וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים לאחר חתימת ההסכם: "מהלך שלא יביא שלום"

יפעת רוזנברג

15.9.2020 / 22:35

ברשות הפלסטינית גינו את הסכם הנורמליזציה שנחתם בין ישראל לאמירויות ובחריין, ואמרו כי התנאי לשלום הוא הכרה בזכותם להקים מדינה עצמאית. בחמאס כינו את המדינות אומות חלשות ומושפלות. "נתייחס להסכמים כאילו מעולם לא נחתמו"

בווידאו: טקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות ובחריין/צילום: לע"מ ורויטרס, עריכה: איתי עמרם

הפלסטינים בגדה המערבית וברצועת עזה גינו הערב (שלישי) את הסכם הנורמליזציה שנחתם בבית הלבן בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ובחריין. המהלך ההיסטורי ספג תקיפות מצד הרשות הפלסטינית, פתח, חמאס ברצועה והחזית העממית, כשכולם טענו כי ההסכם לא יביא לשלום עד שלא ייענו דרישותיהם.

בהודעה רשמית שהוציאה רמאללה, נכתב כי "חתימת הסכמי הנורמליזציה לא תשיג שלום באזור, כל עוד ארצות הברית וישראל לא יכירו בזכותו של עמנו להקים מדינה עצמאית, בעלת רצף טריטוריאלי בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה. בנוסף, לפתור את נושא הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטה של 194 האו"ם".

דובר פתח, אוסמה אל-קוואסמי, אמר כי מה שקורה היום הוא מסר של השפלה לערבים, ובפרט לאיחוד האמירויות ולבחריין.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, 3 ספטמבר 2020. רויטרס
הקמת מדינה לפני שלום. אבו מאזן יו"ר הרשות/רויטרס

חאזם קאסם, דובר חמאס, אמר כי ההסכמים אינם שווים את דיו העט שעמה חתמו. "עמנו מתעקש להמשיך להיאבק עד להשגת מלוא זכויותיו. נתייחס להסכמים האלה כאילו מעולם לא נחתמו. דובר נוסף של ארגון הטרור, עבד א-לטיף קאנוע, אמר כי הסכמי נרמול היחסים אינם מעניקים לגיטימציה לסיפוח סנטימטר מאדמתנו. "נתמודד עם נרמול היחסים בעמדה פלסטינית מאוחדת ונסלים את ההתנגדות", אמר

בכיר הג'יהאד האסלאמי, מוחמד אל-הינדי, אמר כי ישראל לא מחפשת בני ברית, אלא משתמשת בחלשים כדי להפר להפיק תועלת מהכספים שלהם.

בארגון החזית העממית אמרו כי ההכרזה הרשמית על הסכם הנורמליזציה היא יום שחור בהיסטוריה של עמנו, ו"ציון נפילת משטרי איחוד האמירויות הערביות ובחריין הבוגדניים".

עוד בוואלה!

נחתמו ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין: "השלום יתרחב לכל המזרח התיכון"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו ושרי החוץ של בחריין והאמירויות בטקס חתימת הסכמי הנרמול עם האמירויות ובחריין, הבית הלבן, וושינגטון, 15 בספטמבר 2020. רויטרס
"ההסכם מסמן את נפילת האמירויות ובחריין". נציגי המדינות טרם החתימה/רויטרס

גם באיראן תקפו את ההסכם. יועץ ליו"ר הפרלמנט האיראני אמר כי "מה שהתרחש בוושינגטון הוא קרקס בהובלת טראמפ, ובחריין והאמירויות הן רק שחקניות בו". לדבריו, "ישראל לא תהנה מנרמול היחסים ומתנתה היחידה תהיה העדר ביטחון. חתימת ההסכמים לא תביא שלום לאזור", סיכם.

לאחר חתימת ההסכם, ערב הסעודית פרסמה הודעה ולפיה היא עומדת לצד העם הפלסטיני ותומכת בכל המאמצים להשגת פתרון צודק ומקיף לסוגיה הפלסטינית. הודעתה של ריאד מגיעה לאחר התבטאותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שאמר כי הוא צופה שערב הסעודית תצטרף להסכם עם ישראל בבוא העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully