וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שירותי בריאות הציבור הציגה אסטרטגיית יציאה: "למניעת הסגר הבא"

בתכנית שהציגה ד"ר אלרעי-פרייס נכללים 9 שלבים, עם שבועיים בין שלב ושלב, ותנאי מעבר הקשורים במדדי התחלואה. היא ציינה כי "יש סימנים ראשוניים לשליטה במגיפה", אך הבהירה שמדדי התחלואה עדיין לא מאפשרים את תחילת יישום המתווה בראשון הקרוב, לרבות חידוש הלימודים

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס אומרת שיש סימנים ראשונים לשליטה במגיפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הצהירה היום (ראשון) כי במשרד הבריאות מגבשים אסטרטגיה כדי למנוע צורך בסגר נוסף. התכנית שהציגה כוללת תשעה שלבים, עם פרק זמן של שבועיים לפחות המפרידים בין כל שלב ושלב, ותנאי מעבר הקשורים במדדי התחלואה. היא הבהירה שמדדי התחלואה עדיין לא מאפשרים את תחילת יישום המתווה בראשון הקרוב, לרבות בעניין חידוש הלימודים.

"הנתונים מהיום נראים מאוד מאוד מעודדים, מתחת לאלף מאומתים - אבל צריך לשים לב שאלו בדיקות של סוף השבוע, ולכן אנחנו מאוד זהירים. אנחנו יודעים שיש ירידה בתחלואה", אמרה אלרעי-פרייס בתחילת דבריה, והדגישה כי "כמות החולים קשה והקריטיים מתחילה להתייצב. אלה סימנים ראשוניים שיש לנו שליטה במגיפה הזאת".

תדרוך, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד״ר שרון אלרעי-פרייס. 11 באוקטובר 2020. משרד הבריאות, אתר רשמי
"יודעים שיש ירידה בתחלואה". אלרעי-פרייס בתדרוך, היום/אתר רשמי, משרד הבריאות

היא הדגישה כי מדדי התחלואה צריכים להכתיב את קצב ההתקדמות, ולא שיקולים חיצוניים או תאריכים. "אם אנחנו לא רוצים לחתום על הסגר הבא שיבוא בעוד חודשיים, או שלושה, חיייבים להוביל את הדבר הזה לפי מדדי תחלואה", אמרה. "כמובן יהיו תאריכים טנטיביים, אבל נעבור משלב לשלב לפי מקדם ההכפלה של 0.8, ומשלב לשלב יורדים בכמות הנאשים המאומתים, ובין שלב לשלב יהיו לפחות שבועיים. אחרי זה מסתכלים על שלושה דגלונים, שאם הם מאותתים צריכים לעצור ולבחון. אחד מהם זה אחוז החיוביים, אחוז החולים קשה בבתי החולים לעומת המאומתים, ומדד של עומס תחלואה בבתי החולים".

לדבריה, המדד שקובע הוא מידת הסיכון. "יש תשעה שלבים לתכנית שלנו, כשדברים שקשורים לחוץ וחופים ועוד אפשר לפתוח מיד, אבל במקומות סגורים זה קודם כל עבודה ללא קהל, ובשלב הבא על מספרים שעדיין קטנים, שזה למעשה מתן שירותים כמו רפואה משלימה או שירותים אחרים של אדם אחד שנותן שירות לכמה אנשים אבל לא להתקהלות".

"בשלב השלישי נוספים דברים שכרוכים בכמות יותר גדולה של אנשים מתחלפים, וזה למעשה מסחר", המשיכה. "השלב הרביעי הוא כל מקום שצריך להיות בחלל סגור ללא מסיכה, זה כמובן תוספת סיכון, כמו מסעדות וחדר כושר. בשלבים הבאים זה התקהלות וגם התקהלות עם פעילות שהיא מסכנת".

עוד בוואלה!

נתניהו לקראת ישיבת הקבינט: נפתח את החינוך לגיל הרך ועסקים קטנים ללא קבלת קהל

לכתבה המלאה

אסטרטגיית היציאה - תכנית תשעת השלבים

  • שלב ראשון: גנים וחינוך לגיל הרך, מקומות עבודה ללא קבלת קהל, פתיחת גנים לאומיים וחופים, אישור לטייק אוויי
  • שלב שני: חזרה של כיתות א'-ד', התרת רפואה משלימה וטיפולים לא-רפואיים
  • שלב שלישי: פתיחת המסחר, מקומות עבודה עם קבלת קהל, צימרים ובתי תפילה
  • שלב רביעי: פתיחת המסעדות, בתי הקפה וחדרי הכושר, חזרה למתווה הרמזור
  • שלב חמישי: פתיחת בתי המלון והבריכות הציבוריות
  • שלב שישי: חזרה של כיתות ה'-י"ב ללימודים סדירים
  • שלב שביעי: פתיחת ענפי התרבות והפנאי, אישור לקיים כנסים ותערוכות
  • שלב שמיני: פתיחת גני ואולמות אירועים
  • שלב תשיעי: חזרה של אירועי ספורט עם קהל ופתיחת המועדונים
  • לאורך כל השלבים יימשך הסגר המלא על מוקדי התחלואה, ומערכות החינוך בערים האדומות לא יפעלו

בנוגע לפתיחת מערכת החינוך, היא הבהירה כי "ברור שלא ניתן לפתוח עבודה בלי לפתוח מיד גנים, ודי מהר אחריו לימודים בכיתות א'-ד'. עושים את זה בצורה מדודה וסדורה, ולכן מפרידים לשלבים. הפתיחה תתבצע יחד עם משרד החינוך במחשבה איך בונים מתווה חינוך שיותר זהיר".

היא הסבירה כי הגבלת ההתרחקות לעד קילומטר מהבית תרד מיד בשלב הראשון. עם זאת, הדגישה כי תהיה בנושא התייחסות דיפרנציאלית למקומות שיוותרו אדומים. "יודעים שבערך 10-15 מהיישובים משפיעים על 30% מהתחלואה ואם לא נעשה סגר דיפרנציאלי זה יגרום מהר מאוד לתחלואה בכל המדינה, ולכן נצטרך להתמקד במקומות אלה".

לדבריה, על הציבור להבין שיש צורך בהפחתת התקהלויות בכל המדינה. "יש תנועתיות בין ירוק, כתום וצהוב. התנועתיות הזו מסוכנת. ולכן, בשלושת השלבים הראשונים שבהם אנחנו עדיין עם מספרים יחסית גבוהים, ההתייחסות בכל המדינה תהיה להתהקהלויות כמו אזור אדום, כלומר עשרה בפנים ו-20 בחוץ, רק בשלב ארבע, עוברים לפי יישובים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully