וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג אלוביץ' ורה"מ ביקשו מבית המשפט חומרים נוספים על החקירה

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 15:11

סנגורי בני הזוג, הנאשמים בעבירות של מתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט, ביקשו מביהמ"ש המחוזי שיורה לפרקליטות להעביר אליהם חומרים הקשורים לחקירת חפץ ופילבר, כמו גם מידע על ההחלטה שלא לחקור בפרשה את מנכ"ל וואלה! NEWS לשעבר כחשוד. גם פרקליטי רה"מ ביקשו חומרי חקירה

דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים בתחילת שלב ההוכחות במשפט נתניהו/עריכה: אביחי ברוך

סנגוריהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בעלי בזק לשעבר הנאשמים בתיק 4000 (תיק "בזק-וואלה"), ביקשו הבוקר (ראשון) מבית המשפט המחוזי בירושלים כי יורה לפרקליטות להעביר להם חומרי חקירה נוספים בתיק. השניים נאשמים בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, במשפט בו עומד לדין גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מדובר בחומרי חקירה הקשורים לחקירות עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, לרבות תרגילי חקירה שהופעלו על בנם של הזוג, אור אלוביץ', וכן חומרים הנוגעים למעמדו של אילן ישועה - מנכ"ל וואלה! NEWS לשעבר שלא נחקר בפרשה כחשוד למרות חלקו המרכזי בתיק.

"שאלות חשובות נותרו ללא מענה: מי שקל והחליט שלא לחקור אותו כחשוד ולהעמידו על זכויותיו ומה היו הטעמים לכך, ומדוע הוחלט שאת חקירתו הראשונה, להבדיל מחקירותיו הרבות הבאות, אין להקליט ולתעד", כתבו הסנגורים ז'ק חן, מיכל רוזן עוזר, נעה פירר ותאיר בן שושן.

במקביל, פרקליטי ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור עמית חדד, פנו לבית המשפט בבקשה שיורה לפרקליטות להעביר לידיהם חומרי חקירה הכרחיים שחסרים בתיקי ראש הממשלה. הפרקליטים ביקשו למסור לידיהם ראיה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום בתיק 4000, ביצוע פעולות חקירה נגד ראש הממשלה ללא אישור היועמ"ש ובניגוד לחוק בתיק 2000, שימוש פסול בקלטות עד המדינה ארי הרו, שלטענתם מהווה בסיס לפסילת תיק 2000 ומידע אודות מי אישר לעקוב אחרי יאיר נתניהו במסגרת תיק 1000.

שאול אלוביץ' בסיום פתיחת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
ביקשו מבית המשפט שיורה למסור את המסמכים. אלוביץ'/ראובן קסטרו

הדיון הבא במשפט נתניהו נקבע ל-6 בדצמבר, ובו יידונו הטענות המקדמיות של הצדדים, ותשובותיהם לכתב האישום. הנאשמים יצטרכו להתייצב לדיון. ראש הרכב השופטים, רבקה פרידמן-פלדמן, קבעה כי עליהם להיערך לשמיעת ראיות החל מחודש ינואר 2021, שלוש פעמים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי. התובעת במשפט, המשנה ליועמ"ש עו"ד ליאת בן ארי, הודיעה כי סדר הפרשות המתוכנן הוא תיק 4000 ואחריו התיקים 2000 ו-1000.

בשבוע שעבר, פנו סנגוריו של נתניהו במכתב ישירות לפרקליטות מיסוי וכלכלה, וביקשו לקבל את כל חומרי החקירה שנוגעים לפרסומים האחרונים בתקשורת על התנהלות צמרת הפרקליטות והמשטרה בנוגע לחקירותיו. על פי ההערכות, בקשת החומרים נועדה לבסס בעתיד טענה של הגנה מן הצדק.

במכתב, סנגורי נתניהו מתייחסים תחילה לפרסום, לפיו גורם משטרתי פנה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וביקש למסור פרטים על לחצים פסולים שהופעלו לכאורה על ניר חפץ כדי להפכו לעד מדינה, זאת תמורת חיסיון על שמו ודרגתו. על פי הדיווח, ראש מח"ש, קרן בר מנחם, סירבה לקבל את המידע מבלי שאותו גורם יגיש תלונה רשמית. בפרקליטות הכחישו וטענו כי מדובר בטענות שקריות, וכי בר מנחם מעולם לא סירבה לקבל תלונה בעניין זה.

עוד בוואלה!

נתניהו דורש לקבל חומרים על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירותיו

לכתבה המלאה

כעת, דורשים סנגוריו של ראש הממשלה מהפרקליטות להעביר לידיהם כל מסמך שקשור לאותה פנייה, לתרגיל החקירה שנעשה לחפץ וכן רשימה שמית של כל מי שהיה מודע בזמן אמת למהלך החקירה. עוד דורשים הסנגורים, בעז בן צור ועמית חדד, להעביר לידיהם כל חומר שהועבר בין פרקליטות מיסוי וכלכלה לבין מח"ש בנוגע לחקירות ראש הממשלה, וכל מידע שהגיע למחלקה בעניין תרגילים שננקטו באותן חקירות.

ההערכות הן כי בקשת החומרים נועדה לבסס טענה של הגנה מן הצדק שתעלה בפני בית המשפט. מדובר בבקשה שהנאשם יכול להעלות לפני תחילת שלב ההוכחות, ובמסגרתה ניתן לבקש לבטל את כתב האישום אם "הגשתו או ניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית". טענת ההגנה מן הצדק הנפוצה ביותר היא טענה לאכיפה בררנית לרעת הנאשם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהכרזה על ההסכם עם האמירויות, 13 באוגוסט 2020. רויטרס
נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. נתניהו/רויטרס

לפני כשבועיים, דחתה פרקליטות מיסוי וכלכלה טענות נוספות שהעלו סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ', הנוגעות להסתרת חומרי החקירה בתיק 4000. הפרקליטות אמנם מודה כי ידעה על פערים בתמליל שיחה של הבן, אור אלוביץ' וחוקרת משטרה - אך טוענת שלא היתה לה חובה להודיע על כך לסנגורים או להעביר להם תמלול מתוקן, שכן העבירה להם את ההקלטה המקורית של השיחה.

תיק 4000, התיק החמור ביותר מבחינת נתניהו, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, כך על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. זהו התיק היחיד שבו מואשם נתניהו בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully