וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית

10.9.2020 / 18:50

צבא לבנון טען כי כוחותיו איתרו את הרחפן, בעת שטס מעל הכפר עיתא א-שעב בדרום המדינה, והפילו אותו במרחק של כ-200 מטרים מקו הכחול בתוך לבנון. דובר צה"ל מסר כי אין חשש לדליפת מידע

צה"ל: רחפן נפל במהלך פעילות שגרתית סמוך לגבול בצד הלבנוני/עורך:שאול אדם

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון, במהלך פעילות מבצעית באזור גבול הצפון - כך נמסר הערב (חמישי) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי אין חשש לדליפת מידע בעקבות נפילת הרחפן. צבא לבנון טען כי כוחותיו איתרו את הרחפן, בעת שטס מעל הכפר עיתא א-שעב בדרום המדינה, והפילו אותו במרחק של כ-200 מטרים מקו הכחול בתוך לבנון.

לפני כשלושה שבועות אירע אירוע דומה, כשרחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית בגבול. דובר צה"ל מסר גם אז כי אין חשש לדליפת מידע. במקרה הקודם דווח ברשת אל-מנאר כי חיזבאללה הפיל את כלי הטיס, וגם אז זה קרה מעל שמי הכפר עייתא א-שעב שבדרום המדינה. גם בחודש יולי נפל רחפן צה"לי בדרום לבנון.

ND יחידת מטמון פיתחה מגוון פתרונות טכנולוגיים להתמודדות עם עשרות אלפי המפגינים בגבול עזה. רויטרס
רחפן צה"לי במהלך תרגיל בדרום/רויטרס

השבוע ביקר מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בלבנון, ונפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בביירות. לפי הודעת חיזבאללה, הם דנו בהתפתחויות המדיניות והצבאיות באזור, על רקע "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל. פגישתם נערכה אחרי שחמאס וישראל הגינו להבנות על חזרה לרגיעה, בתיווכה של קטאר.

עוד בוואלה!

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון; אין חשש לדליפת מידע

לכתבה המלאה

הנייה הגיע ללבנון ביום רביעי האחרון, בביקור הראשון שלו במדינה אחרי כמעט 30 שנה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, מצדו, הצהיר בשבוע שעבר כי ארגונו עדיין לא אמר את המילה האחרונה בעקבות חיסול אחד מאנשיו על ידי חיל האוויר בסוריה בחודש יולי.

נסראללה אמר כי "כשישראל הורגת אחד מחיילינו - אנחנו הורגים אחד מחייליה". בנאום שנשא לרגל חג העשוראא השיעי, הוסיף מזכ"ל חיזבאללה כי הארגון נחוש "לשקם את מאזן ההרתעה". בארגון השיעי הבטיחו להגיב מאז שאחד מאנשיו נהרג בתקיפה של ישראל בסוריה בחודש שעבר, ומאז נרשמו כמה היתקלויות עם צה"ל בצפון. "אנחנו לא ממהרים להגיב", הוסיף נסראללה. "בסופו של דבר החיילים (הישראלים) יצאו מהמחבוא שלהם, נפגוש אותם ונממש את התגובה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully