וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מתנדבים ותרומות מזון: מבצע ההצלה לחתולי רחוב יוצא לדרך

2.4.2020 / 11:50

בעקבות משבר הקורונה והגבלות משרד הבריאות, רבים מתקשים להאכיל את בעלי החיים. במסגרת יוזמה חדשה, ניידת מיוחדת תחלק מזון לחתולים בפינות ההאכלה. "בסוף הקורונה תעבור, ותישאר לנו הדמות שלנו במראה - איך היינו ומה עשינו למען החלשים, על שתיים ועל ארבע"

עריכה: שאול אדם

בעקבות הכתבה בוואלה! NEWS על החשש שאלפי חתולי רחוב ימותו בעקבות הפסקת האכלתם בזמן הסגר, החלו אזרחים רבים להתנדב ולהאכיל חתולים.

הבעיה צצה בעקבות משבר הקורונה שהביא לסגירת מלונות, מסעדות, בתי קפה ומאות בתי עסק אחרים, שהיוו מקור מזון כמעט בלעדי עבור חתולי הרחוב הרעבים. במקביל, עשרות אלפי ישראלים נמצאים בבידוד ביתי וביניהם גם מאות מאכילי חתולים קהילתיים, שבימים כתיקונם דואגים למזון עבור החברים הפרוותיים, אך כעת נמנעת מהם האפשרות לצאת מהבתים ולהאכיל את החתולים. בעקבות זאת, אלפי חתולים נותרים רעבים.

בין המתנדבים בהאכלת החתולים גם השף אייל שני ואשתו, העיתונאית והסופרת מירי חנוך. "בעיקר בימים קשים כאלה, אנחנו חושבים תמיד על חסרי האונים. אני מאכילה משהו כמו 200 חתולים כל השנה, במשך שנים, ועכשיו החתולים נשארו נטושים מאחור, מבלי יכולת להסתדר ובטח מבלי להבין לאן נעלמו כולם", אמרה חנוך. "איל תומך בעשייה הזו ומחליף אותי לפעמים, כשאני לא יכולה. יש סביבי מתנדבים וחברים שעוזרים לעזור למי שאין לו דרך אחרת".

"בסוף הקורונה תעבור, ותישאר לנו הדמות שלנו במראה - איך היינו ומה עשינו", היא אומרת. "אני מקווה שנביט במראה ונהיה מסופקים שעשינו ככל יכולתנו למען החלשים, על שתיים ועל ארבע".

אדם מאכיל חתולים במסגרת מאבק כנגד נטישת חתולים. -, אתר רשמי
"בלי עזרה המוני חתולים לא ישרדו". הקומיקאי ניב מג'ר מתנדב במסגרת היוזמה להאכלת חתולי רחוב/אתר רשמי, -

לדברי ד"ר אבי פצ'ו, וטרינר ובעל בית חולים וטרינרי ברמת גן, "בשבועות האחרונים עלתה משמעותית כמות הדיווחים על חתולי רחוב שנותרו רעבים מאז התפרצות הנגיף". הוא מסביר כי הסכנה עבור חתולי הרחוב היא מוחשית. "הקיץ מעבר לפינה, הימים הופכים חמים, ובלי קערות מים ומזון המוני חתולים לא ישרדו, על אחת כמה וכמה אם המשבר הזה יימשך עוד כמה חודשים, כפי שמעריכים המומחים", הוא אומר, "זו הזדמנות לקרוא לכל מי שיכול לתמוך בכל דרך אפשרית, החל מהאכלת החתולים ועד תרומות לאנשים או לגופים המתאימים. רק ככה נציל חיים".

עוד בוואלה!

בעלי החיים שישלמו את המחיר על משבר הקורונה: "אלפים ימותו ברעב"

לכתבה המלאה
אייל שני והחתולים שבבעלתו במסגרת מאבק כנגד נטישת חתולים. -, אתר רשמי
"מהפכה חיובית שתראה כל סבל בעיניים אוהבות". אייל שני והחתולים/אתר רשמי, -

גם תרומות התקבלו לטובת המאבק להזנת החתולים. יוזמה חברתית חדשה שיצאה אל הפועל בימים האחרונים מנסה לצמצם את התופעה העצובה הזאת עם משלוחים מיוחדים של מזון עבור אותם חתולים שנותרו רעבים. כחלק מהמהלך הייחודי, התבקשו גולשים ברשתות החברתיות לשתף מיקומים של קהילות חתולים שנפגעו מהמשבר ונשארו ללא מקור מזון.

כדי להגיע לאותן נקודות, נשלחה לשטח ניידת האכלת חתולים מיוחדת, שקיבלה את המידע ודאגה להשאיר מזון לחתולי הרחוב הרעבים. במקביל, היוזמים קוראים לאזרחים לפקוח עיניים, לגלות רגישות ולהאכיל את חתולי הרחוב, כמובן, בהתאם להנחיות היציאה מהבית ובהתאם והמגבלות.

מיכל אמדורסקי והחתולים שבבעלותה במסגרת מאבק כנגד נטישת חתולים. -, אתר רשמי
"מתקשרת יותר טוב עם בעלי חיים מאשר עם בני אדם". מיכל אמדורסקי עם החתולים והכלבים שלה/אתר רשמי, -

מאחורי המהלך עומדת קבוצת מילטין, המייבאת לישראל מזון וציוד לחיות מחמד כמו "וויסקאס", מותג תזונת החתולים הפופולרי בעולם. "בתור חברה שחרתה על דגלה אהבה ענקית ועזרה לידידנו בעלי החיים, כשהתוודענו למצוקתם הגדולה של חתולי הקהילה שנשארו ללא מזון בעקבות התפשטות הקורונה, לא יכולנו להישאר אדישים ולהביט מהצד", אמר רמי מילטין, הבעלים ומנכ"ל הקבוצה.

בימים הקרובים תעלה לרשת סדרת סרטונים המתעדים את פעילות הניידת והאכלת החתולים, בהם ישולב המסר: "גם בהסגר ובהתאם להנחיות, דואגים להאכיל את חתולי הרחוב". התקווה הגדולה היא שאוהבי בעלי חיים, חברות מסחריות או אנשים פרטיים שלא נוהגים להאכיל חתולים בשגרה, ירימו את הכפפה וידאגו למזון ומים עבור החתולים בסביבתם, זאת בנוסף לסיוע וגיבוי למאכילי חתולים מבודדים שלא יכולים לצאת מהבית.

אישה מאכילה חתולים במסגרת מאבק כנגד נטישת חתולים. -, אתר רשמי
"רק ככה נציל חיים". מלכת היופי לשעבר ניקול רזניקוב מאכילה חתולים במסגרת היוזמה החדשה/אתר רשמי, -

בין המתגייסים לקמפיין נמצאות גם דמויות מוכרות, בהם מיכל אמדורסקי, שאמרה כי היא "מתקשרת יותר טוב עם בעלי חיים מאשר עם בני אדם". היא סיפרה כי "אני חיה בבית עם שני כלבים ושלושה חתולים, תמיד אקבל מהם אהבה ללא תנאים, הם לא ישפטו אותי לעולם". גם ניקול רזניקוב, מלכת היופי שחזרה לא מזמן מצילומי "הישרדות VIP" ומגדלת חתול התגייסה למאבק, וכמוה גם השחקן ניב מג'ר ("על הספקטרום") שאמר כי "בעלי חיים זה יותר טוב מאנשים ועל כן אני אוהב אותם".

"אולי יש כאן בעצם שינוי מבורך שיש לו מחיר", אמרה מירי חנוך. "גם בעולם שלפני הקורונה היה הרבה סבל שקוף ולא מטופל. התחושה היא שזו הצפה של חוליי החברה, ואם כל מי שיכול יתגייס לעזור, יש סיכוי למהפכה חיובית שתראה כל סבל בעיניים אוהבות וכואבות, ולא רק סבל אנושי או אישי. בסוף כולנו בעלי חיים, על שתיים או על ארבע. רעב זה רעב וסבל זה סבל. אז שימו עין ולב וקערת מים וקצת אוכל ותצילו נפשות".

גם באזורים נוספים בארץ יש פעילות סיוע לחיות בית נטושות. ליטל בוהדנה מכפר תבור, שפועלת להצלת ורווחת בעלי חיים, אמרה כי בימים אלו היא מגבירה את הפעילות. "יש תחת חסותי עשרות בעלי חיים נטושים והם נמצאים בבתי אומנה במימון שלי, עד שהם מוצאים בתים חמים. גם פעילות של האכלת חתולי רחוב נמשכת", סיפרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully