וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה - עדכון יומי: 3,097 אובחנו ביממה האחרונה, 7% מהנבדקים - חיוביים

13.10.2020 / 8:16

מספר הנדבקים המאומתים בישראל עלה ל-295,037. בבתי החולים מאושפזים 1,483 בני אדם, מתוכם 242 מונשמים ו-801 חולים קשה. מאז פרצה המגיפה בישראל מתו 2,021 חולי קורונה. יותר ממחצית החולים המבוגרים בישראל - מהמגזר החרדי. קבינט הקורונה יתכנס היום לדון ביציאה מהסגר

בווידאו: נתניהו אומר שהיציאה מהסגר תהיה מדורגת וזהירה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 3,097 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-295,037. אתמול, התקבלו תוצאות עבור 44,105 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים כעת הוא 51,250, מהם 1,483 מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 242 מונשמים ו-801 חולים קשה. נכון להיום, מתו 2,021 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול, נמצאו 1,609 בני אדם חיוביים לנגיף, כשמספר הבדיקות היה 20,973, ועבור 7.7% מהן נתקבלו תוצאות חיוביות.

בדיקות קורונה בטייבה, 9 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
7% מהנבדקים - חיוביים לקורונה. בדיקות בטייבה/ראובן קסטרו

מנתונים שפרסם המטה החרדי במשרד הבריאות עולה כי יותר ממחצית מהחולים המבוגרים בישראל - בגילאי 65 ומעלה - נמנים עם המגזר החרדי. במטה העריכו כי חלק גדול מחולים אלו נדבקו במחלה במהלך התפילות "בימים הנוראים".

הנתון נחשב לדרמטי, שכן הציבור החרדי בישראל מונה כ-12% בלבד מהאוכלוסיה, ושיעור המבוגרים מעל גיל 65 עומד על אחוזים בודדים.

 
 

עוד בוואלה

ראש שירותי בריאות הציבור: גני הילדים לא ייפתחו עד שנעמוד במדדי התחלואה

לכתבה המלאה
קמפיין משרד הבריאות לגיל השלישי. -, אתר רשמי
יותר ממחצית המבוגרים החולים - מהמגזר החרדי. הקמפיין החדש/אתר רשמי, -

בעקבות הנתונים, המטה יצא במסע הסברה במגזר החרדי. "הם אלה שמסרו את נפשם בשבילנו כל החיים", נכתב. "הם אלה שהיו שם עבורנו יום ולילה, לימדו, חינכו, העניקו ודאגו. הם אבא ואמא שלנו! בואו נתאמץ להקפיד על ההנחיות, בשבילנו ובשבילם".

מתווה היציאה והערים האדומות

בתוך כך, קבינט הקורונה צפוי להתכנס במהלך היום לדיון בו ידונו השרים בתכנית היציאה מהסגר ובמועד לתחילת ההקלות. בין השאר, השרים ידונו גם בהמשך ההגבלות על יישובים אדומים, שחלקם נמנים עם המגזר החרדי.

שרי כחול לבן ושר האוצר ישראל כץ תומכים בתחילת ההקלות בסגר ביום ראשון הקרוב, בעוד אנשי משרד הבריאות דורשים להתחיל בהן כשמספר הנדבקים ירד לכ-2,000 ביום וכשמקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8.

כך, הרעיון המרכזי המוביל את התכנית שיציג משרד הבריאות בקבינט הוא הקלות בהתאם למקדמי התחלואה ו"דגלים אדומים" בהתאם למניין החולים היומי, ולא על פי תהליכים. בשלב הראשון של ההקלות אמורים להיפתח גני הילדים ומסגרות החינוך לגיל הרך ואילו בסיומן - מוסדות הבידור והפנאי.

אסטרטגיית היציאה - תכנית תשעת השלבים

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים
  • לאורך כל השלבים יימשך הסגר המלא על מוקדי התחלואה, ומערכות החינוך בערים האדומות לא יפעלו

בהקשר זה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה אתמול כי הפעוטונים וגני הילדים לא ייפתחו עד שמדדי התחלואה לא ירדו. במהלך התדרוך היומי ציינה אלרעי פרייס כי דבריה אינם עומדים בסתירה לדבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שאמר מוקדם יותר כי החינוך לגיל הרך צפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

"אנחנו מנסים לא לחזות", אמרה, אך הבהירה כי במידה שמדדי התחלואה הנוכחיים לא ישתנו, גני הילדים לא צפויים להיפתח בראשון. אלרעי פרייס שבה והדגישה כי השלב הראשון, הכולל את פתיחת מעונות הגיל הרך, ייפתח כשמספר המאומתים היומי לא יעלה על 2,000 ומקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8.

"אנחנו עובדים מול משרד החינוך כדי לייצר מתווה שיהיה כמה שיותר בטוח. לקראת הפתיחה הקרובה יותר של הגנים וגם הפתיחה בשלב השני של כיתות א' עד ד'", ציינה.

תדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי-פרייס. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"פתיחה - בהתאם למדדים". אלרעי פרייס, אתמול/אתר רשמי, משרד הבריאות

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי ינקוט בגישה זו. בשיחה שכינס אתמול עם כל בכירי משרד הבריאות אמרו הנוכחים כי הקריטריון היחיד לתחילת ההקלות צריך להיות הגעה למדדים שהזכירה ראש שירותי בריאות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully