלת פנים לשר הבט״פ אמיר אוחנה. הטקס נערך במכללה הלאומית לשוטרים ולאחריו התקיים מפגש של השר עם סגל הפיקוד הבכיר במשטרה בראשות ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כה, 19 במאי 2020. דוברות משטרת ישראל
ייתכן שימונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה. כהן/דוברות משטרת ישראל

לפי גורמים במערכת אכיפת החוק, היערכותו של אוחנה לקראת הכרזה על מועמדים לתפקידים הבכירים מגיעה על רקע הודעת שר הביטחון, בני גנץ, כי יקדם מינוי פרקליט מדינה קבוע. ביום שישי האחרון אמר גנץ כי הנחה את שר המשפטים אבי ניסנקורן להתחיל בהליך מינוי פרקליט המדינה, ואף קרא לקידום מינוי מפכ"ל משטרה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון ידיד, בעיר העתיקה. 11 באוגוסט, 2019. הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90
בין המועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה. ניצב ידיד/פלאש 90, הדס פרוש, פלאש 90
יורם סופר. -, אתר רשמי
עשוי להיות מפכ"ל המשטרה הבא. ניצב סופר/אתר רשמי, -

הליך מינוי פרקליט המדינה הוקפא בשבועות האחרונים מאז המשבר בין הליכוד וכחול לבן על התקציב. בכחול לבן לא הסכימו לדרישת הליכוד לשינוי הליך מינויי הבכירים ושתי המפלגות הסכימו שלא יהיו מינויים בכירים עד שלא תוקם ועדה משותפת שתסכים על דרך המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully