וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מחזירה מגבלות: הפאבים ייסגרו מוקדם, רבים יעבדו מהבית

22.9.2020 / 22:50

ג'ונסון אמר כי הממלכה חייבת לפעול כדי לעצור את הזינוק במספר הנדבקים בקורונה, שמגיע לכ-6,000 ביום. עוד לא מדובר בסגר מלא כמו זה שהוטל במרץ, אך הקצב המהיר מלחיץ את המומחים. "שומרים לעצמנו כוח אש גדול יותר", הזהיר ראש הממשלה. מוסדות החינוך יישארו פתוחים

בווידאו: נאום ג'ונסון בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה/צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ביקש היום (שלישי) מהאזרחים לעבוד מבתיהם והטיל מגבלות חדשות על פאבים ומסעדות, שיייסגרו בשעה 22:00. זאת על מנת לבלום את הגל השני והמהיר של התפרצות נגיף הקורונה הקורונה. הצעדים הללו אינם מהווים סגר מלא, כפי זה שהוטל במרץ. בתי הספר והאוניברסיטאות יישארו פתוחים.

"עלינו לנקוט צעדים עכשיו כדי לבלום את התפשטות הנגיף", אמר ג'ונסון בהודעה מוקלטת שפרסם. "עם זאת, במסגרת הצעדים הללו, הכלכלה תוכל להמשיך להתקדם. באופן הזה נוכל להשאיר אנשים בעבודה, ונוכל להשאיר חנויות ומוסדות חינוך פתוחים. כך נוכל להמשיך להתקדם בזמן שכולנו נילחם בהתפשטות המגיפה".

מוקדם יותר אמר ג'ונסון בפרלנט כי "אנחנו יודעים שזה לא יהיה קל, אבל עלינו לפעול כדי לשלוט על העליה במספר המקרים של הנגיף ולהגן על שירותי הבריאות הלאומיים". אתמול הזהירו מומחי הבריאות שבריטניה עומדת בפני עליה אקספוננציאלית במספר המתים בתוך כמה שבועות, ללא פעולה דחופה. מספר המאובחנים היומי הגיע לכ-6,000 לפחות בשבוע האחרון, מספר המאושפזים מוכפל בכל שמונה ימים ומערכת הבדיקות מקרטעת.

במסגרת ההגבלות החדשות, השירותים בענף האירוח יוגבלו לשולחנות בלבד. רק לפני כמה שבועות קרא ראש הממשלה השמרני לאזרחים לשוב לעבודה, אך בימים האחרונים הוטלו מגבלות שונות על מיליונים ברחבי אנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד.

מספר המתים הרשמי מנגיף הקורונה בבריטניה הוא 41,788, הגבוה ביותר באירופה, והחמישי בעולם כולו. זאת בזמן שהיא לווה סכומי כסף חסרי תקדים על מנת להזרים חמצן לכלכלה המרוסקת שלה

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון נואם בפרלמנט הבריטי על הגבלות חדשות במאבק בנגיף הקורונה. 22 בספטמבר 2020. רויטרס
באופוזיציה מאשימים אותו באובדן שליטה. ג'ונסון בפרלמנט, היום/רויטרס

ג'ונסון הזהיר כי הוא עשוי לנקוט צעדים נוספים בהמשך אם התפשטות המחלה לא תיעצר. המגבלות החדשות צפויות להימשך חצי שנה לפחות, אחרי שמומחי הבריאות של הממשלה הזהירו כי עד אמצע החודש הבא מספר הנדבקים החדש עשוי להגיע ל-50 אלף ביום, ללא צעדים דחופים.

"אנחנו שומרים לעצמו את הזכות להשתמש בכוח אש גדול יותר, עם מגבלות משמעותיות בהרבה", הוא אמר לפרלמנט לאחר פגישות חירום עם שרים ומנהיגי הממשלים האזוריים. ראשת ממשלת סקוטלנד, ניקולה סטרג'ון, אמרה כי היא תטיל מגבלות נוספות על ההתקהלויות מעבר למה שציין ג'ונסון.

קשה לדעת אם הצעדים החדשים יספיקו לבלימת הגל השני בממלכה, אך הם לבטח יגרמו לקשיים נוספים בכלכלה החמישית בגודלה בעולם. "אני מצטער שזה יפגע בעסקים שרק התחילו לעמוד מחדש על הרגליים שלהם", אמר ראש הממשלה. לדבריו, תורחב הדרישה לחבישת מסיכות, האכיפה תהיה נוקשה יותר והצבא עשוי להיקרא כדי לתמוך במשטרה.

הוא הוסיף כי בתי עסק שיפרו את החוקים ייקנסו בסכום של עד עשרת אלפים ליש"ט או אפילו ייסגרו. מי שלא יעטה מסיכה יספוג קנס של 200 ליש"ט. ג'ונסון אמר שזה מתסכל שרוב האזרחים שומרי החוק נאלצים לראות כמה בודדים "המפרים בעזות מצח את החוקים".

תחלואת קורונה בבריטניה. -, אתר רשמי
התחלואה בבריטניה/אתר רשמי, -

באופוזיציה תקפו את ההתנהלות של הממשלה השמרנית. "הסגר השני לא היה צריך להיות בלתי נמנע", אמר מנהיג הלייבור, קיר סטארמר, שהאשים את ג'ונסון באובדן שליטה על המגיפה. "מערכת הבדיקות שלנו קרסה מתי שהיה הכי צריך אותה", אמר בנאום של המפלגה, שבה אמר כי מפלגתו רוצה שהממשלה תצליח במאבק בנגיף.

"הסגר השני מתחיל", נכתב בשער הראשי של העיתון "דיילי טלגרף", בעוד שבדיילי מייל נכתב: "בריטניה נזרקת לאחור". ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, אמר כי הוא גיבש עם ראשי רשויות מקומיות ועם מומחי בריאות הציבור על מגבלות חדשות שיקודמו לאישור הממשלה כדי לעצור את ההתפרצות בבירה.

השר מייקל גוב, האחראי על הממשלה, אמר כי יש תפקידים רבים שלא ניתן לבצע מהבית, בין היתר בתחום היצור, הבניה והקמעונאות. "ודאי שעלינו לאזן בין זה שאנשים יוכלו להמשיך לעבוד ולהמשיך ללכת לבתי הספר ולהינות מחינוך, שזה קריטי, לבין צעדים לבלימת הווירוס", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully