וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה גורלית בלבנון להקמת ממשלה: "הזדמנות אחרונה למנוע את היעלמותנו"

16.9.2020 / 12:10

המועד שסוכם עם צרפת להרכבת ממשלה חדשה בראשות מוסטפא אדיב כבר חלף, ובכירים במדינה מזהירים מפני ההשלכות. "יש מי שלא הבין שהיוזמה הצרפתית היא האחרונה", אמר מנהיג הדרוזים ג'ונבלאט. לבנון נמצאת בקריסה כלכלית ופוליטית מאז הפיצוץ בנמל ביירות

בווידאו: מקרון בביקור בלבנון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הפוליטיקאי הלבנוני הבכיר ווליד ג'ונבלאט אמר היום (רביעי) כי נראה שיש מי שאינם מבינים שהמאמצים של צרפת להוצאת לבנון מהמשבר הם הסיכוי האחרון להציל את המדינה. לבנון נמצאת בעיצומה של התמוטטות כלכלית ופיננסית, שמהווה את האיום הגדול ביותר על יציבותה מאז מלחמת האזרחים של 1990-1975, והיא העמיקה אחרי הפיצוץ בנמל ביירות בתחילת החודש שעבר.

צרפת לוחצת על הפוליטיקאים המסוכסכים של לבנון להקים ממשלה חדשה לטובת ביצוע רפורמות במדינה מוכת השחיתות, אך המועד האחרון שעליו עם סיכמה עם פריז להקמת הממשלה החדשה, שהיה אתמול, כבר חלף.

"נראה שיש מי שלא הבינו או לא רצו להבין כי היוזמה הצרפתית היא ההזדמנות האחרונה להציל את לבנון ולמנוע את היעלמותה, כפי ששר החוץ (הצרפתי) אמר בבירור", כתב בטוויטר ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון. שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן אמר בחודש שעבר כי לבנון עלולה "להיעלם" ללא רפורמות קריטיות.

מפגין מוחה מול חיילים לבנונים במהלך הפגנה נגד הממשל מול ארמון הנשיאות בבעבדא, לבנון, 12 בספטמבר 2020.. רויטרס
"נראה שיש מי שלא הבינו או לא רצו להבין". מפגין מוחה מול חיילים בביירות/רויטרס

מחוקק במפלגה נוצרית גדולה אמר כי המדינה עומדת בפני 24 שעות קריטיות, שבה "התבונה" תנצח ותוקם ממשלה, או שמוסטפא אדיב, ראש הממשלה המיועד, יתפטר. "יש לנו הזדמנות היסטורית דרך היוזמה שהשיק הנשיא עמנואל מקרון", צייץ סימון אבי רמיה, מהתנועה הפטריוטית החופשית. מקרון ביקר בלבנון פעמיים מאז הקטסטרופה בביירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully