וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: לא יתקבלו היום בקבינט החלטות סופיות בנוגע לסגר

עודכן לאחרונה: 13.10.2020 / 16:13

פרויקטור הקורונה אמר כי הדיון יעסוק ב"כיוונים כלליים" בנוגע לאופן היציאה מהמשבר. אדלשטיין קרא לדחות את הישיבה מאחר שבמשרד הבריאות סבורים שהנתונים אינם מאפשרים לקבל החלטות. גנץ התנגד: "העסקים קורסים". נתניהו מקיים שיחת ועידה ויכריע אם לדחות את הדיון

בווידאו: גמזו מעריך שלא יתקבלו היום החלטות סופית בקבינט/מערכת וואלה! NEWS

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הצהיר היום (שלישי) כי לא צפויות להתקבל החלטות סופיות בנוגע לסגר במהלך דיון קבינט הקורונה המתוכנן. הוא אמר את הדברים בעקבות בקשת שר הבריאות יולי אדלשטיין משר הביטחון בני גנץ לבטל את הדיון שאמור היה להתחיל ב-16:00. "אם הדיון אכן יידחה, נצטרך להאריך את הסגר בכמה ימים", הבהיר גמזו.

גורמים המעורים בשיחה שערך אדלשטיין עם גנץ, אמרו כי אנשי משרד הבריאות סבורים שנתוני התחלואה אינם ברורים מספיק - באופן המקשה על קבלת החלטות - וכי יש לדחות את הדיון. גנץ דחה את הבקשה ואמר כי הוא דורש לקיים את הדיון ולאשר את אסטרטגיית היציאה. "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס", הדגיש. "חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות. הדיון באסטרטגיית היציאה לא סובל דחיה נוספת".

בעקבות הדברים, נתניהו עורך שיחת ועידה עם גנץ, אדלשטיין ושר המדע יזהר שי כדי להכריע אם לקיים את הישיבה, או לדחות אותה ליום חמישי.

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך דיון בעיריית ירושלים 13 באוקטבור 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"לא יתקבלו החלטות". גמזו בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

שרי כחול לבן ושר האוצר ישראל כץ תומכים בתחילת ההקלות בסגר בראשון הקרוב, בעוד אנשי משרד הבריאות דורשים להתחיל בהן כשמספר הנדבקים יירד לכ-2,000 ביום וכשמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8.

כץ מעוניין להביא לאישור הקבינט הצעה לפתיחה מידית של מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, ללא קשר לרמות התחלואה. כמו כן, הוא יבקש לפעול לפתיחה של מערכת החינוך לגיל הרך וכיתות א'-ב'. בשלב השני, לפי שר האוצר, יש לפתוח את המסחר, ולהוביל צעדי הגבלה דיפרנציאליים שיפחיתו תחלואה ויהיו בעלי עלות כלכלית נמוכה יותר.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 3,097 אובחנו ביממה האחרונה, 7% מהנבדקים - חיוביים

לכתבה המלאה
שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך סיור בת"א 29 בספטמבר 2020. מירי שמעונוביץ', לעמ, אתר רשמי
ביקש לדחות את הדיון. אדלשטיין/אתר רשמי, מירי שמעונוביץ', לעמ
  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים
בני גנץ , במהלך נאומו בישיבת סיעת כחול לבן 12 באוקטבור 2020. אלעד מלכה, אתר רשמי
התנגד לדחיית הדיון. גנץ/אתר רשמי, אלעד מלכה

כך, הרעיון המרכזי המוביל את התכנית שיציג משרד הבריאות בקבינט הוא הקלות בהתאם למקדמי התחלואה ו"דגלים אדומים" בהתאם למניין החולים היומי, ולא על פי תהליכים. בשלב הראשון של ההקלות אמורים להיפתח גני הילדים ומסגרות החינוך לגיל הרך ואילו בסיומן - מוסדות הבידור והפנאי.

מחשש לתחלואה: "לבטל את מערך הגננות המשלימות"

בד בבד, נציגי משרד הבריאות צפויים לדרוש בדיון בקבינט לבטל את מערך הגננות המשלימות כתנאי להפעלת גני הילדים, כחלק מיישום השלב הראשון במתווה היציאה מהסגר. זאת, מאחר שהגננות עוברות בין כמה גנים, ועלולות לגרום להדבקה נרחבת בנגיף. דרישה זו צפויה להוריד את מספר הימים שיעבדו הגנים הציבוריים לחמישה במקום שישה בשבוע.

בהקשר זה, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה אתמול כי הפעוטונים וגני הילדים לא ייפתחו עד שמדדי התחלואה לא ירדו. במהלך התדרוך היומי ציינה אלרעי פרייס כי דבריה אינם עומדים בסתירה לדבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שאמר לפני כן כי החינוך לגיל הרך צפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

"נותרו רק שתי שכונות אדומות"

אמירותיו של גמזו בנוגע להחלטות הקבינט באו לקראת דיון בעיריית ירושלים בו השתתף, יחד עם ראש העיר משה ליאון והאחראי על הטיפול בקורונה בציבור החרדי במשרד הבריאות, אלוף (מיל') רוני נומה.

בפתח הדיון, אמר ליאון כי בעיר נותרו רק שתי שכונות אדומות. גמזו שאל אם נרשמה מגמת ירידה בתחלואה בבירה, עוד טרם הוכרז הסגר. על כך השיב ליאון בחיוב. "חודש אחרי הגל הראשון החל גל של חתונות שגרם להדבקה המונית במגזר במזרח העיר", הסביר. "לקראת סוף אוגוסט התחילו לאכוף את זה וגם העונה הסתיימה. גם צמצום התפילות בהר הבית וההסברה שעשינו עם פיקוד העורף סייעו לעניין".

בעירייה פנו לגמזו בבקשה לאפשר להם לארגן מפגשים של תלמידים במרחב הפתוח, גם אם לזמן קצר. "אף אחד לא צריך להשלות את עצמו, שכשניתן יהיה לצאת מהבית, הילד כל היום יקשיב למורה בזום ולא ייצא ויפגוש חברים", אמר ראש מנהל החינוך בעיר, אביב קינן. לדבריו, צריך לאפשר זאת בקבוצות של תלמידים ספורים לשעה-שעתיים ביום. "הילדים חייבים שמבוגר יראה אותם בעיניים, אפילו לא במשך יום שלם".

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו וראש עיריית ירושלים, משה ליאון במהלך דיון בעיריית ירושלים 13 באוקטבור 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"האכיפה הובילה לבלימה". ראש עיריית י-ם משה ליאון יחד עם גמזו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

גמזו אמר כי משרד הבריאות ינסה יחד עם מערכת החינוך "למצוא פתרון לשלבה כמה שיותר מהר". הוא שיבח את העירייה על אופן פעילותה ואיסוף הנתונים, אך ציין כי "אחנו כרגע ב-400 חולים, וזה עדיין דורש מאיתנו להמשיך במרץ". הוא הוסיף כי "ברמה הלאומית עם 3,000 מקרים, זה אומר ש-3,000 נדבקו בתנאי סגר הדוק. צריך להבין את המורכבות. היום ירדנו ל-30 ומשהו ערים אדומות, אבל שם הקושי לרדת ברמת התחלואה באמת אמיתי. המשימה שלנו היא להמשיך לרדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully