וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בלבול בתקנות: בריטניה הציגה תכנית רמזור להגבלות הקורונה

עודכן לאחרונה: 13.10.2020 / 10:20

שלוש רמות הסיכון - בינוני, גבוה וגבוה מאוד - יובילו להגבלות שונות, אחרי שחל זינוק בנדבקים באנגליה. העיר "האדומה" היחידה בשלב זה היא ליברפול, אך בכל האזורים בתי הספר, האוניברסיטאות והחנויות יישארו פתוחים. ג'ונסון: המטרה - להציל חיים

בווידאו: ג'ונסון מציג תכנית רמזור להגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

ממשלת בריטניה הציגה היום (שני) "תכנית רמזור" בת שלוש רמות שנועדה להסדיר את המגבלות המוטלות ברחבי אנגליה לצורך המאבק בהתפרצות נגיף הקורונה. במקומות אחרים בממלכה, כמו סקוטלנד, יש מגבלות נפרדות, ונוקשות לא פחות.

ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי המערכת הלאומית נועדה להקל ולהסדיר את התקנות המקומיות המבלבלות. מי שהוכנסה לרמת הסיכון הגבוהה ביותר היא ליברפול, אך ג'ונסון הבהיר כי בכל האזורים החנויות, בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו פתוחים.

הוא אמר לפרלמנט כי מטרת התכנית היא להציל חיים ולמנוע את קריסת בתי החולים, זאת ללא "ניפוץ החיים והחברה שלנו" דרך סגר כללי חדש. עם זאת, פאבים, מסעדות ועסקים אחרים בענף אמרו כי הם לא האחראים לזינוק בתחלואה בתום חודשי הקיץ.

צפון-מערב וצפון-מזרח אנגליה הם המוקדים המרכזיים של הגל השני במדינה, ובליברפול שיעור ההדבקה הוא כ-600 מקרים למאה אלף תושבים - גבוה יותר ממדריד ומבריסל, מרכזי המגיפה הנוכחיים באירופה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בתדרוך על נגיף הקורונה, 12 באוקטובר 2020. AP
רוצה להימנע מסגר מלא. ג'ונסון, היום/AP

לפי האמצעים החדשים, אזורים באנגליה חולקו לרמות סכנה בינונית, גבוהה או גבוהה מאוד.

אלו המצויים בשלב הנמוך ביותר יפעלו בהתאם לתקנות הארציות הקיימות, בהן סגירה של פאבים ומסעדות בשעה 22:00 ואיסור על התקהלות של יותר משישה אנשים. באזורים בסיכון גבוה, אנשים שלא גרים באותו בית לא מורשים להיפגש במקומות סגורים.

באזורים בעלי "סיכון גבוה", ייסגרו פאבים - פרט לאלו המגישים מזון - והרשויות המקומיות יורשו לסגור מקומות נוספים, כמו מכוני כושר ובתי הימורים. ליברפול היא כרגע העיר היחידה שנמצאת בקטגוריה החמורה ביותר, אך ג'ונסון אמר כי הרשויות מקיימות שיחות עם מנהיגים מקומיים אחרים ברחבי צפון אנגליה.

עוד בוואלה!

12 מקרי קורונה התגלו בעיר בסין, אז כל 9 מיליון התושבים ייבדקו

לכתבה המלאה

ראש עיריית ליברפול, ג'ו אנדרסון, שבה רוב בתי העסק ייסגרו החל מיום רביעי, אמר כי הוא תומך במגבלות נרחבות יותר רק אם הן מלוות במערך בדיקות ואיתור משופר. לדבריו, הממשלה הסכימה לכך.

"לצד הצלת חיים ופעולות לבלימת הווירוס, אנחנו גם צריכים להגן על המחיה, כך שקראנו בתקיפות לסיוע כלכלי גדול יותר", אמר אנדרסון, חבר הלייבור שבאופוזיציה. "למרבה הצער, הם לא הקשיבו לנו בזה".

הממשלה הודיעה על חבילת סיוע שתממן שני שלישים ממשכורות העובדים במקומות שייאלצו להיסגר, אך רבים בענף המסעדות והפאבים אומרים כי אין זה מספיק כדי להציל את העסקים הקורסים ממילא.

מנהיג הלייבור, קיר סטארמר, אמר כי הוא בספק אם הצעדים החדשים יצליחו לבלום את הווירוס, להגן על עובדים או לזכות באמון הציבור.

תושבים עם מסיכות חולפים על פני פסל של הביטלס, ליברפול, אנגליה, בריטניה, 12 באוקטובר 2020. AP
מוקד ההתפרצות. תושבים עם מסיכות חולפים על פסל של הביטלס, היום/AP

המגיפה בבריטניה היא הקטלנית ביותר באירופה, ומניין המתים הרשמי הוא 42,875. במערכת הבריאות אומרים כי הממלכה נמצאת ברגע מכריע, ויש צורך בפעולה נחרצת כדי למנוע מבתי החולים לקרוס תחת העומס לקראת השפעת ומחלות חורף אחרות.

סטיבן פואיז, המנהל הרפואי של שירות הבריאות הלאומי באנגליה, אמר כי יש כיום יותר מאושפזים עם קוביד-19 מאשר במרץ, אז נכנסה הממלכה לסגר. לדבריו, שלושה בתי חולים זמניים לחולי קורונה בצפון אנגליה, שפורקו עם דעיכת המגיפה בקיץ, מוקמים מחדש כדי לקלוט חולים בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully