וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חיפה נעצר בחשד שזרק כלב מהמרפסת - ומעצרו הוארך ב-3 שעות

10.10.2020 / 18:43

החלטת השופטת התקבלה על אף שנקבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה, שיש חשש לשיבוש החקירה וכי לא ניתן לשחרר את החשוד בערבות. נציג המשטרה בדיון לא הביא דוח רפואי או צילומים של החבלות. תנו לחיות לחיות על בית המשפט: "נותן לגיטימציה למתעללים"

בווידאו: תושב בת ים התעלל בכלבו ונעצר/מערכת וואלה! NEWS

בית משפט השלום בחיפה הורה אתמול (שישי) לשחרר את תושב העיר אבי יוסופוב, בן 42 ואב לשניים, שנעצר יום קודם בחשד שהתעלל בכלבה וזרק אותה מהמרפסת. זאת, על אף שבאותו הדיון, השופטת קבעה שקיים חשד סביר שיוסופוב ביצע את העבירה, נשקפת ממנו מסוכנות וכי שחרורו עשוי להביא לשיבוש ההליכים המשפטיים נגדו. למרות זאת, היא האריכה את מעצרו בשלוש שעות בלבד.

יוסופוב נעצר ביום חמישי ונלקח לחקירה בחשד שהתעלל בכלבה, שנמסרה בינתיים לשירות הווטרינרי בעיריית חיפה. הוא הובא לבית משפט השלום בעיר, כשבמשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים. החלטה בנושא התקבלה לאחר שהמשטרה לא פירטה על כוונותיה על המשך החקירה. נציג המשטרה בדיון לא הצליח לענות לשאלות השופטת בנושא.

בדיון, טען עו"ד ויסאם עראף, המייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, כי מדובר בעלילת שווא, שכן יוסופוב מתגורר בכלל בקומת קרקע וגובה המרפסת בדירתו כשני מטרים. "אין תצלומים, תיעוד רפואי או משהו שיעיד שבאמת הייתה התעללות או זריקת כלב מקומה שנייה", אמר.

כלב שקיים חשש כי עבר התעללות בידי תושב חיפה, ששוחרר כשלוש שעות לאחר שנעצר. 9 באוקטובר 2020. יואב איתיאל, יואב איתיאל
הכלב שעל פי החשד יוסופוב זרק מהמרפסת/יואב איתיאל, יואב איתיאל

עוד טען הסנגור, כי כל שנותר למשטרה לעשות הוא לחקור את ילדיו של יוסופוב. בתגובה, השופטת בדיון, נסרין עדוי-ח'דר ביקשה לברר עם המשטרה מתי זה יקרה, אך לא קיבלה תשובה לכך. "ניסיתי ליצור קשר עם הקצין התורן אך הוא לא עונה לי", ענה לשופטת רנ"ג אשר מזרחי, שהופיע בבית המשפט בשם תחנת חיפה.

השופטת קבעה כי יש הצדקה למעצרו של יוסופוב ואף כי לא ניתן לשחררו בתנאים מגבילים בשל כך, אך בפועל - היא הורתה על שחרורו באותו היום. "קיים חשד סביר כי ביצע את המיוחס לו, אמרה בדיון, והוסיפה כי יש "חשש לשיבוש הליכי המשפט". לדבריה, אף "נשקפת מהחשוד מסוכנות".

עוד אמרה עדוי-ח'דר, כי "שוכנעתי כי לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת ערובה ותנאי ערובה". למרות זאת, היא נתנה למשטרה שלוש שעות בלבד, והורתה על שיחרורו של החשוד בשעה 13:00 באותו היום. המשטרה לא ערערה על ההחלטה.

מעיריית חיפה נמסר כי אנשי השירות הוטרינרי קיבלו את הכלב שעבר התעללות וכי הם מטפלים בו במסירות בכלבייה העירונית, "מדווחים שמצבו טוב, אם כי היא מבוהלת ומפוחדת".

עוד בוואלה!

הצליף ושלח תיעוד לבת זוגו לשעבר: אישום הוגש נגד תושב בת ים שהתעלל בכלבו

לכתבה המלאה

אתי אלטמן, מייסדת "תנו לחיות לחיות", תקפה את החלטת בית המשפט. "החלטות כאלה של השופטים נותנות לגיטימציה למתעללים להמשיך להתעלל בבעלי חיים", אמרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "אני מאוד מאוכזבת מהחלטה, הגיע הזמן שבתי המשפט יתייחסו בכובד ראש להתעללות בבעלי חיים". לדבריה, "היום זה בעלי חיים ומחר זה ילדים וקשישים".

יוזכר כי יום קודם לכן, פקח השירות, בלוויית שוטר, חילץ כלב מדירת מגורים בשכונת הדר הכרמל, בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות המעלים חשד להתעללות. גם הכלב הזה הועבר לטיפול בכלבייה העירונית. בעיריית חיפה קראו לציבור לגלות ערנות ולדווח למשטרה או למוקד העירוני על כל חשד להתעללות בבעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully