וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחודש אחרי האסון: שריפה גדולה פרצה בנמל ביירות

עודכן לאחרונה: 10.9.2020 / 20:07

מסוקים צבאיים סייעו להשתלט על הלהבות, שפרצו במחסן שמנים וצמיגים. לא היו נפגעים, אך בבירת לבנון טרם התאוששו מהפיצוץ בחודש שעבר, שבו נהרגו כ-190 איש. נשיא לבנון: "ייתכן שהייתה זו פעולת חבלה". התושבים מיואשים. "אי אפשר לסמוך על הפוליטיקאים בכלום"

בווידאו: שריפה בנמל ביירות, חודש אחרי האסון/מתוך טוויטר

שריפה פרצה היום (חמישי) בנמל ביירות בלבנון, כחודש לאחר האסון במקום. בהודעה מטעם צבא לבנון נמסר כי האש פרצה במחסן המשמש לאחסון דלקים וצמיגים בבירה. מסוקים צבאיים סייעו להשתלט על הלהבות, שדעכו לקראת שעות הערב. בתיעוד ברשת הטלוויזיה המקומית נראה עשן שחור סמיך מיתמר ממוקד אש. ראש הצלב האדום בלבנון הבהיר כי אין חשש מפיצוץ באזור ואין פצועים, אך כמה אנשים סבלו מקשיי נשימה.

הסיבה לפרוץ השריפה טרם ידועה והרשויות הודיעו על פתיחת חקירה. מישל נג'אר, השר לעבודות הציבור לשעבר שהתפטר אחרי הפיצוץ בחודש שעבר, אמר כי מהמידע הראשוני עולה כי הדליקה החלה במהלך עבודות ריתוך, כחלק מהתיקונים במקום. גורם צבאי אמר כי ככל הנראה השריפה פרצה אחרי ששמן בישול התלקח והתפשט למחסני צמיגים. לטענת הנשיא מישל עאון, השריפה פרצה כתוצאה של רשלנות, תאונה או חבלה. הוא קרא להעמיד לדין את האחראים.

הדליקה פרצה באזור הדיוטי פרי בנמל, וחלק מהתושבים נמלטו לאור הטראומה מהפיצוץ העוצמתי. "ברור שפחדנו. רק חודש עבר מהפיצוץ שהרס את ביירות. ראינו שאותו דבר קורה שוב", אמר אנדרה מורבס בן ה-53, בזמן שפיח ואפר נפלו על כלי רכב ומבנים בחלקים מהעיר הפצועה.

שריפה פרצה בנמל ביירות, 10 בספטמבר 2020. רויטרס
הסיבה לפרוץ השריפה טרם ידוע. נמל ביירות, היום/רויטרס

בפיצוץ ההרסני שאירע בנמל ביירות ב-4 באוגוסט נהרגו כ-190 בני אדם ו-6,000 נוספים נפצעו. הרשויות במדינה אמרו כי הפיצוץ בנמל נגרם מ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי, שממנו ניתן להכין גם חומרי נפץ, שהוחזקו במשך שנים ללא אמצעי בטיחות נאותים. התקרית השמידה שכונות שלמות והובילה לנפילת הממשלה בשל הזעם הציבורי על האסון ועל המשבר הכלכלי בכללותו.

עוד בוואלה!

המומים ושבורים, אזרחי לבנון מפנים את הזעם שלאחר הפיצוץ כלפי הממשלה

לכתבה המלאה
שריפה פרצה בנמל ביירות, 10 בספטמבר 2020. רויטרס
מסוק מעל מוקד השריפה בביירות, היום/רויטרס
שריפה פרצה בנמל ביירות, 10 בספטמבר 2020. רויטרס
עשן מיתמר בשמי ביירות, היום/רויטרס

האסון בביירות הוביל את המדינה, שכבר הייתה במצב כלכלי חמור, למשבר החריף ביותר מאז תום מלחמת האזרחים בת 15 השנה ב-1990. תושבים רבים מתוסכלים מכך שטרם פורסמו ממצאי חקירת הפיצוץ בנמל, יותר מחודש לאחר שהוא הותיר מאות אלפים ללא קורת גג. השריפה האחרונה רק צפויה להגביר את חוסר האמון של התושבים באליטה השלטת, שאותה הם מאשימים בשחיתות ובניהול כושל.

"זה פשע חמור, הזנחה חמורה ושחצנות גדולה", אמרה הפעילה כרמן גאה, פרופסורית עמיתה באוניברסיטה האמריקנית בביירות. "אי אפשר לסמוך עליהם בשום דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully