וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי ימריא לברלין לפסגה עם שרי החוץ של איחוד האמירויות וגרמניה

5.10.2020 / 19:17

הפגישה המשולשת מתקיימת ביוזמת שר החוץ הגרמני, שנועד לאחרונה עם שגרירי ישראל והאמירויות במדינה. שר החוץ ייפגש בנפרד עם מקבילו האמירתי וידון עמו בהתקדמות המגעים על הנספחים השונים של ההסכם בין המדינות, בהם תעופה, יחסים דיפלומטיים והשקעות

בווידאו: שר החוץ אשכנזי במסיבת עיתונאים בברלין עם עמיתו של החוץ הגרמני/עריכה: עמית שמחה

שר החוץ גבי אשכנזי ימריא מחר (שלישי) לברלין, שם יקיים פסגה משולשת עם שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן-זאיד ושר החוץ של גרמניה הייקו מאס. הפסגה מתקיימת ביוזמת שר החוץ הגרמני, שהעלה את הרעיון בפגישה שקיים לפני שבועיים עם שגרירי ישראל ואיחוד האמירויות.

לצד הפסגה, אשכנזי ייפגש בנפרד עם שר החוץ של האמירויות וידון עמו בהתקדמות המגעים בין הצדדים על הנספחים השונים של הסכם השלום בין המדינות. מדובר על הסכמי צד בתחומי התעופה, הוויזות, היחסים הדיפלומטיים, השקעות, מדע וטכנולוגיה, מים, חקלאות, אנרגיה ועוד.

אשכנזי ימריא לברלין במטוס של חיל האוויר הגרמני שיישלח במיוחד לאסוף אותו ואת המשלחת הישראלית. שר החוץ הגרמני, שר החוץ אשכנזי ושר החוץ של איחוד האמירויות יבקרו מחר יחדיו במוזיאון השואה בברלין ויניחו זר באנגרטת השואה בברלין.

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס בברלין, גרמניה, 27 באוגוסט 2020. AP
אשכנזי ומאס בברלין, אוגוסט/AP

"זה כבוד גדול ששרי החוץ של ישראל והאמירויות בחרו בברלין לארח את פגישתם הראשונה ההיסטורית", מסר הערב מאס. "הסכם השלום האמיץ בין ישראל ואיחוד האמירויות הוא החדשות הטובות הראשונות במזרח התיכון זה זמן רב - ובו זמנית הזדמנות לקידום הדיאלוג בין ישראל והפלסטינים. עלינו לנצל את ההזדמנות הזו, וגרמניה ואירופה רוצות לעזור".

בחודש שעבר הוזמן אשכנזי על ידי עמיתו הגרמני להשתתף במפגש בלתי פורמלי של שרי החוץ של כל המדינות החברות באיחוד האירופי. במסיבת עיתונאים משותפת בברלין אמר אשכנזי כי "מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה". אשכנזי ציין כי ישראל מקווה שלאור השינוי הזה במדיניות הפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן ויחדשו את הקשרים עם ישראל. "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זה תלוי בבחירתם ובהחלטתם להצטרף", הוסיף.

עוד בוואלה!

שגרירת ארה"ב באו"ם: מדינה ערבית נוספת תחתום על הסכם עם ישראל בקרוב

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר הייתה אמורה לבקר בישראל משלחת בכירה מאיחוד האמירויות כדי להמשיך את עבודת צוותי המו"מ, אך הביקור בוטל על רקע הטלת הסגר הכללי. בשל ביטול הגעת המשלחת התקיימו המגעים בין צוותי המו"מ בשיחות זום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully