וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מפעל הגז שחיזבאללה הציג שימש לייצור טילים

2.10.2020 / 17:30

הארגון הזמין עשרות עיתונאים למפעל, כדי לשלול את טענותיו של נתניהו ולהוכיח שמדובר במפעל לבלוני גז. אולם לפי הצבא, המכונות שהוצגו שימשו לכיפוף וחיתוך מתכת באופן המיועד לייצור טילים, וחלק מהנוכחים, בהם מנהל המפעל - הם פעילי הארגון

בווידאו: אתרי חיזבאללה שנחשפו באל ג'נאח ובשויפאת/צילום: דובר צה"ל

המכונות שהציג חיזבאללה לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם משמשות לייצור טילים - כך נמסר היום (שישי) מצה"ל. לדבריהם, המכונות שנטען שמיועדות לייצור בלוני גז הן מכונות לערגול, כיפוף וחיתוך מתכות בהליך לייצור הטילים המדויקים. עוד אמרו בצה"ל כי באי מסיבת העיתונאים שכינס מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, בהם מנהל המפעל, הם פעילים בארגון.

ביום שלישי, הזמין נסראללה עיתונאים לכאורה לאחד משלושה אתרים בביירות שחשף נתניהו, שעתיים לאחר נאומו, כדי להוכיח שהוא אינו משמש לייצור טילים. אולם צה"ל הראה כי זה היה מצג שווא, ושהאדם שהוצג כמנהל המפעל בשכונת אל ג'נאח, מחמד כאמל פא'אד רמאל, הוא חבר בארגון הפועל תחת היחידה לייצור טילים מדויקים, בשיתוף פעולה עם איראן. במסגרת תפקידו, טס בכמה הזדמנויות לאיראן יחד עם פעילים נוספים.

עוד נודע לוואלה! NEWS כי עיתונאים מלבנון ביקשו מחיזבאללה לבקר בשני האתרים הנוספים שנחשפו לפי מידע של צה"ל, אך ארגון הטרור התנגד בתוקף ומיהר לשלוח אל האתרים כוח שיוציא פריטים העשויים לקשור אותם לפעילות צבאית.

מחמד כאמל פא'אד רמאל, מנהל האתר לייצור רכיבי טילים בביירות. דובר צה"ל, אתר רשמי
מנהל המפעל, מחמד כאמל פא'אד רמאל/אתר רשמי, דובר צה"ל
מכונות האתר לייצור רכיבי טילים בביירות. דובר צה"ל, אתר רשמי
המכונות לייצור טילים באתר בביירות/אתר רשמי, דובר צה"ל

בצה"ל מסרו כי המכונות, שלדברי הארגון שימשו לייצור בלוני גז, הן מכונות המיועדות לשלבים השונים של ייצור הטילים המדויקים. בין היתר נראו בסרטון מכונת כיפוף, המעבדת את המתכון מהן מורכבים מעטפת המנוע, ראש הקרב ומקטעי הנייוט של הטיל, מכונת ערגול, הנועדה לעיבוד מתכות לצורת גליל ומאפשרת את עיבוד המתכות לרכיבי הטיל, ומכונות לחיתוך הידראולי, ידני ובלייזר של המתכות בזוויות הנדרשות לייצור כנפונים לייצוב הטיל, מעטפות המנועים וראשי הקרב.

כמו כן, נחשף תיעוד של תנועות חשודות סביב אתר הטילים התת-קרקעי שזוהה בשכונת שויפאת. בתיעוד נראה רכב מסחרי מגיע לאתר, ויוצא ממנו שעות ספורות לאחר מכן לכיוון אתר נוסף בשכונת ברג' אל-בראג'נה, הנמצא בשימוש הארגון. שני האתרים ממוקמים מתחת לבנייני מגורים אזרחיים המאכלסים עשרות משפחות.

עוד בוואלה!

מחסן טילים לצד מצבור גז: נתניהו חשף היערכות סודית של חיזבאללה בביירות

לכתבה המלאה
האתר בשויפאת בו פועל  חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
מסלול הרכב המסחרי בביירות/דובר צה"ל
האתר בשויפאת בו פועל  חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
בניין מגורים מעל האתר התת-קרקעי לייצור טילים/דובר צה"ל

במערכת הביטחון טוענים כי האתרים מהווים הוכחה למאמץ חיזבאללה להגיע ליכולות ייצור סדרתיות של טילים מדויקים, שבמערכה עתידית יכוונו לעבר אתרים אסטרטגיים בעומק שטח ישראל. בשונה מרקטות וטילים שצבר הארגון השיעי בשני העשורים האחרונים, הטילים המדויקים יודעים לפגוע ברדיוס של פחות מ-50 מטרים מהמטרה שנקבעה.

חשיפת אתרי פרויקט הדיוק של חיזבאללה ממחישים כיצד מיקם אותם הארגון סמוך לאזור הומה אזרחים. רק בשבוע שעבר ארע פיצוץ מסתורי במחסן תחמושת בעין קניא וממנו נהרג פעיל חיזבאללה.

בהצהרתו של נתניהו בעצרת האו"ם ה-75, שהתבצעה באופן מקוון, הציג את מחסני הטילים של חיזבאללה והדגיש את הסיכון שבהימצאותם בסביבה אזרחית. "כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות שאירע בחודש שעבר", אמר, והציג על המסך את מיקום האירוע. "זהו הנמל בביירות. מאתיים אנשים קיפחו את חייהם, אלפים נפצעו ורבע מיליון בני אדם נעשו חסרי בית. כאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully