וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלוניות הקורונה החרדיות מפוצצות, אך מחלימים מסרבים לעזוב: "שוקלים לקנוס"

12.10.2020 / 9:13

16 המלוניות המיועדות למגזר החרדי מלאות לגמרי, ומתמודדות עם מחלימים הטוענים שהם עדיין סובלים מתסמינים ונשארים לתקופות ארוכות מהנדרש, בין היתר כדי להמתין לקרוביהם שטרם החלימו או כדי ליהנות "מנופש ללא עלות". במשרד הבריאות ופיקוד העורף דנים כיצד להיאבק בתופעה

בווידאו: פעילות אכיפת המשטרה במודיעין עילית/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

מלוניות קורונה שיועדו למגזר החרדי נמצאות בשבועות האחרונים בתפוסה מלאה, בין היתר כתוצאה מסירוב של עשרות מחלימים להתפנות בטענה כי הם עדיין סובלים מתסמיני הנגיף. גורמים חרדים אמרו כי במקרים רבים מדובר בטענת שווא, והשוהים במלוניות רואים הזדמנות ל"נופש ללא עלות", ונשארים במשך תקופות ארוכות מהנדרש.

כיום פועלות 16 מלוניות קורונה המיועדות למגזר החרדי. לפי גורם המעורה בניהולן, הן "כולן מפוצצות". לאחר שהתופעה גרמה לכך שחולים שנזקקים למלוניות אינם מקבלים מענה מידי, בפיקוד העורף ובמשרד הבריאות קיימו לאחרונה דיונים בשאלה איך ניתן "לחסל" את התופעה.

לוואלה! NEWS נודע כי בין היתר נשקלת אפשרות להטיל קנסות על חולים שמסרבים לעזוב, או לתקצב רשויות מקומיות שייתנו מענה לחולים בבתיהם.

הכניסה למלונית ההחלמה במלון שערי ירושלים, 20 אפריל 2020. ללא שם, TPS
"כולן מפוצצות". מלונית קורונה בירושלים/TPS, ללא שם

החרדים שמסרבים להתפנות ממלוניות קורונה הם לרוב ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, ומשתייכים למשפחות שחלקן החלימו מהנגיף. אולם, הם ממתינים לעתים עם הבדיקות בכדי להישאר עם שאר המשפחה במלון עד להחלמה המלאה של כולם. "זה יכול להיות גם זוג צעיר ללא ילדים שהבעל הבריא והאישה עדיין חולה או ההיפך, ואחד מהם לא רוצה לחזור הביתה לבדו", אומר גורם בפיקוד העורף. ההערכה היא כי מערך ניהול המלוניות מתמודד עם עשרות מקרים שבועיים מסוג זה.

כיום, אדם שחלה בקורונה יכול להשתחרר עשרה ימים לאחר שקיבל את התשובה החיובית הראשונה, וזאת בהיעדר תסמינים למשך שלושה ימים נוספים. למרות זאת, שהייה במלוניות קורונה נמשכות תקופות ארוכות וממושכות יותר.

הטלת קנסות היא אחת האופציות שעלתה בדיונים. במסגרתה ייקבע פרק זמן להחלמה במלונית, ובתום תקופה זו השוהים בה יצטרכו להוכיח שהם עדיין חולים או ייאלצו לעזוב חזרה לבתיהם, אחרת ייקנסו. אפשרות נוספת היא של תקצוב רשויות מקומיות חרדיות כך שייתנו למשפחות אוכל, צעצועים לילדים, תרופות או מוצרי יסוד בסיסיים. זאת, מתוך מטרה שמלוניות הקורונה ישמשו חולים רק למקרים חיוניים וחריגים.

עוד בוואלה!

אלפי בחורי ישיבות ישובו לבתיהם, והחרדים חוששים מעלייה דרמטית בתחלואה

לכתבה המלאה
מלון קורונה בירושלים, 13 באפריל 2020. יוסי זמיר, פלאש 90
מלונית קורונה בירושלים/פלאש 90, יוסי זמיר

"יש מקום לכל חולה קורונה שרוצה להתפנות. אני לא מכיר שיש בעיה", אמר גורם חרדי. לדבריו, "הקשיים מתחילים בכך שחולה קורונה שאמור להתפנות, דורש לעשות זאת יחד עם כל משפחתו או חבריו. שם כבר לא מקלים ראש ולפעמים לא מאשרים זאת".

בכיר בפיקוד העורף טען בתגובה כי "כמעט ואין מצב שבו חולה נזקק למלונית קורונה ולא היה לו מקום. פתחנו מספר מלוניות נוספות לפני החגים במהירות וביעילות. לעתים הפינוי נמשך זמן רב בגלל חוסר באישורים מקופת חולים או מצבים דומים. הבעיה של סירוב אנשים להתפנות חזרה לבתיהם ולעזוב את המלוניות מוכרת וידועה אבל בעבר הייתה קשה יותר מהיום. כשאין צורך בהישארות של אנשים במלונית אנחנו דורשים שיעזבו, ובמידת הצורך גם לעתים מערבים את משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully