וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארמניה בישראל: מתקיים מו"מ על השעיית משלוחי הנשק לאזרבייג'ן

עודכן לאחרונה: 5.10.2020 / 16:50

ארמן סמבטיאן אמר כי הוא מעריך שאספקת הנשק מישראל תופסק בתוך ימים, לאור הקרבות בנגורנו-קרבאך, ואף טען שגורמים בממשלה העבירו לו הבטחות בנושא. במקביל, ריבלין שוחח עם נשיא ארמניה והבהיר כי השת"פ עם אזרבייג'ן לא מכוון נגד מדינתו. במשרד החוץ סירבו להגיב לדברים

בווידאו: תיעוד הפעלת מל"ט מתוצרת ישראל בקרבות בנגורנו-קרבאך/צילום: משרד ההגנה האזרבייגני

שגריר ארמניה בישראל, ארמן סמבטיאן, אמר היום (שני) בראיון לאתר החדשות הארמני Factor.am כי הוא מעריך שתוך יומיים-שלושה ישראל תפסיק לספק נשק לאזרבייג'ן, על רקע הקרבות בנגורנו-קרבאך. לדבריו, גורמים בממשלת ישראל העבירו הבטחות כאלה לארמניה. "קיבלתי הבטחה מילולית באופן רשמי", אמר.

לדבריו, "יש לנו תלונות על כך שישראל מספקת נשק לאזרבייג'ן. אנחנו מנסים לעשות הכל כדי לעצור זאת - לפחות במצב הנוכחי בו יש מלחמה". סמבטיאן ציין שבמדינתו "מבינים כי מדובר בחוזים משנת 2015", אך "עכשיו, כשיש מלחמה", אמר, "אנחנו מבקשים מהישראלים לא לשלוח את הנשק". הוא הוסיף כי "מתנהל בנושא משא ומתן".

מל"ט ישראלי חולף לאחר הפצצה של צבא ארמניה בקרבות נגד אזרבייג'ן בנגורנו-קרבאך, 1 באוקטובר 2020. משרד ההגנה של אזרבייג'ן, אתר רשמי
תיעוד ההפגזות בנגורנו-קרבאך/אתר רשמי, משרד ההגנה של אזרבייג'ן

במשרד החוץ סירבו להגיב לתוכן הפרסום. "לא נגיב על הדברים עם השגריר הארמני", נמסר מדובר המשרד, ליאור חייט. כמו כן, הוא הבהיר כי "משרד החוץ לא מתייחס למדיניות היצוא הביטחוני של ישראל".

שגריר ארמניה בישראל, ארמן סמבטיאן. -, אתר רשמי
העריך כי בתוך ימים ישראל תפסיק את אספקת הנשק לאזרבייג'ן. סמבטיאן/אתר רשמי, -

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח היום טלפונית עם מקבילו בארמניה, ארמן סרקיזיאן. השיחה התקיימה לבקשתו של נשיא ארמניה, ובמרכזה עמד הדיאלוג וקידום הקשרים בין שתי המדינות. במהלכה, סרקיזיאן אמר לריבלין כי הוא מודאג ממכירות הנשק של ישראל לאזרבייג'ן, במיוחד על רקע ההסלמה האחרונה בלחימה בחבל נגורנו-קרבאך.

ריבלין הביע צער על פרוץ האלימות בין המדינות, ועל הקורבנות משני הצדדים. פקידים בכירים שמעורים בתכני השיחה אמרו כי הנשיא הבהיר לסרקיזיאן כי שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לאזרבייג'ן אינו מכוון נגד ארמניה. עוד אמר, כי יעביר את דאגותיו לגורמים הרלוונטיים בממשלת ישראל.

בנוסף, ריבלין הדגיש כי ישראל מעוניינת בקידום היחסים עם ארמניה, ומוכנה לסייע במישור ההומניטרי. הוא אמר כי המדינה מברכת על פתיחת השגרירות הארמנית בישראל, ומקווה שהשגריר הארמני יחזור במהרה. זו המחאה הארמנית בדרג הגבוה ביותר שהועברה לישראל מאז ההתלקחות האחרונה בנגורנו-קרבאך.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין במהלך פגישתו עם נשיא ארמניה  ד"ר ארמן סרקיזיאן בבית הנשיא. עמוס בן גרשום / לע"מ, אתר רשמי
הנשיא הבהיר כי שיתוף הפעולה עם אזרבייג'ן לא מכוון נגד ארמניה. ריבלין וסרקיזיאן/אתר רשמי, עמוס בן גרשום / לע"מ

ארמניה פתחה שגרירות בישראל לפני שבועות ספורים בלבד. עם זאת, משרד החוץ של ארמניה הודיע בשבוע שעבר כי הוא מחזיר את השגריר בישראל להתייעצויות, לאות מחאה על אספקת הנשק הישראלי לאזרבייג'ן במהלך המשבר בנגורנו-קרבאך.

דוברת המשרד מסרה כי "אספקת נשק מתוחכם ומודרני ביותר מישראל לאזרבייג'ן אינה מקובלת, במיוחד עכשיו לאור התוקפנות של אזרבייג'ן נגד ארמניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully