וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה שוקלת סגר נוסף: "נקודה קריטית במגיפה"

21.9.2020 / 10:55

התפרצות מחודשת של הנגיף בממלכה מאיימת להרוס את המאמצים לשיקום הכלכלי, וג'ונסון שוקל לשלוח בחזרה מיליוני אנשים לבתים. מספר המאובחנים הגיע ל-6,000 ביום, וגם מספר המאושפזים מזנק. "המגמה הולכת בכיוון הלא נכון, אנחנו לקראת חורף מאתגר"

בווידאו: עלייה בתחלואה בבריטניה/צילום: AP, רויטרס, עריכה: איתי עמרם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוקל להכריז על סגר ארצי נוסף. זאת בשל התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה המאיימת להחריב את המאמצים להתאוששות כלכלית ולהחזיר מיליונים לבידוד.

בבריטניה, מספר המתים הרשמי מנגיף הקורונה הוא 41,777, הגבוה ביותר באירופה, והחמישי בעולם כולו. זאת בזמן שהיא לווה סכומי כסף חסרי תקדים על מנת להזרים חמצן לכלכלה המרוסקת שלה. ואולם, על פי נתוני השבוע החולף, מספר המאובחנים החיוביים לנגיף הוא כ-6,000 ביום, מספר המאושפזים מכפיל את עצמו בכל שמונה ימים ומערכת הבדיקות מקרטעת.

"המגמה בבריטניה הולכת בכיוון הלא נכון ואנחנו נמצאים בנקודה קריטית במגיפה", אמר כריס וויטי, קצין הרפואה הראשי של הממשלה. "אנו בוחנים את הנתונים כדי לראות כיצד יש לנהל את התפשטות הנגיף לקראת תקופת חורף מאתגרת מאוד".

אנשים עוטים מסיכות באזור צ'יינה טאון, לונדון, 20 בספטמבר 2020. רויטרס
מספר המתים בבריטניה - הגבוה באירופה. אנשים עוטים מסיכות באזור צ'יינה טאון/רויטרס

היועץ המדעי הראשי של הממשלה, פטריק וולאנס, הזהיר היום כי מספר הנדבקים היומי עשוי לזנק ל-50 אלף עד אמצע החודש הבא, ללא שינוי המגמה הנוכחית. לדבריו, זה יוביל ליותר מ-200 מתים בכל יום חודש לאחר מכן. הוא אמר כי לא מדובר בתחזית, אלא בדרך להראות מה יקרה אם הנגיף ימשיך להתפשט בקצב הנוכחי.

"לכן, האתגר הוא להבטיח שקצב ההכפלה לא נותר על שבעה ימים, ולהבטיח שאנחנו לא נכנסים לקצב גידול אקספוננציאלי", אמר.

עוד בוואלה!

האו"ם מציין 75 שנה בצל הקורונה, והשאלות לגבי יעילותו גדולות מתמיד

לכתבה המלאה

לדברי שר הבריאות מאט הנקוק, התגובה של הממשלה כעת תהיה שונה מתחילת ההתפרצות. "אם ניאלץ לפעול, זה יהיה שונה מהפעם שעברה ולמדנו הרבה מאוד על איך להתמודד עם הווירוס", אמר שר הבריאות לערוץ ITV, כשנשאל ם הממשלה מתכננת להטיל סגר חדש.

הנקוק השתתף אתמול בדיון עם ג'ונסון, שר האוצר וויטי. ככל הידוע, ראש ממשלת בריטיה שוקל מיני-סגר למשך שבועיים באנגליה כדי לבלום את התפשטות הווירוס.

שר התחבורה, גרנט שאפס, אמר כי בריטניה נמצאת בצומת קריטי, אף שכל סגר חדש יהיה צריך להיות מאוזן כדי שבתי הספר והעסקים יישארו פתוחים, כך שהמדינה תוכל לשלם על המשבר. "זה ברור שאנחנו במרחק של כמה שבועות בלבד ממה שאנחנו רואים במקומות אחרים באירופה", אמר לרשת סקיי ניוז. "זה חשוב מאוד שנעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לבלום זאת. אנחנו נשמע מאחרים, כולל מראש הממשלה, על הצעדים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully