וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בלבנון: פיצוץ במחסן נשק של חיזבאללה בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 22.9.2020 / 19:31

עשן היתמר מעין קאנא בעקבות הפיצוץ. גורמי ביטחון אמרו כי אנשי חיזבאללה סגרו את הגישה לאזור, שהוא מעוז של הארגון השיעי. אחד הגורמים אמר כי הפיצוץ במחסן קרה בעקבות תקלה. לפי דיווחים, יש כמה נפגעים

בווידאו: פיצוץ במחסן חיזבאללה בדרום לבנון/מתוך טוויטר

פיצוץ אירע היום (שלישי) במבנה של חיזבאללה בכפר עין קאנא שבדרום לבנון - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. מקור ביטחוני אמר לרויטרס כי היה זה מחסן נשק של הארגון, והפיצוץ היה תוצאה של "תקלה טכנית". עוד דווח כי אנשי הארגון פרסו מחסומים באזור. על פי דיווחים שונים, כמה בני אדם נפגעו בפיצוץ.

הארגון השיעי הנתמך על ידי איראן טרם מסר התייחסות רשמית לפיצוץ בכפר, שנמצא 50 ק"מ מדרום לביירות. בערוץ אל-מנאר של הארגון אמרו כי סיבת הפיצוץ לא ידוע. דרום לבנון הוא מעוז של חיזבאללה, המחזיק במאגרי רקטות ונשק רבים בכפרים. לפי דיווחים, כלי טיס של חיל האוויר טסו בשמי האזור לפני הפיצוץ, אך הפעילות של ישראל בשמי דרום לבנון היא עניין שבשגרה.

דיווח בלבנון: פיצוץ עז נשמע בדרום המדינה; כמה פצועים במקום
22.9.20. -, אתר רשמי
עשן מיתמר מאזור הפיצוץ בעין קאנא, היום/אתר רשמי, -

בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראה עשן רב מיתמר מהאזור. עדי ראיה סיפרו כי הפיצוץ הרעיד את המקום, ותושבים תועדו הולכים בין ההריסות בעקבות הפיצוץ, שגרם נזק למבנה סמוך.

לבנון נמצאת במשבר פוליטי וכלכלי עמוק, שהחריף עוד יותר בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות בחודש שעבר. המגעים להקמת ממשלה חדשה תקועים, בין היתר בשל התעקשות חיזבאללה ואמל השיעים על תפקידים מסוימים בממשלה החדשה, שאותה אמור להקים הדיפלומט מוסטפא אדיב הסוני.

צרפת לוחצת על הסיעות השונות במדינה להקים ממשלה חדשה במהירות, ולא היא לא תעביר לה סיוע כספי הדרוש לשיקום הכלכלה שקרסה אחרי עשורים רבים של שחיתות וניהול כושל.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully