וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לקראת ישיבת הקבינט: נפתח את החינוך לגיל הרך ועסקים קטנים ללא קבלת קהל

עודכן לאחרונה: 11.10.2020 / 19:35

בדיון שקיים רה"מ בזום עם שרי כחול לבן ובכירים במערכת הבריאות, הוחלט להקים צוות שרים שיבדוק את היערכות מערכת החינוך לפתיחה מחדש. בדיון ניסו השרים להגיע להבנות לפני ישיבת הקבינט בשלישי. גנץ דרש שאם הירידה בתחלואה תימשך, תבוטל הגבלת ההפגנות

בווידאו: נתניהו אומר שהיציאה מהסגר תהיה מדורגת וזהירה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (ראשון) דיון הכנה בזום עם כמה שרים מהליכוד וכחול לבן, בהשתתפות בכירי מערכת הבריאות בניסיון לגבש הבנות לקראת ישיבת קבינט הקורונה ביום שלישי הקרוב. הדיון הסתיים ללא החלטות משמעותיות, אך כן הוחלט להקים צוות שרים שיבדוק את היערכות מערכת החינוך לפתיחה מחדש.

לפני הדיון אמר נתניהו כי "יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה". לדבריו, "אנחנו נפתח את העסקים של עד עשרה אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב".

בכירים בכחול לבן אמרו כי בדיון דרש שר הביטחון בני גנץ כי אם עד ישיבת הקבינט תימשך הירידה בתחלואה, לא יוארך מצב החירום המיוחד שעליו החליטה הממשלה לפני כשבועיים. במצב כזה יוסרו המגבלות שהוטלו על הפגנות, וניתן יהיה לחדש את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

אכיפת הסגר בפתח תקווה, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
אכיפת הסגר בפ"ת/ראובן קסטרו

כמו כן, גנץ דרש שאם מגמת הירידה בתחלואה תימשך, עסקים שאינם מקבלי קהל יוכלו לחזור מיד לפעילות, בהתאם למתווה התו הסגול. הוא אף הבהיר שיש לפתוח מחדש מערכת החינוך לגילאי 0-6 מתחילת שבוע הבא, בכפוף לבדיקות קורונה שייערכו לצוותים בגני הילדים, ולהשלמת היערכות מוקדמת בגנים. כמו כן, ידרוש גנץ לאפשר טיסות של ישראלים לחו"ל, למטרות עסקיות בלבד בשלב זה.

עוד בוואלה!

ועדת החוקה דחתה את ההצבעה על הארכת תקנות הקורונה: "הפכנו לקרקס"

לכתבה המלאה

דקות ספורות לפני שהחל דיון ההכנה, הודיעה מזכירות הממשלה לשר המשפטים אבי ניסנקורן כי השתתפותו בדיון מבוטלת. גורמים במשרד המשפטים ציינו כי לשכת ראש הממשלה מסרה לניסנקורן כי "מספר המשתתפים בישיבת ההכנה דולל".

בחודשים האחרונים קיימת מתיחות רבה בין נתניהו לניסנקורן, על רקע התקפותיו של נתניהו על היועץ המשפטי לממשלה וההגנה של נינסקורן על הפרקליטות ומערכת המשפט. בשבועות האחרונים החריפה המתיחות על העימותים בקבינט הקורונה בין ניסנקורן לשרי הליכוד בעניין ההפגנות.

שר המשפטים אבי ניסנקורן. אלעד מלכה
לא השתתף בישיבת ההכנה. שר המשפטים אבי ניסנקורן/אלעד מלכה

בישיבת קבינט הקורונה האחרונה התעמת ניסנקורן עם מזכיר הממשלה צחי ברוורמן וטען כי האחרון מאפשר לשרי הליכוד שתוקפים את ההפגנות לדבר במשך זמן ארוך יותר בישיבות קבינט הקורונה, ומנגד מנסה להשתיק שרים של כחול לבן זמן קצר אחרי שהם מתחילים לדבר.

אחרי תחילת דיון ההכנה גם השרים שטייניץ ואוחנה "נופו". גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו כי "מדובר בדיון מצומצם, שמשתתף בו מי שעסק במתווה היציאה לקראת הדיון הרחב בקבינט הקורונה". בדיון משתתפים כעת נתניהו, גנץ, שר האוצר ישראל כץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר המדע יזהר שי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully