וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: גני הילדים צפויים להיפתח ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 12.10.2020 / 14:17

פרופ' גרוטו סתר את דבריה של ד"ר אלרעי פרייס, לפיהם מדדי התחלואה אינם מאפשרים את חידוש הלימודים בקרוב, ואמר שילדים עד גיל שש צפויים לשוב למסגרות החינוכיות. בוועדת החינוך הוסיף כי כיתות א'-ד' ישובו לפעילות שבועיים לאחר מכן, אך הבהיר: לא תתאפשר פתיחת ישיבות

בווידאו: פרופ' גרוטו אומר בוועדת החינוך שהגנים יחזרו כבר ב-18/10/צילום: ערוץ כנסת

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת כי הפעוטונים וגני הילדים צפויים להיפתח ביום ראשון הקרוב. זאת, בניגוד לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אתמול, שהבהירה כי מדדי התחלואה עדיין לא מאפשרים את חידוש הלימודים בקרוב.

לדבריו, כשבועיים לאחר מכן ייפתחו גם כיתות א'-ד', אך באשר לתלמידי כיתות ה' ומעלה טרם נקבע מועד חזרה לשגרה. גרוטו הבהיר כי בערים האדומות לא יחזרו ללימודים.

פרופ' גרוטו הדגיש כי לא תאושר פתיחתן של הישיבות הקטנות, והוסיף כי במשרד הבריאות מכוונים לפתיחה גורפת של עסקים שאינם מקבלים קהל כבר ביום ראשון.

פרופ איתמר גרוטו במהלך ועדת החינוך, התרבות והספורט | מעקב היערכות – מתווה משרד החינוך לפתיחת שנה"ל תשפ"א, כנסת, ירושלים 18 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
גני הילדים צפויים להיפתח ביום ראשון הקרוב. פרופ' גרוטו/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ד"ר אלרעי פרייס הצהירה אתמול כי במשרד הבריאות מגבשים אסטרטגיה כדי למנוע צורך בסגר נוסף. התכנית שהציגה כוללת תשעה שלבים, עם פרק זמן של שבועיים לפחות המפרידים בין כל שלב ושלב, ותנאי מעבר הקשורים במדדי התחלואה.

לדבריה, מדדי התחלואה צריכים להכתיב את קצב ההתקדמות, ולא שיקולים חיצוניים או תאריכים. עם זאת, ד"ר אלרעי פרייס הבהירה שמדדי התחלואה עדיין לא מאפשרים את תחילת יישום המתווה בראשון הקרוב, לרבות בעניין חידוש הלימודים.

תדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי-פרייס. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
הבהירה שמדדי התחלואה לא מאפשרים את יישום המתווה בקרוב. ד"ר אלרעי פרייס/אתר רשמי, משרד הבריאות

על פי המתווה שגיבש משרד הבריאות ליציאה מהסגר, התנאים לתחילת פתיחת המשק הם 2,000 חולים מאומתים חדשים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-0.8. בשלב הראשון של התכנית, ייפתחו כלל מקומות העבודה במגזר הפרטי ללא קבלת קהל, וכן גני הילדים, זאת בכפוף למספר מאומתים יומי נמוך מ-2,000 ומקדם הדבקה של 0.7.

בשלב השני של המתווה, מתוכננת פתיחת מערכת החינוך לכיתות א'-ד' בבתי הספר היסודיים. זאת, בתנאי שמקדם ההדבקה לא יעבור את רף ה-0.8 ומספר המאובחנים החדשים לא יעלה על אלף ביום. הדגלים האדומים עבור השלבים הראשונים הם אחוז מאומתים יומי גבוה מ-10%, ושיעור חולים קשים הנמוך מ-3% מכלל החולים המאומתים.

בשלב השלישי מתכוננים להיפתח מקומות עבודה עם קבלת קהל ושירותים - בתנאי שמקדם ההדבקה יישאר נמוך מ-0.8 ומספר הנדבקים היומי לא יעלה על 500. לאחר מכן, אם מניין המאומתים היומי ירד מ-250, ייפתחו גם חנויות ומסחר. בשלבים האחרונים של המתווה, צפויים לשוב בהדרגה יתר הפעילויות המסחריות והעסקים, כשהראשונים להיפתח יהיו בתי הקפה, המסעדות וחדרי הכושר. לאחר מכן, בתי המלון והצימרים ובשלב האחרון תחומי התרבות והפנאי, עריכת כנסים ופתיחת הפארקים וגני האירועים.

אסטרטגיית היציאה - תכנית תשעת השלבים

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים
  • לאורך כל השלבים יימשך הסגר המלא על מוקדי התחלואה, ומערכות החינוך בערים האדומות לא יפעלו

מחר יתכנס קבינט הקורונה על מנת לדון באסטרטגיית היציאה מהסגר. שתי נקודות המחלוקת המרכזיות שיעלו להכרעה בישיבה הן עיתוי השלב הראשון של ההקלות והצורך בהמשך הגבלות על יישובים "אדומים", שרוב האוכלוסייה בהם חרדית, כך לפי גורמים שהשתתפו אתמול בשיחת הזום שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הבריאות, וקבוצה קטנה של שרים.

נתניהו ורוב השרים שהשתתפו בשיחת הזום הביעו תמיכה בביצוע מה שהגדירו "שלב 0" בהקלות בסגר - מהלך מקדים שיכלול פתיחת עסקים קטנים בהם עובדים עד עשרה אנשים, ובהם אין קבלת קהל, ופתיחה מחדש של מעונות היום והגנים לילדים עד גיל שש.

כל בכירי משרד הבריאות - השר יולי אדלשטיין, המנכ"ל חזי לוי, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וד"ר אלרעי-פרייס, אמרו כי הקריטריון היחיד לתחילת ההקלות צריך להיות נתוני תחלואה שעומדים על 2,000 חולים מאומתים חדשים ביום, ומקדם הדבקה שלא עולה על 0.8. עם זאת, רוב השרים בשיחה טענו כי יש לבצע את ההקלות ב"שלב 0" ללא קשר לנתוני התחלואה.

באשר למחלוקת השנייה, הנוגעת לצורך בהחזרת תכנית "הרמזור" ובטיפול דיפרנציאלי ביישובים שונים, אמרו בכירי משרד הבריאות כי ללא צעדים אלו - תכנית היציאה מהסגר תיכשל.

בתוך כך, נמשכת מגמת הירידה בתחלואה ובאחוז החיוביים לנגיף. משרד הבריאות עדכן הבוקר 1,609 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-291,828. אתמול התקבלו תוצאות עבור 20,973 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.7%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים. מספר החולים הפעילים הוא 51,698. בבתי החולים מאושפזים 1,553 חולים, מתוכם 224 מונשמים ו-823 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,983 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 887 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 12,219, מתוכן 7.3% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully