וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי האסון: צבא לבנון איתר 4 טונות של אמוניום בכניסה לנמל ביירות

3.9.2020 / 19:08

הצבא מסר כי מהנדסים מטפלים בחומר המסוכן והנפיץ, שאלפי טונות שלו הובילו לפיצוץ האדיר לפני כחודש. אלו הוחזקו במשך שנים ללא אמצעי בטיחות נאותים. בשטח, חוקרים צוותי החילוץ אפשרות של אדם שעדיין נותר חי מתחת להריסות

בווידאו: מקרון בביקור בלבנון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

צבא לבנון אמר היום (חמישי) כי הוא איתר 4.35 טונות של אמוניום חנקתי בכניסה לנמל ביירות, כחודש לאחר שאלפי טונות של אותו חומר דליק ונפיץ התפוצצו והחריבו את הבירה. הצבא מסר כי מהנדסים מטפלים במצבור, שנמצא בכניסה 9 לנמל.

בפיצוץ ההרסני שקרה ב-4 באוגוסט נהרגו כ-190 בני אדם ו-6,000 נוספים נפצעו, אך התקווה למציאת ניצולים טרם אבדה: מחלצים הסורקים בהריסות של אחד המבנים שהתמוטט באסון מנסים לאתר אדם שייתכן שנותר בחיים, אחרי דיווחים על כך שנשמעה פעימת לב מבין ההריסות שזוהתה על ידי כלב גישוש.

אזור נמל ביירות הרוס אחרי הפיצוץ, 6 באוגוסט 2020. GettyImages
ביירות תזדקק לכספים רבים כדי להשתקם. הנמל ההרוס/GettyImages

הרשויות אמרו כי הפיצוץ בנמל נגרם מ-2,750 טונות של אמוניום חנקתי, שממנו ניתן להכין גם חומרי נפץ, שהוחזקו במשך שנים ללא אמצעי בטיחות נאותים. הפיצוץ ריסק שכונות שלמות והוביל לנפילת הממשלה בשל הזעם הציבורי על האסון ועל המשבר הכלכלי בכללותו. התושבים חוששים מפני מצבורים אחרים של חומרים מסוכנים שלא מוחזקים בצורה בטוחה ומסכנים אותם.

מוקדם יותר היום הורה נשיא לבנון מישל עאון על תיקון תשתיות התדלוק הישנות בנמל התעופה ביירות וקרא לחקירה, בעקבות דיווח שלפיו אלפי ליטרים של דלק דלפו מהמערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully