וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסן טילים לצד מצבור גז: נתניהו חשף היערכות סודית של חיזבאללה בביירות

עודכן לאחרונה: 29.9.2020 / 23:03

ראש הממשלה נשא נאום מוקלט בעצרת הכללית של האו"ם והציג מחסני רקטות של ארגון הטרור השיעי בבירת לבנון. "כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות בחודש שעבר, כאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא", אמר נתניהו. נסראללה: נתניהו משקר ומנסה להסית את העם הלבנוני נגד חיזבאללה

בווידאו: נתניהו חושף בנאומו באו"ם מחסני טילים של חיזבאללה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שלישי) הצהרה מקוונת בעצרת האו"ם ה-75, במהלכה הציג מפה של מחסן נשק של חיזבאללה באזור מגורים בביירות, ליד תחנת דלק בשכונת ג'נאח. נתניהו טען כי מדובר במפעל טילים, צרף לתמונה את המיקום ב-GPS וקרא לתושבי לבנון לדרוש מחיזבאללה להוציא את מפעל הטילים מהשכונה.

"כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות שאירע בחודש שעבר", אמר, והציג על המסך את מיקום האירוע. "זהו הנמל בביירות. מאתיים אנשים קיפחו את חייהם, אלפים נפצעו ורבע מיליון בני אדם נעשו חסרי בית", אמר. "וכאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא", אמר והצביע על המפה שחשף.

"זאת שכונת ג'נאח בביירות, היא צמודה לנמל התעופה הבינלאומי, וכאן מחזיק חיזבאללה מחסן נשק סודי", הוסיף ראש הממשלה. "המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז, אלה מיכלי גז, בדיוק כאן. זה נמצא במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. כאן יש משאיות גז נוספות. וכל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים. עבור אזרחי שכונת ג'נאח, אלה הן הקואורדינטות (נקודות הציון)".

המפה שהציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם 29 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
מיקום המחסן כפי שהופיע במפה שהציג נתניהו בהצהרתו באו"ם/אתר רשמי, -
המפה שהציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם 29 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
מיקום הפיצוץ בביירות לפני כשבועיים, כפי שמופיע במפה שהציג נתניהו בהצהרתו באו"ם/אתר רשמי, -

נתניהו המשיך, "ואני רוצה להראות לכם את הכניסה למפעל הטילים של חיזבאללה, כי זה מה שזה. זאת חברת הגז, וכאן מחסן הטילים הנפיץ. אני אומר לתושבי ג'נאח, עליכם לפעול כעת. עליכם למחות נגד זה. משום שאם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת".

אז פנה ראש הממשלה לאזרחי לבנון ואמר להם כי "לישראל אין שום כוונה לפגוע בכם, אך לאיראן יש. איראן וחיזבאללה בכוונת תחילה שמים אתכם ואת משפחותיכם בסכנה חמורה. עליכם להבהיר שמה שהם עושים אינו מקובל. עליכם לדרוש מהם להסיר את המחסנים הללו", אמר. "רק לפני כמה ימים, מחסן כזה התפוצץ בעין קאנא בדרום לבנון. ומסיבה זאת, על הקהילה הבינלאומית להתעקש שחיזבאללה יפסיק להשתמש בלבנון ובאזרחיה כמגנים אנושיים".

נתניהו התייחס למאמץ האיראני בעניין הגרעין ואמר כי "אין ספק שאיראן מנסה להשיג נשק גרעיני. הארכיון הגרעיני מוכיח זאת. בעוד כמה חודשים יהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר לשתי פצצות גרעין".

נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם 29 בספטמבר 2020. ---, אתר רשמי
"אם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת". נתניהו בנאומו באו"ם, הערב/אתר רשמי, ---

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס לדברי נתניהו בנאומו לערוץ הלבנוני אל-מנאר, ואמר כי ראש הממשלה שיקר לגבי חשיפת מחסן הטילים בביירות. נסראללה אף הזמין כלי תקשורת להיכנס למפעל המדובר. "נתניהו מנסה להסית את הלבנונים נגד חיזבאללה. אנחנו מזמינים את אמצעי התקשורת להיכנס למתקן שנתניהו דיבר עליו".

"נתניהו שיקר": נאום נסראללה

בווידאו: מזכ"ל חיזבאללה מכחיש כי ארגונו מחזיק טילים ליד ביירות/צילום: רויטרס
המפה שהציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני עצרת האו"ם 29 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
צילום מפעל הטילים שהציג נתניהו בהצהרתו באו"ם/אתר רשמי, -

פרויקט דיוק הטילים המשותף לחיזבאללה ולאיראן כולל הסבת רקטות קיימות לטילים מדויקים, לצד תהליך ייצור של הטילים המדויקים באמצעות הקמת אתרי ייצור בלבנון. הפרויקט מצביע על המשך הפעילות האיראנית באמצעות חיזבאללה לערעור היציבות באזור.

מלבד האתר לייצור טילים שחשף נתניהו בנאומו, נחשפו גם אתר תת-קרקעי לייצור רכיבי טילים מדויקים הנמצא בשכונת אלליכי בעיר. האתר ממוקם מתחת לארבעה בנייני מגורים בני שבע קומות המאכלסים יותר מ-70 משפחות. במרחק כ-130 מטרים צפונית לאתר ממוקמת כנסייה, ובמרחק זהה ממוקם מרכז רפואי.

כמו כן, התגלה גם אתר תת-קרקעי לייצור רכיבי טילים מדויקים בשכונת שויפאת. האתר ממוקם מתחת לחמישה בנייני מגורים המאכלסים כ-50 משפחות. במרחק של כ-90 מטרים מצפון לאתר, פועל מסגד.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך נאומו 29 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"נתניהו משקר". נסראללה בנאומו הערב/אתר רשמי, -
בווידאו: אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל
אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל
אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל

נאומו של נתניהו בעצרת ה-75 של ארגון האומות המאוחדות, כמו גם הצהרותיהם של יתר המנהיגים, הועבר לראשונה באופן וירטואלי. זאת מאחר והכנס מתקיים בצורה מקוונות במסגרת מגבלות הקורונה.

אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות. דובר צה"ל
אתרים בהם פועל ארגון הטרור חיזבאללה לייצור רכיבי טילים מדויקים בלב העיר ביירות/דובר צה"ל

העצרת הערב מגיעה כשבועיים לאחר הישג דיפלומטי היסטורי - חתימת ההסכמים לנרמול היחסים בין ישראל, איחוד האמירויות ובחריין. האירוע התקיים בטקס שנערך בבית הלבן בהשתתפות שרי החוץ של המדינות הערביות, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונתניהו עצמו.

בפתח דבריו באו"ם אמר נתניהו כי "השנה יש לי חדשות טובות מהמזרח התיכון - ישראל חתמה בבית הלבן על הסכמים עם שתי מדינות ערביות - איחוד האמירויות ובחריין". הוא הוסיף כי "ההסכמים האלה לא יהפכו את השלום בין ישראל לפלסטינים לפחות אפשרי אלא ליותר אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully