וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: הפרקליטות הודיעה לסניגורים את סדר רשימת העדים

15.9.2020 / 12:46

פרקליטי הנאשמים בתיקי האלפים קיבלו את סדר העדים בפרשת 4000. הרשימה מכילה את קבוצת העדים הראשונה, ממנה עולה כי הפרקליטות תתחיל את שלב ההוכחות בחלק הנוגע למאמצי הטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לסנגורים בתיקי האלפים על סדר העדים בפרשת 4000, תיק בזק-וואלה. לפי קבוצת העדים הראשונה, עולה כי הפרקליטות תתחיל את שלב ההוכחות בחלק הנוגע למאמצי הטיית הסיקור באתר וואלה! NEWS לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

העד הראשון יהיה מנכ"ל האתר לשעבר אילן ישועה, ואחריו יעידו העורך הראשי לשעבר אבירם אלעד ומי שהייתה ראש מערכת החדשות, מיכל קליין. במסגרת קבוצת העדים הראשונה יעיד גם עד המדינה ניר חפץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע על סגר, 13 בספטמבר 2020. רויטרס
הפרקליטות תתחיל בחלק הנוגע למאמצי הטיית הסיקור באתר וואלה. נתניהו/רויטרס

בתחילת השבוע ביקשו סנגוריהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בעלי בזק לשעבר הנאשמים בתיק 4000, מבית המשפט המחוזי בירושלים כי יורה לפרקליטות להעביר להם חומרי חקירה נוספים בתיק. השניים נאשמים בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

מדובר בחומרי חקירה הקשורים לחקירות עדי המדינה חפץ ושלמה פילבר, לרבות תרגילי חקירה שהופעלו על בנם של הזוג, אור אלוביץ', וכן חומרים הנוגעים למעמדו של המנכ"ל לשעבר ישועה, שלא נחקר בפרשה כחשוד למרות חלקו המרכזי בתיק.

במקביל, גם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, המואשם בתיק 2000 ("פרשת נתניהו-מוזס") בשוחד, מרמה והפרת אמונים, הגיש באמצעות עורכות דינו, נוית נגב ואיריס ניב סבאג, בקשות לגילוי חומרי חקירה רבים.

עוד בוואלה!

בני הזוג אלוביץ' ורה"מ ביקשו מבית המשפט חומרים נוספים על החקירה

לכתבה המלאה

בעוד חודש אמורים הצדדים להגיש טענות מקדמיות, ובין היתר הם צפויים לבקש לבטל את כתב האישום במסגרת טענה של הגנה מן הצדק. הדיון הבא במשפט נתניהו נקבע ל-6 בדצמבר, ובו יידונו הטענות המקדמיות של הצדדים, ותשובותיהם לכתב האישום. הנאשמים יצטרכו להתייצב לדיון. ראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן-פלדמן, קבעה כי עליהם להיערך לשמיעת ראיות החל מחודש ינואר 2021, שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. התובעת במשפט, המשנה ליועמ"ש עו"ד ליאת בן ארי, הודיעה כי סדר הפרשות המתוכנן הוא תיק 4000 ואחריו התיקים 2000 ו-1000.

תיק 4000, התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, כך על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק היחיד שבו מואשם נתניהו בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully