וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי נועד עם שר החוץ הבריטי: "הצטרפו לדרישה להשבת הסנקציות על איראן"

עודכן לאחרונה: 25.8.2020 / 11:59

דומיניק ראאב הגיע לביקור בישראל, במהלכו נפגש גם עם נתניהו וגנץ. בפגישתם הביע אשכנזי אכזבה מהחלטת בריטניה להתנגד להארכת אמברגו הנשק על איראן: "איום על היציבות והשלום במזרח התיכון ובעולם כולו". גם גנץ הצטרף לדברים: "לא נרפה כדי למנוע את ההתפשטות האיראנית"

בווידאו: שר החוץ הבריטי בביקור בישראל, נועד עם אשכנזי וגנץ/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, רויטרס ו-AP, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של בריטניה דומיניק ראאב נפגש הבוקר (שלישי) עם שר החוץ גבי אשכנזי במהלך ביקורו בירושלים. בהמשך נועד ראאב גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ בני גנץ.

במהלך פגישתם הביע אשכנזי את אכזבת ישראל מהימנעותן של בריטניה והמדיניות האירופיות במועצת הביטחון של האו"ם בהצבעה נגד הארכת אמברגו הנשק על איראן. "התאכזבנו לראות את ההצבעה של מדינות ה-E3", אמר שר החוץ. "איראן מהווה איום על היציבות והשלום במזרח התיכון ובעולם כולו, והסרת האמברגו תוביל לחימוש איראני מואץ. אני קורא לכלל המדינות להצטרף לארצות הברית בדרישתה להשבת מנגנון הסנקציות על איראן".

שר החוץ, גבי אשכנזי ומקבילו הבריטי, דומניק ראאב בפתח פגישתם במשרד החוץ, ירושלים 25 באוגוסט 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
אשכנזי וראאב בירושלים, היום/אתר רשמי, משרד החוץ

בנוסף לאיום האיראני, הפגישה עסקה גם בהסכם עם איחוד האמירויות הערביות. לדברי אשכנזי, מדובר ב"הוכחה שניתן להשיג שלום באמצעות שיח ישיר בין מדינות. אנחנו מקווים שמדינות נוספות במזרח התיכון יצטרפו למהלך".

אשכנזי אף הודה לעמיתו על עמדתה של ממשלת בריטניה בדבר הכרזתה על חיזבאללה כארגון טרור. הוא קרא לבריטניה לתמוך במאמץ הישראלי לאפשר ליוניפי"ל לקיים את המנדט שניתן לו בלבנון ולמנוע את התעצמות הארגון השיעי באזור.

שר הביטחון, בני גנץ בפתח פגישתו עם שר החוץ הבריטי דומיניק ראב במשרד החוץ 25 באוגוסט 2020. אריאל חרמוני / משרד הביטחון, אתר רשמי
גנץ וראאב בירושלים, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני / משרד הביטחון

גם גנץ קרא לבריטניה לתמוך בחידוש אמברגו הנשק על איראן. "יש למצוא את הדרך להפעלה מחודשת של אמברגו הנשק למול האיראנים, המערערים את היציבות האזורית וממשיכים לפתח את תכנית הגרעין", אמר שר הביטחון בפגישתו עם שר החוץ הבריטי. "ישראל לא תרפה ותמשיך לפעול בכל המישורים הדיפלומטיים, המרחביים והביטחוניים כדי למנוע את ההתפשטות והתוקפנות האיראנית".

בפגישה השתתפה גם השרה לעניינים אסטרטגיים, אורית פרקש הכהן, ונידונו בה גם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות והאפשרות לקידום יחסים עם מדינות נוספות באזור. גנץ הוסיף כי הוא קורא לפלסטינים לחדש את התיאום הביטחוני והמשא ומתן, אחרת יישארו מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully