וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד נתניהו: אובדן אמון הציבור בממשלה - בגלל שאתה משקר

עודכן לאחרונה: 12.10.2020 / 23:49

יו"ר ימינה מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה וטען כי נכשל בניהול משבר הקורונה. לאחר שנתניהו התגאה כי המהלך הוביל לירידה בתחלואה אמר בנט כי "סגר הוא לא תמונת ניצחון, זהו קו ההגנה האחרון אחרי שנכשלת". בהמשך, הצביע בעד ההצעה להקמת ממשלה חלופית בראשות לפיד

בווידאו: בנט במליאת הכנסת מאשים את נתניהו באי אמירת אמת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט נשא הערב (שני) נאום תקיף במליאת הכנסת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנט פנה לנתניהו ואמר, "אתה יודע למה יש כזה אובדן אמון של הציבור בממשלה? בגלל שאתה לא אומר אמת". לדברי בנט, "סגר הוא לא תמונת ניצחון, הוא תמונה של כישלון נורא. זה קו ההגנה האחרון אחרי שנכשלת".

בישיבת פתיחת מושב החורף של הכנסת היום התגאה נתניהו בכך שהסגר הוריד את התחלואה בקורונה. מנגד, בנט טען כי "רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר, מי שאומר שכולן מגיעות לסגר משקר. מדינות שהתנהלו היטב כמו קפריסין, לטביה, טייוואן ואסטוניה לא הגיעו לסגר כללי נוסף".

לדבריו, "סגר הוא פטיש על אזרחי ישראל במקום פינצטות על חולי ישראל, סגר פירושו להתגאות ששמת את כל האזרחים בכלא כי אתה לא מצליח להשתלט על הפשיעה, הסגר הורס כאן דור של יזמים ובעלי עסקים, הסגר מרסק את הנפש של ילדינו, הסגר הוא אנטיתזה לרוח הישראלית".

ח"כ נפתלי בנט, במהלך נאומו במליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, אתר רשמי
"רק מדינות שמתנהלות רע מגיעות לסגר". בנט/אתר רשמי, אורן בן חקון

ראש הממשלה טען קודם כי הסגר הכללי שהוטל בראש השנה "איננו עונש, הוא הצלת חיים". עוד הוסיף כי "צעדי הסגר שאנחנו נוקטים נגד גל השני של הקורונה מצילים חיים. אנחנו הפקנו את הלקחים מהיציאה מהסגר הראשון, ואני מקווה שגם אחרים בבית הזה הפיקו אותם. אם ננהג כעת נכון, מצבנו ביציאה מהסגר השני יהיה טוב יותר ממדינות רבות בעולם".

נאומו של רה"מ, בנימין נתניהו במהלך פתיחת מושב החורף של הכנסת 
12 באוקטובר 2020. דוברות הכנסת - יניב נדב, אתר רשמי
"סגר הוא הצלת חיים". נתניהו בכנסת, היום/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יניב נדב

זמן קצר לאחר נאומו במליאה הצביע בנט בעד הצעת אי אמון קונסטרוקטיבי שיזמה יש עתיד-תל"ם, להחלפת הממשלה עוד בכנסת הנוכחית כשבראשה יעמוד יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד. יחד עם בנט תמכו בהצעה גם חבר מפלגתו מתן כהנא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. ההצעה נפלה במליאה, ורק 30 חברי כנסת תמכו בה.

בליכוד תקפו את בנט לאחר הצבעתו ובהודעה שפרסמה המפלגה נכתב כי "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור מאה אלף מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב".

בימינה הסבירו כי המהלך היה סמלי בלבד וכוונתו הייתה להביע עמדה נגדית לממשלה. "מתחילת הקדנציה הצבענו תמיד בעד כל הצעת אי-אמון בממשלת הכישלון הזו, ובלבד שהוגשה על ידי מפלגה ציונית, ואנחנו נמשיך בזה כמובן. כמו כל הצעות אי האמון, זהו אירוע סמלי בלבד שמבהיר שאין לנו אמון בממשלה", כתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה. "כל טירון יודע שלא היה סיכוי להכתיר את לפיד לראש ממשלה. מציעים לחברי הכנסת בליכוד לטפל במיגור הקורונה והשבת הפרנסה ולא בעוד ספינים סוג ג'".

הצבעת אי אמון בכנסת  12 באוקטובר 2020. -, אתר רשמי
רשימת חברי הכנסת שהצביעו בעד הצעת אי האמון/אתר רשמי, -

המתקפה של בנט נגד נתניהו מגיעה ברקע התחזקותו בסקרים. מסקר חדשות 12 שנערך בשבוע שעבר עלה כי מפלגת הליכוד זוכה ל-26 מנדטים בלבד, בעוד ימינה מתחזקת ועולה ל-23 מנדטים.

גוש הימין-חרדים של הבחירות האחרונות מקבל 65 מנדטים, וגוש המרכז-שמאל עומד על 55 מנדטים בלבד. עם זאת, בנתונים כה צמודים בין נתניהו ובנט, החלוקה הקלאסית בין גוש הימין למרכז-שמאל לא בהכרח תחזיק מעמד עד אחרי הבחירות הבאות. מהמגמה בסקרים האחרונים נראה כי בנט ממשיך להתחזק בעיקר על חשבון נתניהו וקולות מצביעי ליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully