וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל זינוק במספר הנדבקים: בריטניה תאסור התקהלויות של יותר מ-6 אנשים

9.9.2020 / 10:57

החל מיום שני הקרוב, מי שלא יעמוד בהנחיות החדשות ייקנס, בעקבות זינוק חד במספר המאובחנים. התקנות יחולו רק באנגליה, משום שלסקוטלנד, צפון אירלנד וויילס יש מדיניות נפרדת. ג'ונסון: "אנחנו צריכים לפעול עכשיו כדי למנוע מהווירוס להתפשט"

בווידאו: חברת אסטרהזניקה השהתה את הניסוי בקורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יגביל היום (רביעי) את ההתקהלויות באנגליה לשישה בני אדם בלבד, בעקבות קפיצה חדשה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. החל מיום שני הקרוב, מי שלא יעמוד בהנחיות החדשות ייקנס.

מספר המקרים בממלכה החל לזנק בחדות בימים האחרונים. על אף שזה נובע בין היתר מיותר בדיקות, ולמרות מספר אשפוזים נמוך יותר משיא ההתפרצות, השרים חוששים כי המצב עשוי לצאת משליטה.

"אנחנו צריכים לפעול עכשיו כדי למנוע מהווירוס להתפשט", יאמר ג'ונסון. "אז אנחנו מפשטים ומחזקים את כללי הריחוק החברתי, והופכים אותם קלים יותר להבנה ולאכיפה". המגבלה הקודמת על התקהלויות הייתה עד 30 אנשים.

ביממה החולפת אובחנו 2,460 נדבקים חדשים, בשני ו-2,948 ו-2,988 ביום בראשון - עליה חדה בהשוואה לכאלף ביום שנרשמו בחודש שעבר. הרשויות מייחסות זאת להדבקה גבוהה בקרב הצעירים.

נוסע ברכבת התחתית של לונדון, בריטניה, 8 בספטמבר 2020. AP
נוסע ברכבת התחתית של לונדון עם מסיכה/AP

הכללים החדשים לא יחולו על מקומות עבודה או בתי ספר, ויהיו החרגות לחתונות, הלוויות ולכמה ענפי ספורט קבוצתי. סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד קבעו מדיניות סגר נפרדת.

עם זאת, החלטת הממשלה מייצגת צעד אחורה ביציאה של בריטניה מהמשבר. בממלכה נרשם מספר המתים והנדבקים הגבוה ביותר ביבשת, וממשלתו של ג'ונסון ספגה ביקורת חריפה על התנהלותה.

ההחלטה תקשה לשכנע את הציבור הספקן שבטוח לחזור למקומות העבודה, דבר שג'ונסון ושריו עודדו אותו בשבוע שעבר כדי לנסות ולמנוע את המשך הנזק הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully