וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שירותי בריאות הציבור: גני הילדים לא ייפתחו עד שנעמוד במדדי התחלואה

ד"ר אלרעי פרייס הבהירה כי דבריה אינם עומדים בסתירה לפרופ' גרוטו, שטען כי הפעוטונים והגנים ישובו לפעילות ביום ראשון. היא ציינה כי מתחילת הסגר רואים ירידה בנתוני התחלואה, אך הדגישה: השלב הראשון ביציאה מהסגר - פחות מ-2,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-0.8

בווידאו: ראש שירותי בריאות הציבור מדברת על פתיחת גני הילדים/צילום: לע"מ

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הבהירה הערב (שני) כי הפעוטונים וגני הילדים לא ייפתחו עד שמדדי התחלואה לא ירדו. במהלך התדרוך היומי ציינה אלרעי פרייס כי דבריה אינם עומדים בסתירה לדבריו של המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שאמר היום כי החינוך לגיל הרך צפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב.

"אנחנו מנסים לא לחזות", אמרה, אך הבהירה כי במידה שמדדי התחלואה הנוכחיים לא ישתנו, גני הילדים לא צפויים להיפתח בראשון. אלרעי פרייס שבה והדגישה כי השלב הראשון, הכולל את פתיחת מעונות הגיל הרך, ייפתח כשמספר המאומתים היומי לא יעלה על 2,000 ומקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8.

"אנחנו עובדים מול משרד החינוך כדי לייצר מתווה שיהיה כמה שיותר בטוח. לקראת הפתיחה הקרובה יותר של הגנים וגם הפתיחה בשלב השני של כיתות א' עד ד'", ציינה.

תדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי-פרייס. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
אלרעי פרייס, אתמול/אתר רשמי, משרד הבריאות

בתדרוך הציגה ראש שירותי בריאות הציבור את נתוני התחלואה, מהם עולה ירידה מאז תחילת הסגר. "אתמול היו קצת יותר מ-1,600 מאומתים, ובסך הכול רואים ירידה", הסבירה. "כעשרה ימים לאחר תחילת הסגר התחלנו לראות את הירידה, וממשיכים לראות אותה וזה מצוין".

על מצב הערים האדומות, המוגדרות כמוקדי התחלואה, אמרה כי "כיום בערך 30% מהמדינה נמצאת בקריטריונים של עיר אדומה, שזו עדיין תחלואה משמעותית אבל כמובן שיפור. רואים גם שיפור בציוני הרמזור, וזה מה שמראה שרוב האזרחים מצייתים להנחיות". אלרעי פרייס ציינה כי רשימת היישובים האדומים העדכנית תובא מחר לקבינט הקורונה.

עוד בוואלה!

עיתוי ההקלות והגבלות על ערים אדומות: המחלוקות לקראת קבינט הקורונה

לכתבה המלאה
גני הילדים בגבעתיים נפתחו הבוקר (ל"ג בעומר), 12 במאי 2020. דוברות העירייה, אתר רשמי
ייפתחו לאחר ירידת התחלואה. גני ילדים/אתר רשמי, דוברות העירייה

קבינט הקורונה יתכנס מחר כדי להכריע בעיתוי השלב הראשון של ההקלות בסגר והצורך בהמשך הגבלות על יישובים אדומים, שרוב האוכלוסייה בהם חרדית.

בשיחה שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, כל בכירי משרד הבריאות - השר יולי אדלשטיין, המנכ"ל חזי לוי, פרויקטור הקורונה רוני גמזו ואלרעי פרייס, אמרו כי הקריטריון היחיד לתחילת ההקלות צריך להיות הגעה למדדים שהזכירה ראש שירותי בריאות הציבור. הם הבהירו כי כל עוד נתוני ההדבקה לא יורדים לרמות הללו אסור לבצע הקלות בסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully