וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה ליועמ"ש: נבחן קיום חתונות במתכונת של 20 איש במרחב הפתוח

11.10.2020 / 14:39

בדיון ועדת החוקה של הכנסת, השיב רז נזרי לביקורת מצד ח"כים על האיסור לקיים חתונות תחת המגבלות - בניגוד לתפילות ולהפגנות - ואמר כי כבר החל בבחינת הנושא ביחד עם משרד הבריאות והמל"ל: "מקווה שהדבר הזה יתוקן במהרה"

בווידאו: קיש אומר שיש סיכון בפתיחת עסקים קטנים/צילום: ערוץ הכנסת

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר היום (ראשון) כי במשרד המשפטים בוחנים קיום חתונות תחת מגבלות במרחב הציבורי. זאת, למרות הסגר שהוטל כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, במסגרתו נאסרת התקהלות של יותר מ-20 אנשים במרחב הפתוח. נזרי אמר את הדברים במהלך דיון ועדת החוקה של הכנסת על הארכת תקנות החירום שהתקינה הממשלה.

במהלך הדיון, מחו כמה חברי כנסת על האיסור לקיים חתונות באוויר הפתוח, בכפוף למגבלות על ההתקהלות - בניגוד להפגנות ולתפילות למשל. "מישהו צריך לגדל ביצים ולגלות אומץ ולהגיד שלא תהיה אכיפה אם מישהו יחליט להתחתן למרות התקנות, כי לממשלה יקח זמן לשנות את התקנות", אמרה ח"כ איילת שקד (ימינה).

דיון ועדת החוקה, 11 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ועדת החוקה של הכנסת, היום/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בתגובה לביקורת, עו"ד נזרי, הסכים עם חברי הכנסת כי המצב אכן בעייתי ואף לא הגיוני. "בסיטואציה הנוכחית, לפי התקנות, לא ניתן לצאת לחתונה מעבר ל-1,000 מטר. זו בעיה", אמר. "המצב בו מותרת התקהלות של 20 איש אך בפועל אסור בגלל הגבלת הקילומטר לא הגיוני", הוסיף.

נזרי אף הוסיף כי במשרד מודעים לבעייתיות של הנושא וכי דנו על כך עם הגורמים הרלוונטיים במטרה למצוא פתרון שיאפשר קיום חתונות - גם באופן שיתיר יציאה מתחום הקילומטר ממקום המגורים. "בסוף השבוע שעבר ערכנו שיחות עם משרד הבריאות והמל"ל על כך, ואני מקווה שהדבר הזה יתוקן במהרה", הבהיר.

אולם, המשנה ליועמ"ש אמר כי "מצד שני, לשון החוק הנוכחית לא מאפשרת זאת, לשון מפורשת. צריך לתקן זאת. נושא האי-אכיפה צריך להגיע לרמת היועמ"ש לממשלה ונבחן את הדבר הזה. זה דבר עקום ולא הגיוני אך לגבי איך לשנותו, האם בחוק בתקנות או באי-אכיפה נבחן היום".

עוד בוואלה!

ועדת החוקה דנה בהארכת תקנות הקורונה: "לא יעזור כלום, הסגר נותן תוצאות"

לכתבה המלאה

הרב הראשי לרה"מ: "שלבו בין הצורך בתקנות לחובת הזהירות"

ההתבטאות של עו"ד נזרי מגיעה בהמשך למכתב ששלח מוקדם יותר היום הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הבריאות יולי אדלשטיין, בו ביקש לאפשר קיום חתונות בהתאם להנחיות. זאת - לקראת דיון שרים אצל ראש הממשלה אחר הצהריים.

במכתב, הסביר הרב הראשי כי הזוגות נמצאים בתקופה זו בחוסר ודאות ובחשש שיצטרכו לדחות את חתונתם, וזאת בשל מגבלת המעבר מעיר לעיר שמונעת את קיום החתונות. הוא הדגיש כי החתונות מתוכננות להתקיים בהתאם להנחיות ולמגבלת 20 המשתתפים. "בטוחני כי כמי שמכירים בחשיבות ובחיוניות של זוגות המבקשים להקים בית נאמן בישראל, תדעו לשלב בין הצורך בתיקון התקנות לבין חובת הזהירות הנדרשת ותשכילו למצוא פתרון לנושא", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully