וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: "מדיניות הממשלה עברה מסיפוח לנורמליזציה"

27.8.2020 / 11:55

שר החוץ אמר למקבילו במפגש בברלין כי הוא מקווה שהפלסטינים יסכימו לשוב לשולחן המו"מ ויחדשו את הקשרים עם ישראל, לאור שינוי המדיניות. אשכנזי השתתף במפגש לא פורמלי של שרי החוץ של כל המדינות החברות באיחוד האירופי. הוא ייפגש בהמשך עם שר החוץ הצרפתי

בווידאו: שר החוץ אשכנזי במסיבת עיתונאים בברלין עם עמיתו של החוץ הגרמני/עריכה: עמית שמחה

שר החוץ גבי אשכנזי אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בברלין עם מקבילו הגרמני הייקו מאס כי "מדיניות ממשלת ישראל עברה באופן ברור מסיפוח לנורמליזציה". אשכנזי ציין כי ישראל מקווה שלאור השינוי הזה במדיניות הפלסטינים יסכימו לחזור לשולחן המשא ומתן ויחדשו את הקשרים עם ישראל. "השארנו את הדלת פתוחה לשכנינו, עכשיו זה תלוי בבחירתם ובהחלטתם להצטרף", הוסיף.

אשכנזי הוזמן על ידי עמיתו הגרמני להשתתף במפגש בלתי פורמלי של שרי החוץ של כל המדינות החברות באיחוד האירופי. מדובר בהזמנה חריגה לשר חוץ ישראלי. בכירים בישראל ציינו כי אשכנזי שם את שיקום היחסים עם האיחוד האירופי במקום גבוה בסדר העדיפויות של משרד החוץ.

לצד המפגש עם כל שרי החוץ יחדיו, אשכנזי ייפגש היום בברלין גם עם שר החוץ של צרפת. בכך ישלים אשכנזי פגישות עם שרי החוץ של שלוש המדינות הגדולות באירופה.

שר החוץ גבי אשכנזי בברלין, גרמניה, 27 באוגוסט 2020. AP
מקווה לחידוש המו"מ עם הפלסטינים. אשכנזי בברלין, היום/AP

דבריו של אשכנזי מנוגדים להצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהכחיש כי סיפוח חלקים מהגדה ובקעת הירדן ירד מהפרק במסגרת ההסכם עם איחוד האמירויות הערביות. "אין שינוי בתכנית שלי לעשות זאת בתיאום עם ארצות הברית. אמרתי שאביא החלת ריבונות ביהודה ושומרון - אני מחויב לכך", אמר נתניהו. לדבריו, "טראמפ ביקש מראש שנמתין זמנית עם החלת הריבונות, ואני הסכמתי".

מנגד, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר עם ההכרזה על נרמול היחסים כי ישראל הסכימה שלא לספח שטחים מהגדה המערבית. "זה יותר מאשר להוריד את זה מהשולחן, הם הסכימו לא לבצע זאת", אמר טראמפ. "זה ויתור חכם מאוד מצד ישראל", הוסיף.

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הגרמני הייקו מאס בברלין, גרמניה, 27 באוגוסט 2020. AP
הוזמן למפגש שרי החוץ. אשכנזי ומאס בברלין, היום/AP

גרמניה: "הסיפוח אינו עומד בחוק הבינלאומי"

חודש לפני מועד החלת הריבונות ב-1 ביולי עליו הכריז נתניהו, נועדו אשכנזי ומאס בישראל. שר החוץ הגרמני הביע את דאגת מדינתו מהתכנית. "כידיד ישראל - הסיפוח אינו עומד בחוק הבינלאומי", התריע.

הוא שב על עמדת ארצו לפיה גרמניה תומכת בפתרון שתי המדינות, ואף פנה לאשכנזי: "אמרת שאתה מוכן למו"מ אבל צריך להבין שזה הכרחי מבחינתנו. אם האזור מוכן לזה אנחנו מוכנים לתרום בנושא הזה ובנושאים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully