וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ לגנץ: הגבל את אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן

6.10.2020 / 21:44

יו"ר מרצ פנה לשר הביטחון בבקשה להגביל את העברת הנשק לצבא האזרי בעקבות ההסלמה בנגורנו-קרבאך. במכתב ציין הורוביץ כי "יש למנוע מצב בו המלחמה המדממת הזו תתודלק בנשק הישראלי". בריאיון לוואלה! NEWS הודה בכיר אזרי כי הצבא עושה שימוש במל"טים "מתאבדים" תוצרת ישראל

בווידאו: ריאיון מיוחד עם יועצו של נשיא אזרבייג'ן/צילום: ברק רביד, עריכה: עמית שמחה

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש להגביל את אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן לאור ההסלמה בחבל נגורנו-קרבאך. "אספקת נשק בעת הזו היא בבחינת זמן על המדורה... יש למנוע מצב בו המלחמה המדממת הזו תתודלק בנשק ישראלי", כתב הורוביץ במכתב ששלח לגנץ במוצאי שבת.

הורוביץ ציין במכתב כי מסרטונים שהפיץ משרד ההגנה של אזרבייג'ן ומהתבטאויות של בכירים בממשלת אזרבייג'ן, ובהם הריאיון של יועץ הנשיא לוואלה! NEWS, עולה כי אזרבייג'ן משתמשת בקרבות עם ארמניה בחבל נגורנו-קרבאך באמצעי לחימה רבים מתוצרת ישראל כולל מל"טים "מתאבדים".

"לנוכח זאת יש צורך דחוף להבהיר מהו היקף אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן בימים אלה", כתב הורוביץ לגנץ. "האם אספקת הנשק אכן הוגברה כפי שמדווח בפרסומים השונים, זאת למרות שישראל קיבלה פניות מארמניה ולמרות הפגיעה במטרות אזרחיות?".

ניצן הורוביץ במליאת הכנסת, 1 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"יש למנוע מצב בו המלחמה המדממת הזו תתודלק בנשק ישראלי". הורוביץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר מרצ ציין במכתבו לשר הביטחון כי בביקור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת במשרד הביטחון לאחרונה הבהירו ראשי האגף לסיוע ביטחוני כי ישראל נוקטת באמצעים נאותים לפיקוח על מכירת נשק ישראלי בעולם. הורוביץ ביקש לדעת מהם האמצעים שישראל נוקטת כדי לוודא שצבא אזרבייג'ן לא עושה שימוש בנשק ישראלי לפגיעה באזרחים ארמנים.

מל"ט ישראלי חולף לאחר הפצצה של צבא ארמניה בקרבות נגד אזרבייג'ן בנגורנו-קרבאך, 1 באוקטובר 2020. משרד ההגנה של אזרבייג'ן, אתר רשמי
צילום תקיפה בנגורנו-קרבאך ממל"ט ישראל/אתר רשמי, משרד ההגנה של אזרבייג'ן

אתמול התקשר נשיא ארמניה ארמן סרקיסיאן לנשיא ראובן ריבלין והביע דאגה רבה מאספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן. ריבלין אמר לנשיא הארמני כי שיתוף הפעולה הביטחוני עם אזרבייג'ן לא מכוון נגד ארמניה והבטיח להעביר את המסר לגורמים בממשלה שעוסקים בנושא.

במקביל, שגריר ארמניה בישראל אמר אתמול בריאיון לתקשורת הארמנית כי מתקיים מו"מ עם ישראל על השעייה של משלוחי הנשק לאזרבייג'ן. הוא ציין כי קיבל הבטחות מגורמים רשמיים בישראל שאספקת הנשק תופסק תוך כמה ימים. בכירים בישראל לא אישרו את דבריו של השגריר הארמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully