וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאים קטנים ומוזנחים: בית גידול פיראטי לכלבים התגלה בעוספיה

9.7.2020 / 12:59

שוטרים שהגיעו לכפר כדי לבצע חיפוש במחסן, נדהמו לגלות כ-40 כלבים. הם זימנו את אנשי השירותים הווטרינריים שהעניקו טיפול לגורים וקבעו כי עולה החשד שמדובר בבית גידול לא חוקי. הבעלים, תושב חיפה בשנות ה-60 לחייו, נעצר ונלקח לחקירה. "הם הוחזקו בתנאים מחפירים"

-

(בווידאו: בית גידול פיראטי לכלבים שנחשף בעוספיה)

במהלך פעילות משטרתית בעוספיה נחשף אתמול (רביעי) באקראי בית גידול פיראטי המיועד להרבעת כלבים ולמכירת הגורים. במקום התגלו כ-40 כלבים שהוחזקו בתאים קטנים ומוזנחים. בעל הנכס נעצר, והשוטרים הזעיקו את אנשי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות כדי להעניק טיפול לכלבים שנמצאו.

העסק נחשף במקרה, במהלך פעילות שאינה קשורה כלל לצער בעלי חיים. החשוד שנעצר, תושב חיפה בשנות ה-60 לחייו, מחזיק במחסן בעוספיה. השוטרים הגיעו לבצע חיפוש במקום ונדהמו לגלות עשרות כלבים מגזעים קטנים, בהם שיצו, צ'יוואווה, פודל וקוואליר. עם הגעת צוות של מפקחי יחידת הפיצו"ח ורופאה וטרינרית מטעם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות למקום, עלה החשד שמדובר בבית גידול פיראטי להרבעת כלבים ולמכירתם.

מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל חשפו בית גידול פיראטי להרבעת כלבים ולמכירתם. משרד החקלאות, אתר רשמי
עשרות כלבים, כמו שיצו, צ'יוואווה, פודל וקוואליר. בית הגידול בעוספיה/אתר רשמי, משרד החקלאות

משרד החקלאות מסר כי "הכלבים שנמצאו במקום אינם מחוסנים או רשומים על פי חוק. כל הכלבים שנמצאו במקום הוחזקו בתנאים מחפירים, חלקם בכלובים קטנים שאינם מספיקים לגודלם של הכלבים וחלקם בתאים קטנים ומלוכלכים. גם המים והאוכל שהוצע לכלבים היה מפוזר ולא היה טרי".

מפקחי משרד החקלאות בשיתוף משטרת ישראל חשפו בית גידול פיראטי להרבעת כלבים ולמכירתם. משרד החקלאות, אתר רשמי
"הם מפוחדים ומבולבלים". בית הגידול הפיראטי שחשפו השוטרים במחסן/אתר רשמי, משרד החקלאות

עוד אמרו במשרד החקלאות כי "מצבם הפיזי שפיר, אך הם מפוחדים ומבולבלים ומהתרשמות ראשונית של הפקחים עולה כי זה כתוצאה מההזנחה שחוו במקום. הכלבים לא הוצאו לטיולים, והיו סגורים בבית החשוך, דבר שכמובן הזיק להם. כל הכלבים שהיו במקום הועברו למתקן ארצי מוגן של משרד החקלאות, לקבלת טיפול רפואי ראשוני ושיקום".

במשרד אמרו כי "הבעלים נלקח לחקירה על ידי המשטרה בגין המקרה שלשמו הגיעה המשטרה למקום מלכתחילה. לאחר מכן, יועבר החשוד לחקירת משרד החקלאות ופתיחת הליכים משפטיים בגין הפרות צער בעלי חיים שנמצאו במקום".

"אני לא מופתעת", אומרת לוואלה! NEWS אתי אלטמן, מייסדת ומנכ"לית "תנו לחיות לחיות", שאנשיה נקראו לסייע, "זה לא המקרה הראשון ולא האחרון במיגזר בו התעללות יום יומית בבעלי חיים נפוצה מאוד. כל יום אנחנהו שומעים על עוד מקרים של כלבים קשורים וכלואים בתנאים מחרידים באלה. רק בשבוע שעבר התקשרנו לשר החקלאות והפעלנו אותו למקרה אחר של כליאת כלבים. הגיע הזמן שיתעוררו במשרד החקלאות וישפטו אחת ולמתמיד על המיכלאות הפיראטיות האלה בכפרים, כי יש עוד מאות ואלפי גורים וכלבים שכך מוחזקים, סובלים בקיץ בחום בשמש, ובחורף בקור ובגשם ולא מקבלים תנאי מחייה מינימליים. אנחנו היינו בפשיטה הזו כיוון שהמשטרה פנתה אלינו כדי לשאול מה עושים ואנחנו הפעלנו את משרד החקלאות. "השוטר שהיה איתי על הקו סיפר על ההזנחה הפושעת של כלבים סגורים בתוך מבנה, כלבות בהריון עם גורים בצפיפות רבה וכולם מתהלכים או רובצים חסרי ישע בתוך צרכיהם בתוך זוהמה ולכלוך וסביבם מזרקים על הרצפה שכנראה שימשו בהליך ההרבעה והגידול הפיראטי". עוד הוסיפה, "כל הכבוד שפושטים וזה נורא יפה שכולם יוצאים בהודעות לתקשורת אבל זה רק קצה קרחון ממה שאנחנו חשופים לו 24 שעות ביממה. לצערנו במשרד החקלאות פעמים רבות אין מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully