וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההוכחות במשפט נתניהו עשוי להידחות בחודש וחצי

1.10.2020 / 18:48

ביהמ"ש המחוזי בי-ם החליט לדחות את מועד הגשת המענה לכתב האישום מ-18 באוקטובר, כפי שנקבע במקור, ל-29 בנובמבר. זאת בעקבות בקשות שהגישו סנגוריהם של נתניהו ובני הזוג אלוביץ'

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

הרכב השופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים החליט הערב (חמישי) לדחות את מועד הגשת המענה לכתב האישום והטענות המקדמיות ל-29 בנובמבר, בעקבות הבקשות שהגישו סנגוריהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל בני הזוג אלוביץ', הנאשמים בתיק.

המועד להגשת המענה לכתב האישום נקבע במקור ל-18 באוקטובר, אולם הסנגורים ביקשו לדחות אותו עד לאחר הדיון בנוגע להעברת חומרי החקירה, שנקבע ל-15 בנובמבר. בית המשפט נענה לבקשה ודחה את המועד. בעקבות זאת, לא מן הנמנע שתחילת שלב ההוכחות במשפט תידחה גם היא בכחודש, אולם נכון לעכשיו הדבר טרם נקבע.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים עם פתיחת משפטו/רויטרס

השבוע, דווח כי סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' הגישו את בקשת הדחייה, בין היתר, משום שבשלישי, התגלה כי הפרקליטות לא העבירה להם חלק מתכתובת המיילים בין אילן ישועה לחוקרי להב 433.

בשבועות האחרונים, הגישו כלל הסנגורים בתיק בקשות שונות להעברת חומרי חקירה נוספים ולגילוי ראיות שהוטל עליהן חיסיון. בשל כך, נקבע דיון בעניין לאמצע נובמבר.

בהחלטה על קביעת הדיון ביקשו סנגורי בני הזוג אלוביץ', עורכי הדין מיכל רוזן עוזר וז'ק חן, כי בית המשפט יאפשר להם להגיש את הטענות המקדמיות רק לאחר שיסתיימו ההליכים הנוגעים לחומרי החקירה.

שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
בני הזוג אלוביץ' בסיום משפטם בבית המשפט המחוזי בי-ם, מאי/ראובן קסטרו

הסנגורים של הזוג טענו כי סדר הדברים שקבע בית המשפט - במסגרתו הם יידרשו להגיש טענות מקדמיות לפני שקיבלו לידיהם את מלוא חומרי החקירה, שלטענתם הם זכאים לקבל - " מציב קושי ממשי בפני הנאשמים ומהווה פגיעה בזכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully